De reis is begonnen! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Monique Tol - WaarBenJij.nu De reis is begonnen! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Monique Tol - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

24 November 2008 | Bolivia, La Paz

Heej!

Hier weer een berichtje van mij vanuit La Paz! De afgelopen week is echt voorbij gevlogen!! Echt heel veel vrienden bezocht, wezen stappen en leuke dingen gedaan.
Afgelopen vrijdag was m´n laatste avond en dus zijn we met wat vrienden van Mythology goed op stap gegaan! Eerst gingen we naar een locale tent waar normaal bijna nooit toeristen komen en daar van alles gedanst... van lambada, salsa, cumbia tot samba. Daarna om 2 uur belde Mary, een Peruaanse vriendin of ik nog met haar en Nano, Pelusa, Charlene ging stappen omdat het mijn laatste avond was.
We zijn naar Booms en El Muki gegaan en eer ik thuis was was het 6.00 ´s morgens maar echt een super toffe avond gehad.

Zaterdagochtend alweer redelijk vroeg uit bed om de was op te halen bij de wasserette maar helaas was het apparaat kapot gegaan en kregen we onze was pas ´s avonds om 19.00.
Zaterdagmiddag ben ik met Mary en Annette naar de Baratillo geweest, dit is een soort van zwarte markt waar ze echt van alles verkopen. Annette wilde graag wat kleren kopen voor Mary, die gaat met de kerst altijd naar een community toe om de mensen daar cadeaus te geven. Aangezien ik voor het dorp van Dina ook kleren op de Baratillo gekocht had en ik wist dat die markt echt heel goedkoop is besloten we daarheen te gaan.

´s Middags ben ik nog wat wezen drinken met Abel en ´s avonds lekker pollo a la braza (kip van het spit) gegeten met Coco een Peruaanse vriend.

Om 22.00 vertrok onze bus richting La Paz wat natuurlijk uitliep tot 22.30 en ik moet zeggen dat ik echt goed geslapen heb in die bus! Hele relaxte stoelen en ook niet zo verschrikkelijk koud gelukkig. Om 7.30 vanmorgen stonden we aan de grens en daarna was het nog zo´n 3 uur riching La Paz.

In de bus kwam ik Monica tegen, een vriendin van een vriendin van mij (Sokhany) Zij was in haar eentje op weg naar Uyuni en natuurlijk is het veel gezelliger als we dan met z´n drieen gaan! Dus hebben we met z´n drieen een hostal gezocht en iets midden in het centrum gevonden.
Vanmiddag hebben we wat rondgewandeld, naar de Plaza de Armas geweest en over de witches market gewandeld.

Ik vind La Paz best een leuke stad! Het is een stuk kleiner dan Lima, er wonen ongeveer 1 miljoen mensen. In totaal wonen er in Bolivia zo´n 9 miljoen mensen, net zoveel als heel Lima!! Bolivia is het armste land in Zuid Amerika en je kunt dat ook wel zien aan de huizen... er is hier echt bijna geen één huis afgemaakt en de straten zijn best wel stoffig en vies. Verder is Bolivia ook nog eens een stuk goedkoper dan Peru.

Vanavond hebben we bij een Nederlands restaurant gegeten en heeft Monica bitterballen geproefd die ze natuurlijk heel lekker vond haha :-)

Nu lekker slapen en dan morgen om 21.00 nemen we de bus richting Uyuni. Daar zullen we de volgende ochtend rond 7.00 aankomen en dan meteen op 3 daagse tour gaan. Uyuni is bekend om z´n grote zoutmeer, prachtige natuur, lagoons en geisers. Ik heb er echt onwijs veel zin in het wordt vast erg leuk!!

Ik hoop van de week nog wat foto´s op m´n weblog te kunnen zetten.

Liefs,

Monique

  • 24 November 2008 - 05:03

    De Arabier Deel 2:

    Ha Monique

    geniet van je reis en ben beniewd naar jullie verhalen en Foto's natuurlijk!!!!! groetjes van de bijna Indier

  • 24 November 2008 - 06:58

    Lex:

    Monique!

    Klinkt allemaal veel te leuk. Ik ben dan ook jaloers. Zeker omdat we in NL op het moment sneeuwstormen doorstaan.

    Geniet met volle teugen van de rest van je trip en saludos a Anieta!

    Lex

  • 24 November 2008 - 07:50

    Claudia:

    Hej Monique,
    Veel plezier daar. Je beleeft iig veel!
    Hier sneeuwt het @ the moment :P
    Adiosss

  • 24 November 2008 - 08:19

    Lindy:

    Hey Monique! Klinkt goed allemaal :-) En wat een drukte met al die mensen die jij kent in Peru :P Ben heel benieuwd naar je foto's, ook van de zoutvlakte.. ik geloof dat je daar geen diepte ziet en dus heel bijzondere foto's kunt maken! Liefs!

  • 24 November 2008 - 11:18

    Gerry:

    zie al weer uit naar de foto,s.
    XOxo

  • 26 November 2008 - 17:49

    Marlies:

    Mo! Enjoy de zoutvlakten!!! En wat een 'thuisgevoel' had je weer in Cusco he! Het spat echt van het scherm. Carlos vertelde me net dat ie 'een blonde vriendin van mij gesproken had, Monica ofzo'. hij onthoudt werkelijk alles! Enjoy Mo!!

    X Mieps

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 89459

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: