Een paradijs! - Reisverslag uit Vilcabamba, Ecuador van Monique Tol - WaarBenJij.nu Een paradijs! - Reisverslag uit Vilcabamba, Ecuador van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Een paradijs!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

14 April 2008 | Ecuador, Vilcabamba

Hier weer een berichtje van mij! Onze reis is afgelopen vrijdag begonnen! Om 6.30 's morgens stonden we op het vliegveld en nadat we onze vriendjes hadden uitgezwaaid was onze reis echt begonnen! Om 12.45 ging onze vlucht van Lima naar Piura (Noord Peru) en toen we daar 's middags aankwamen waren we echt in een andere wereld beland. Het zag er allemaal een stuk armer uit dan Cusco en omstreken en verder was het er 31 graden...stonden we dan met onze truien en vesten aan hahah.. Verder was het er enorm stoffig en het leek wel alsof de stad onder constructie was ofzo.. een grote bouwput. Omdat er in Piura ook helemaal niks te beleven was hebben we maar snel een bus gezocht naar Loja (Ecuador) Die bus vertrok 's avonds om 20.45 en rond een uur of 1 's nachts kwamen we bij de grens in Ecuador aan. Daar moesten we een brug over en dan zouden we in Ecuador zijn... wij daar vol goede moed heen, bleken we de 'uit' stempel van Peru vergeten te zijn en konden we weer terug naar Peru. Het was daar trouwens onwijs warm en vochtig en ook allemaal vieze enge insecten... het leek wel een soort van jungle. Toen weer in de bus gestapt richting Loja.. bleek er iemand te missen in onze bus. Even verderop stond ze op de weg met haar papegaai. Dus de buschauffeur vroeg lichtelijkg geirriteerd wat ze in godsnaam in d'r eentje op de weg deedt.. ze was echt super bang, want ze was achtervolgd door mannen die haar wouden beroven.
De volgende ochtend kwamen we gelukkig veilig in Loja aan en rond 5.30 hebben we een bus naar Vilcabamba genomen.

In Vilcabamba hebben we echt een super gaaf hotel gevonden, gerund door Duitsers!! www.izhcayluma.com
Je hebt vanaf hun restaurant echt een prachtig uitzicht op de bergen en op Vilcabamba en verder ook super goede service, een zwembad, een bar met hangmatten en we hebben een douche in de vorm van een grot in onze kamer! Prachtige planten en bloemen.. heerlijk dus om te relaxen! Ook kunnen we fietsen lenen om naar het dorpje te gaan.

We zijn eergister wezen hiken en dat was toch wat anders dan we dachten van te voren. We hebben het eerste stuk door een rivier moeten ploegen en toen we eindelijk op de hoogste berg van de omgeving stonden was het even zoeken naar de weg omlaag.. omdat er geen officieel pad was. We zijn wilde paarden tegengekomen en zaknat geregend binnen 5 minuten... daarna nog 2 uur langs een rivier gelopen en telkens van de ene naar de andere kant van de rivier moeten springen ivm stenen. Heel veel schrammen en 6 uur later kwamen we weer aan bij ons hotel en hebben we weer genoeg gehiked voor de rest van onze vakantie hahaha... Maar het was wel een super leuke ervaring! 's Avonds heerlijk in ons hotel gegeten en vroeg gaan slapen.

Vanmorgen om 10.00 zijn we gaan paardrijden, dit was ook echt super gaaf! We hadden een tocht van 4 uur en we zijn door rivieren gegaan, smalle paadjes, bergen op, bergen af, galloperen... kortom super! De paarden luisterden ook enorm goed en zagen er mooi verzorgd uit.

Onze eerste indruk van Ecuador is echt heel positief! Peru is echt wel arm vergeleken bij Ecuador. Mensen hier zijn super relaxt en vallen je niet continue lastig met van alles en nog wat. Verder zijn de straten een stuk schoner en staan er ook heel veel mooie en onderhouden huizen.
Verder heb je hier geen Tico Daewoo taxi's, maar mooie chevrolet pick up taxi's en ook is er veel minder politie op straat.

Morgen gaan we verder richting Cuenca! Onze planning is rond 7.00 's morgens een bus te nemen.. zodat we rond 14.00 in Cuenca zullen zijn.

Besitos,

Monique

• 14 April 2008 - 22:25

Marlies:

T is weer fijn wat ik allemaal lees!!!

veel plezier, meisjes!!

• 14 April 2008 - 23:48

Elje:

Wat een gave foto´s!! Misschien kom ik nog ff terug naar Cusco, maar dit ligt een beetje aan de tijd. Jammer dat jij er dan niet bent :(
    Have fun!
    dikke smok El

• 15 April 2008 - 07:44

Kathelijn:

Hey!
    Super leuk verhaaltje weer! Klinkt allemaal erg mooi! Geniet er nog van en veel plezier!

Liefs!

• 15 April 2008 - 08:49

Lindy:

Super super cool! Ziet er echt heel erg mooi uit!! De bus ging gewoon op jullie wachten, toen jullie die stempel vergeten waren? Veel plezier nog in Ecuador! Een huisgenootje van mij is daar vorig jaar geweest en helemaal weg van het land :D

• 15 April 2008 - 09:24

Michelle:

heey monique!

echt leuk om te lezen wat je daar allemaal doet en beleeft! en dat is een hoop! :D
    Nog heel veel plezier en succes natuurlijk!!

Xx michelle

• 15 April 2008 - 12:01

Dieuw:

maak me maar weer jaloers...eerst opscheppen over afgrijselijk LEKKERE koffie en dan nu over zwembaden met uizichten op de bergen...en ik zit hier met uitzicht op een vuilnisvijver, een dooie scheepsloods en spooktreinen!

Zucht....ben wel blij dat je het zo leuk hebt!!!! :)

• 15 April 2008 - 14:39

Claudia:

Veel plezier!! Leuke foto's!

• 16 April 2008 - 13:39

Annelies:

En het gaat maar door met avonturen he...!!! COOL Je maakt echt leuke dingen mee!

En ik zie je maar niet meer op msn :(, nu snap ik het wel beter haha

XX Lies

• 16 April 2008 - 13:49

Veer:

Chica, wat goed om te horen dat je het zo leuk hebt. Gaat alles met de stage verder ook goed?

Hoop snel meer van je avonturen te kunnen lezen en natuurlijk... meeeeeeer foto's!!!!

Dikke kus

• 16 April 2008 - 18:50

Marianne:

Kom je toch nog eens een keertje naar huis? Zo te horen zien we je nooit meer terug....snik, snotter

• 17 April 2008 - 08:55

Inge:

Hee Mootje,

Wat supergaaf allemaal zeg! Ik word stiekem wel een beetje jaloers op jou en Annette hihi. Heel veel plezier! Ik mis je!!

x