Eindelijk bij de zee!!! - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Monique Tol - WaarBenJij.nu Eindelijk bij de zee!!! - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Eindelijk bij de zee!!!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

18 April 2008 | Ecuador, Montañita

Heej!

Hier alweer een berichtje van mij! We zijn net aangekomen in Montañita, een super leuk dorpje aan de zee!!

Afgelopen dinsdag hebben we vanuit Vilcabamba de bus naar Cuenca genomen en rond 15.30 ´s middags kwamen we in Cuenca aan. Daar snel een hostal gezocht en daarna de stad ingegaan. Cuenca heeft wel iets weg van Cusco, alleen is het wat moderner. Nadat we daar wat rondgelopen hadden vonden we het allebei niet enorm boeiend en hebben we besloten om de dag erna maar meteen door te reizen naar Guayaquil en het warme weer!
Die avond hebben we nog een ander Nederlands meisje ontmoet waarmee we lekker wijntje gedronken hebben.

De dag erna hebben we om 10.00 de bus naar Guayaquil gepakt en zo´n uur later zijn we in het nationaal park El Cajas uitgestapt om daar even rond te wandelen. We zaten daar op 3850 meter, dus het was er een beetje fris en we dachten.. nou leuk even rondwandelen. Maar ook deze wandeling bleek uiteindelijk een hike te zijn van 2 uur door de modder.. dus helemaal zwart kwamen we weer terug. Het was wel een mooie wandeling langs een meer en we hebben nog wat watervalletjes gezien...
Daarna wouden we weer in de bus stappen richting Guayaquil, maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan. We hebben een half uur aan de wegkant zitten wachten en elke keer als we een zware motor hoorde dachten we enthousiast: een bus!! maar dan bleek het een vrachtwagen te zijn... Uiteindelijk na 40 min. waren we het wachten helemaal beu en kwam er gelukkig een bus die propvol zat... dus toen mochten we naast de chauffeur zitten :-)
De weg naar Guayaquil was echt super mooi en onwijs groen!! Het enige wat we wel een beetje eng vonden was dat er onwijs veel bergverzakkingen waren door de regen. Hele stukken berg waren naar beneden komen zetten met alle bomen en planten. Hierdoor ging de reis niet zo snel, want mensen waren bezig om de boel weer op te ruimen.

´s Middags in Guayaquil aangekomen hebben we een leuk hostal gevonden en daarna zijn we naar de Malecon 2000 gelopen, een super moderne en mooie boulevard die aan een rivier ligt. De rivier dreef echt vol met bomen en planten... waarschijnlijk vanwege al die verzakkingen. We hadden gehoord dat er een MC Donalds was, dus daar moesten we natuurlijk heen!! Wij zoeken en zoeken en maar niet vinden natuurlijk... we hadden super veel trek en dorst.. 10x gevraagd ofzo en toen uiteindelijk gevonden!! Geen Ecuadoriaanse gerechten voor ons, maar gewoon MC Donalds!
Guayaquil is een leuke stad... de boulevard is echt onwijs mooi! Je hebt aan de ene kant uitzicht op een rivier en aan de andere kant ligt een mooi park. Verder kun je er ook super leuk winkelen!

Vandaag hebben we de bus naar Montañita genomen en daar zijn we nu net aangekomen... Het ziet er in iedergeval super leuk uit en je hebt er hele hoge golven, dus het zit er vol met surfers.

Wist je dat...

- Ecuador een stuk welvarender dan Peru is.
- Mensen in Ecuador mooier zijn dan mensen in Peru
- In Vilcabamba het water zo schoon is dat je het uit de kraan kunt drinken en het lekkerder smaakt dan flessen water.
- In Ecuador de taxi´s geel zijn.
- Je in Ecuador met Amerikaanse dollars en Ecuadoriaanse dollars door elkaar betaald.
- Guayaquil het financiele centrum van Ecuador is.
- Het super lekker weer in Guayaquil is.
- Mensen super vriendelijk en behulpzaam zijn.
- Er in de boulevard een park is waar een automaat staat met voer voor de eendjes.
- Er in het park een vijver is om bootjes te besturen.
- De wc´s super schoon zijn, geen toiletjuffrouw hebben en dat je door 5 cent te betalen wc papier krijgt.

Liefs,

Monique en Lieke

• 17 April 2008 - 22:15

Marlies:

oftewel: let the summer begin!!

kus, mieps

• 17 April 2008 - 22:59

Elje:

lekker man...strand!
    smok el

• 18 April 2008 - 06:23

Carl:

Ha die Mo,

Mooie reizen maakje!!! Stuk mooier dan in het Stoffige Abu Dhabi.
    HIer is het enorm druk, vandaar mijn reactieloosheid ;-).
    Het werk gaat goed en we gaan dit weekend beginnen met baggeren! Eindelijk.

Geniet van je reis!!!

Groetjes Carl

• 18 April 2008 - 06:50

Dieuwer:

heerlijk mo...leuk om die foto's te zien...lijkt me een super mooie stad!

• 18 April 2008 - 10:39

Charline:

Hey Monique,

ik ga ook wel eens naar ecuador dan hoor door al je positieve opsommingen ;-)
    volgens mij heb je het nie verkeerd daar e;profiteer der maar goed van!!
    dikke kus xxxx

• 18 April 2008 - 21:42

Annette:

Hey Mo,

Echt een mooi land Ecuador! En vooral Guayaquil, hihi ;-) Geniet van jullie reis!
    Hier alles prima, de lente begint eindelijk. Heerlijk! Ik spreek je snel.

Liefs,
    Annette

• 19 April 2008 - 09:59

Lindy:

Wow dat ziet er allemaal echt super mooi uit!! En weer twee uur geploeterd dus, leuk hoor! Gelukkig pasten jullie nog in de bus! Hoe lang blijven jullie nog in Ecuador?