Quillabamba - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu Quillabamba - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Quillabamba

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

02 Juni 2008 | Peru, Cusco

Heej!

Afgelopen vrijdag zijn Erick en ik voor een weekendje naar Quillabamba gegaan en we hebben echt een super leuk weekend gehad! Vrijdagochtend vroeg zijn we vertrokken en rond 2 uur 's middags waren we in Quillabamba. Quillabamba ligt in de high jungle en vanaf daar is het mogelijk om naar de low jungle te gaan. Het is er echt super lekker weer en er zijn super veel muggen.

We hebben 's middags gerelaxt en 's avonds hebben we huevo frito con papa saltado (gefrituurde ei, rijst, frietjes met daaroverheen een mix van kip, tomaat, ui) gegeten. Dit kun je eten op straat, op de markt en is typisch voor Quillabamba. Je hebt een soort van kraampje met daaromheen een houten bankje, je kunt dus aanschuiven, eten en je kunt tv kijken. Vroeger hadden de mensen thuis namelijk geen tv en dan gingen ze daar eten en tv kijken.

Op zaterdag zijn we met de auto een stuk gaan rijden richting de jungle.
Na ongeveer 20 minuten rijden kwamen we een plek tegen met een mooie waterval. Hier zijn we even gestopt en hebben we wat foto's gemaakt. Daarna zijn we doorgereden en kwamen we in een steeds meer jungle landschap. We kwamen super veel fruitbomen tegen, zoals: bananen, mandarijnen, sinaasappels, avocado en papaya. Ook zagen we cacao bomen en koffie/thee plantages.

Op een gegeven moment kwamen we bij een dorpje met een tot onze verbazing super mooi zwembad! Het dorpje was heel klein, lag in de middle of nowhere en super modern! Helaas was ik m'n bikini vergeten.. dus besloten we om daar zondag naar terug te gaan.
Terug in Quillabamba hebben we wat gerelaxt en 's avonds hebben we wat rondgewandeld. We kwamen een soort van park tegen waar je kon tafelvoetballen en allemaal kermis spelletjes kon doen. Dus wij wat spelletjes gedaan voor de grap en natuurlijk prijzen gewonnen: tupperware bakjes, lolly's, koekjes :D hahhaha

Zondag zijn we terug gegaan naar het zwembad en daar heerlijk gezwommen! Super lekker weer en heerlijk water.
Daarna nog even geluncht in Quillabamba en weer terug gegaan naar Ollantaytambo. Het was echt super leuk daar en ik had er zeker nog wel wat dagen langer willen blijven!

Vandaag weer aan het werk voor m'n project en deze week alles afronden, want vrijdag zal ik teruggaan naar Nederland. 's Middags om 14.00 uur heb ik mijn vlucht naar Lima en om 18.15 gaat mijn vlucht naar Amsterdam.
Op zaterdag 7 juni zal ik aankomen op Schiphol om 13.45 's middags. Mijn vluchtnummer is: KL 744.

Dit zal waarschijnlijk mijn laatste berichtje vanuit Peru zijn. Dusszz... tot snel!!!

Kuszz

Monique

  • 02 Juni 2008 - 17:35

    Elje:

    Wat ben je alweer snel terug. De tijd vliegt. Nog een fijne laatste week. smok el

  • 02 Juni 2008 - 20:01

    Lindy:

    Klinkt als een heerlijk weekend! En dan heb je alvast wat om naar uit te kijken wanneer je weer naar Peru gaat :-) Geniet van je laatste dagen daar! Liefs, Lindy

  • 02 Juni 2008 - 20:37

    Anika:

    he lieverd, ja gaaf he Quillabamba! Lekker genoten dus. Ik probeer in t ritme te komen van hier. Valt niet mee..pfff. Ik verheug me op onze mossel/ek avond! mijn mail anikavdkevie@hotmail.com.Fijne laatste dagen en goeie reis, tot snel! liefs anika

  • 02 Juni 2008 - 21:27

    Marlijne:

    Hai meis!

    Jeetje, wat gaat de tijd snel! Succes nog met je afronding deze week en ik hoop je snel weer te zien in NL!
    Fijne week nog en goeie reis!

    Liefs Marlijne

  • 02 Juni 2008 - 22:48

    Marlies:

    time flies. espero q haras un buen decicion.

    un beso.

  • 03 Juni 2008 - 06:07

    Claudia:

    Leuke foto's..
    Geniet nog van je laatste daagjes en tot zaterdag!!

  • 03 Juni 2008 - 06:52

    Marianne:

    Het lijkt wel voorbij gevlogen! Het is alweer 4 maanden geleden dat ik je gezien heb! Hopelijk snel weer even daten xxx

    Groeten Marianne

  • 03 Juni 2008 - 09:34

    Charly:

    Hey,

    Ik wens je een goeie vlucht terug!geniet nog van je laatste weekje!!
    tot snel
    xxx

  • 03 Juni 2008 - 12:24

    Stephanie:

    Ben je mooi op tijd om op vrijdag 27 juni op mijn housewarming/afscheidsfeestje te komen in Amsterdam!

    groetjes Stephanie

  • 03 Juni 2008 - 18:39

    Veer:

    YAY! Tot snel chica!!!

    kus

  • 03 Juni 2008 - 21:19

    Inge:

    Hee poepsie!! Wat een heerlijke mini-vakantie heb je gehad. Alvast goeie vlucht terug naar je nederlandse vriendjes en vriendinnetjes!!!!;-)

    xx

  • 06 Juni 2008 - 19:40

    Patricia:

    Wat een foto´s. Super hoor! Ik krijg ook alweer zin om te reizen. Wij hebben tickets geboekt naar Indonesie maar we gaan pas eind september.

    Suc6 met acclimatiseren in Nederland!

    grtjs,

  • 07 Juni 2008 - 12:30

    Inge:

    Chick!! Ben je er al??!!! hihihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 89459

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: