Laatste weekjes.... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu Laatste weekjes.... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Laatste weekjes....

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

22 Mei 2008 | Peru, Cusco

Hola!!

Hoe is het daar in Nederland? Hier in Cusco alles goed! Het is alweer even geleden, maar op 30 april hebben we hier koninginnedag gevierd en het was echt super leuk! Op 29 april was het koninginnenacht en zijn we met een hele hoop Nederlanders in het oranje naar Mythology gegaan om dat te vieren! Nederlandse muziek afgewisseld met wat latino muziek voor de Peruanen die onze muziek niet echt konden waarderen.
Op 30 april was er 's middags in Tres Mundos, het enige Nederlandse restaurant in Cusco, een speciaal lunch menu. Tomatensoep of erwtensoep met hutspot of andijvie stampot! Aan de overkant van het restaurant was een soort van terras gecreerd en daar zaten we dan gezellig met z'n allen in het zonnetje in het oranje, met Nederlandse muziek aan de snert en hutspot!
's Middags ben ik met nog een paar mensen in Tres Mundos gaan helpen met het voorbereiden van de hapjes. De Nederlandse Overheid had namelijk kaas, paling, haring, augurken etc opgestuurd naar de Nederlandse ambassade in Lima. Die vervolgens weer een gedeelte naar het consulaat in Cusco opgestuurd hebben.
's Avonds was er een receptie voor alle Nederlanders in Tres Mundos... en natuurlijk was dat één groot feest!

De eerste zondag van mei had Erick een rally race wedstrijd en ben ik natuurlijk wezen kijken. Het was echt super lekker weer en in een hele mooie omgeving, dus dat was harstikke leuk! Erick had het goed gedaan, hij was als eerste geeindigd in z'n categorie en als tweede in het algemeen klassement.

De zaterdag erna was Frabricio, het neefje van Erick jarig.. hij werd 1 jaar. In Peru zijn verjaardagen hele belangrijke feesten en Fabri z'n verjaardag werd dan ook groots gevierd. Z'n moeder had 17 baby's uitgenodigd en verder een organisatie ingehuurd die feesten organiseren. Er kwamen vijf poppen van een programma van Nickleodeon en die gaven een show met dansen, zingen, spelletjes enzo. Verder zaten alle baby's aan de coca cola of fanta en waren er heel veel hapjes, maar alles was echt mierzoet. Ik vond het heel leuk om het feest mee te maken, maar was ook wel weer blij toen het afgelopen was hahaha... al die jankende baby's :-S

Afgelopen weekend had Erick een go kart wedstrijd in de Valle Sagrado. Ik vind het altijd super om daar heen te gaan, omdat de natuur daar echt zo ongelofelijk mooi is. Erick was als tweede geeindigd, dus een goed resultaat.

Gisteren ben ik met Anika, een Nederlandse vriendin pannekoeken wezen bakken! We hadden om 18.00 een afspraak met haar advocaat, omdat we allebei wat vragen hadden over het oprichten van een bedrijf in Peru. Ik in verband met m'n afstudeeropdracht en Anika vanwege serieuze plannen. Anika heeft trouwens een non profit organisatie met de volgende website: www.inmenszo.com. Zij helpt arme kinderen met het vinden van een stageplaats/werk. In Tikawasi Cusco werkt bijvoorbeeld een jongen die zij begeleid en ook bij Erick op kantoor werkt een jongen. Deze kinderen zijn vaak wees en hebben bijna geen familie, ze krijgen dus weinig educatie en het is erg moeilijk voor ze om werk te vinden.
Daarna zijn we gezellig naar haar thuis gegaan, twee kleine meisje opgehaald bij de eigenaar van Tres Mundos en aan het pannenkoeken bakken gegaan! Heerlijk!

Nog twee en een halve week en dan zal ik weer terug zijn in Nederland... de tijd vliegt echt voorbij!
Ben nu nog even keihard aan het werk voor m'n afstuderen, want zoals gewoonlijk moet er weer teveel gebeuren op het laatste moment. :-)

• 22 Mei 2008 - 05:12

Claudia:

Veel plezier nog, en ff doorbikkelen dan.. Aan je afstudeerproject ;)

• 22 Mei 2008 - 07:16

Charly:

Hey Monique,

Je bent er bijna, de laatste loodjes wegen altijd het zwaarst! ff op je tanden bijten en dan heb jeje diploma;-)
    geniet van je laatste weekjes!! tot snel dikke kus
    charly

• 22 Mei 2008 - 07:18

Carl:

Succes met de laatste loodjes!!
    en heel veel plezier nog.

groetjes

• 22 Mei 2008 - 07:49

Lindy:

Succes met de laatste loodjes! Ben hier ook heel druk bezig met alles afronden, aaaargghhh! Stress!! Wanneer kom je weer naar Nederland? En hoe lang blijf je dan?

• 22 Mei 2008 - 08:02

Heleen:

He Mo!

Suc6 met de laatste weekjes, enne laat maar weten als we weer in NL bent, gaan we weer een keertje meeten!

Beso, Heleen

• 22 Mei 2008 - 08:31

Stephanie:

Moiiii, neem je niet te veel van mijn scriptie over hahaha er zit serieus geheime info in he! Dat mag absoluut niet gebruikt worden! Daar schaad ik mensen mee!

Wel zin je weer te zien in NL, kunnen we weer een borrel drinken!

Prima plan!

Cu snel!

• 22 Mei 2008 - 09:02

Kathelijn:

Veel plezier nog!! Geniet er nog even van! En nog succes met je afstudeerproject!!

Liefs..

• 22 Mei 2008 - 17:15

Veer:

Wow, niet te geloven hoe snel het eigenlijk nog gegaan is! heb je nog wel zin om terug te komen? en komt Erick nou met je mee of komt dat later?

heel veel liefs en een dikke knuffel!

• 24 Mei 2008 - 06:43

Manon:

heey monique,

Nou ik ben helaas al weer terug in Nederland. druk bezig met het finishen van het afstudeer verslag;). Zo te zien vermaak jij je nog prima daar in Peru;) geniet van de laatste weekjes

Beso

• 26 Mei 2008 - 06:46

Tijmen:

Heej!!

Geniet er nog maar even goed van daar in het moooie Peru!
    En succces met de laatste loodjes he!

liefss
    Tijmen