Brazil!!! - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Monique Tol - WaarBenJij.nu Brazil!!! - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Brazil!!!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

07 December 2008 | Brazilië, Bonito

Heej allemaal!
Op 29 november, m´n verjaardag :-) Bedankt nog voor alle felicitaties!! zijn we met een gedeelde taxi naar Sucre gegaan. Hier kwamen we ´s middags aan en naar even zoeken hebben we echt een prachtig hotel gevonden voor iets van 8 euro per nacht inclusief ontbijt. Een hele patio met allemaal bloemen, prachtige grote kamer en relaxte badkamer. Er was zelfs nog een kamer waar Che Guevara tijdens z´n reis ooit heeft overnacht. Hier waren we wel aan toe naar het hele Uyuni verhaal.
In totaal zijn we drie dagen in Sucre gebleven. Op zondag hebben we een mountainbike tour gedaan en dat was erg leuk! We moesten eerst een stuk klimmen en dat was echt zwaar op 2700 meter hoogte. Daarna was het dalen en uiteindelijk kwamen we bij een hacienda aan. Een hotel met een prachtige tuin, palmbomen, heerlijk klimaat en een zwembad. We zijn toen een wandeling gaan doen naar de 7 watervallen en hier hebben we ook heerlijk gezwommen bij de 5e waterval. Toen we ´s middags terugkwamen hebben we gebarbequeed en dat was ook erg lekker!

Maandag hebben we lekker relaxt gedaan en kwamen we op de plaza een Boliviaanse man tegen met z´n zoontje. Na wat gekletst te hebben bleken zij een hotel te hebben met een Mirador (uitkijkplaats) Het bleek ook meteen een superdeluxe duur hotel te zijn... maar het was prima om lekker te lunchen en te genieten van het uitzicht over de stad.

Dinsdagmiddag hadden we onze vlucht richting Santa Cruz en de eigenaar van het hotel was echt super aardig en wilde ons wel even naar het vliegveld brengen. Onze vlucht zou om 17.20 vertrekken... maar dat ging natuurlijk niet door want het vliegtuig was er nog niet. De tassen controle was trouwens ook wel grappig, een man ging de tassen één voor één nakijken en dat deedt hij op z´n Boliviaans door eigenlijk bijna niet te controleren. Na een half uur wachten kwam het vliegtuig er eindelijk aan en konden we vertrekken richting Santa Cruz de la Sierra! Hier wilde wij een trein nemen naar de grens met Brazilie, maar ook dit ging niet door want de trein was net 10 minuten vertrokken toen wij aankwamen. Achteraf hoorde we dat de trein ook volzat dus dat maakte het weer minder erg :-)
Toen maar snel een taxi genomen richting het centrum en een hostal gezocht en een heel leuk hostal gevonden! Met een soort van tropische tuin en 2 toekans.
´s Avonds hebben we in Santa Cruz lekker wat gegeten en een beetje het centrum verkend. We kwamen er achter dat er één ´vreetstraat´ was waar je allemaal taarten, ijsjes etc kon kopen dus daar wilde we de dag erna nog wel even naar teruggaan haha. Na een leuk tentje gevonden te hebben met een live band en lekker cocktails was het alweer 0.00 en zijn we lekker gaan slapen.

De volgende ochtend tijdens het ontbijt kwamen de 2 toekans tevoorschijn. Annette was er niet echt fan van toen ze te dichtbij kwamen maar het zijn echt prachtige beesten, zie foto´s.
We zijn die ochtend op zoek gegaan naar een vlucht naar Puerto Suarez om niet teveel tijd te verliezen. Echt grappig is dat.. je gaat een reisbureau binnen zoekt een vlucht en 3 uur later zit je in het vliegtuig. In Puerto Suarez aangekomen waren we echt vlakbij de grens met Brazilie en na een taxi rit zaten we in Corumba: Brazil!!!

Vanaf Santa Cruz is het klimaat echt super warm, zeker wel zo´n 30 graden elke dag... heerlijk! In Corumba hebben we een basic hostal gevonden gerund door een Arabische familie. Corumba is echt onwijs laid back, iedereen is hier super relaxt. Toen we de volgende dag ´s middags gingen lunchen om 12.00 zat het hele cafe vol met mannen die lunchpauze hadden en lekker aan het bier zaten.. een hoop gezelligheid. In Corumba waren we trouwens een dag ongeregistreerd... want de avond dat we aankwamen was de Braziliaanse douane al dicht vanwege het tijdsverschil van 1 uur met Bolivia.
Corumba is echt een grensdorp en er valt dus ook weinig te beleven, des te meer een rede om de volgende dag (donderdag) meteen een bus te zoeken naar Bonito. Om stipt 2 uur!!!! vertrok onze bus tot onze verbazing! Jaja, Brazilie is geen Peru of Bolivia, dingen zijn hier heel punctueel en daarnaast viel het ons ook op dat alles zo schoon is hier. Na een reis van 6 waarbij halverwege zelfs nog van buschauffeur gewisseld werd kwamen we aan in Bonito. De reis was echt super!!! Prachtige natuur, heel groen allemaal, heel veel bloemen, planten en bomen. We hebben zelfs nog een aap gezien die op de weg zat!
In Bonito stond tot onze verbazing iemand van het HI Hostal ons op te wachten. We hadden ´s middags nog snel even een mailtje gestuurd dat we een kamer wilde reserveren en was er gewoon een busje om ons op te halen... fantastisch! We hadden in de bus ook nog een man uit Valencia ontmoet die alleen aan het reizen was en die is met ons meegegaan.
Afgelopen vrijdag hebben we lekker relaxt gedaan, Annette was namelijk best wel ziek geworden.
We hebben mountainbikes gehuurd en het dorpje verkend, Bonito is echt leuk! ´s Avonds zijn we naar een soort van slangenshow gegaan waar een man informatie ging geven over slangen. Ik heb een slang om m´n nek gehad, echt super stoer!! Zie foto´s. Daarnaast hebben we gezien hoe een kleine slang een baby rat aanvalt en opeet... echt heel apart en interessant!

Gisteren voelde Annette zich gelukkig weer wat beter en hebben we een waterval tour gedaan. We hebben echt prachtige foto´s gemaakt en bij elke waterval mocht je zwemmen wat ook wel heerlijk was aangezien het hier super warm is. Op een plek kon je vanaf een brug aan een kabel omlaag en dan zo het water inspringen, cool!
Er zitten hier best wel veel muggen, maar gelukkig zijn we nog niet al te veel gestoken.

Vrijdag hadden we ook nog allemaal rode mieren in onze kamer, echt vervelend. Wij naar de receptie toe en die zouden er de volgende dag wat aan doen. Komen we ´s avonds in onze kamer blijken alle rode mieren dood te zijn en er alleen nog zwarte mieren te lopen. De volgende dag worden we wakker en wat denk je: niets meer te zien... de zwarte mieren zijn weggegaan en hebben alle rode mieren meegenomen. We hebben wel lol gehad om deze mieren veldslag in onze kamer hahaha...

Vrijdagavond zijn we ook nog wat gaan eten ´s avonds in het centrum van Bonito. We hebben de lokale drank hier getest: Taboa. Best wel sterke alcohol gemengd met kaneel, heel apart maar op zich wel lekker.

Vanmorgen zijn we al vroeg opgestaan want vandaag gingen we de Rio da Prata tour doen. We zijn uiteindelijk om half 9 vertrokken en als eerste zijn we naar een soort van park gegaan waar allemaal papagaaien, toekans en andere vogels voorkomen. Echt prachtig!!!! We hebben heel veel rode papagaaien gespot en nog krokodillen gezien in een vijver beneden in de Canyon, wij stonden namelijk boven bij een uitkijkplaats. Echt een geweldige ervaring, ook hebben we toekans gezien.
Na de papagaaientour zijn we doorgegaan naar een ander park, want hier zouden we gaan snorkelen. Het was echt super warm weer en na ons in een wetsuit gehezen te hebben gingen we op een kar richting de rivier. Hier gingen we eerst 50 minuten door het bos / jungle wandelen en daarna kwamen we aan bij het begin van de rivier. Op een gegeven moment kwam er een hele kolonie apen aan, van die capuchino aapjes.. prachtig! Één aapje kwam echt heel dichtbij me, super cool. Het snorkelen was echt heel gaaf, prachtige rivier en heel helder water. We hebben allemaal grote vissen en kleine vissen gezien en het hoogtepunt was een alligator! De gids wenkte op een gegeven moment, bleek er een krokodil aan de kant te zitten... wow!! Wat een belevenis om die van dichtbij te zien! Op een gegeven moment begon hij te bewegen en vond ik het wel weer tijd om verder te zwemmen hahaha...
Aan het einde van de tour hebben we ook nog allemaal aapjes gezien en na zo´n 3 uur snorkelen kwamen we bij het eindpunt. Echt een prachtige tocht! Ik hoop snel foto´s te kunnen laten zien. We hadden namelijk een onderwater camera bij ons en die foto´s moeten nog op cd gezet worden.

Toen we weer terugkwamen bij het beginpunt stond er een enorm buffet waar we heerlijk konden lunchen! Daarna weer teruggereden naar het hostal en nu lekker een beetje relaxen vanavond.
Morgen willen we nog gaan zwemmen in een rivier hier vlakbij en dan morgenmiddag de bus nemen naar Campo Grande. Om vanuit hier naar Foz de Iguazu te gaan.

Ik moet er nu snel vandoor want m´n internettijd is op.

Oja, ik heb trouwens bij m´n vorige bericht nog allemaal foto´s geplaatst van Potosi, Sucre en Uyuni. Dus als je het leuk vindt kun je foto´s kijken!! Vooral de foto´s die we in Uyuni gemaakt hebben zijn errug leuk!

Dikke kus,
Monique

• 08 December 2008 - 03:21

Carl:

Super Foto's en verhalen!! Geniet van jullie laatste week.

greets!!

• 08 December 2008 - 07:24

Tijmen:

Haaai!!

Gave foto's!! Is volgens mij echt een gave reis!

Veel plezier!

liefss
    Tijmen

• 08 December 2008 - 08:17

Dieuw:

Woww meiden, wat een gave foto's en wat een verhaal (jemig dat je geen kramp in je vingers hebt gekregen van al dat typen...)...
    Goed om te lezen dat jullie het leuk hebben!!! :)

• 08 December 2008 - 08:25

Eva:

Hey Monique!

Je bent in Bonito! Daar ben ik een jaar of 14 geleden (wat vliegt de tijd) ook eens een week met mijn ouders gestopt op vakantie in Brazilië... Toen begon het er net toeristisch te worden en blijkbaar zijn ze er dan toch in geslaagd om een leuke trekpleister te worden voor watervaltours, snorkelen, etc. It brings back memories...

Nog veel plezier op je reis. Nu je in Brazilië bent zal het nog leuker worden om je blog te lezen, wie weet kom je op nog plaatsen die ik ken...
    Geweldig trouwens dat je dit allemaal doet! Als je terugbent moeten we misschien eens bijkletsen over je reizen en nostalgisch wezen over die maandjes in Pau.

Groetjes,
    Eva

• 08 December 2008 - 09:26

Claudia:

Hele mooie foto's hoor!!! Prachtige omgeving!!

• 08 December 2008 - 10:21

Stephanie:

Hey meid,

Ik volg ook nog telkens trouw je verhalen hoor! Ik vraag me af waarom jij telkens in ZA zit en ik niet hahahha Prachtige foto's en mooie verhalen telkens! Biertje als je weer in NL bent? Groetjes!

• 08 December 2008 - 10:40

Lindy:

Wow!! Driedubbeldik genieten dus!! Mijn lijstje van langen waar ik ooit nog eens heen wil wordt zo steeds langer :-P Veel plezier nog! xxx

• 08 December 2008 - 16:13

Marlijne:

Klinkt echt super tof allemaal wat jullie allemaal zien en beleven! Mooie foto's ook! Ben best wel jaloers hoor!
    Haha, ben nu al weer aan het kijken waar ik komende zomer heen ga!

Veel plezier nog! xxx

• 08 December 2008 - 16:15

Marlies:

Hoi chica! wat een mooie dingen heb je al gezien! Leuk hoor! Doe voorizchtig, kusje!

• 08 December 2008 - 16:51

Gerry:

yo, waren die vogels in t wild?
    machtig mooi ben weer eens jaloers ha ha
    knuf

• 12 December 2008 - 10:47

Anouk:

Heey Mo wat ziet het er allemaal mooi uit zeg, woow ! Me jalouse ;)

Neem het er nog goed van, only one week to go!!

Dikke knuff X

• 18 December 2008 - 22:20

Anika:

moniekie, wat een heerlijkheid toch weer allemaal! Blijven genieten...ik moet geloof ik ook eens die kant op, heb wel zin in vakantie! Voor straks weer een goede vlucht terug en in NL niet in de stress schieten...mañana mañana, probeer t eens! x anika

• 19 December 2008 - 11:20

Veer:

wow, prachtige foto's weer zeg!!

en wat ranzig, van die mieren, haha. jammer dat je daar geen foto's van hebt :)

veel plezier nog en tot snel!