Ollantaytambo - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu Ollantaytambo - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Ollantaytambo

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

18 Februari 2008 | Peru, Cusco

Hier weer een berichtje van mij!
Het gaat allemaal prima hier in Cusco, het afgelopen weekend was het heerlijk weer dus ik ben zelfs een beetje verbrand.

Zaterdagochtend zijn we met de auto richting Pisac gegaan en gestopt voor lunch in Urubamba. De Sacrad Valley is echt m´n favoriete autoroute, super mooie natuur enzo! In Urubamba zijn we gaan eten bij een restaurantje dat verschillende vijvers met vissen heeft. Je kunt dan zelf kiezen wat voor maat vis je wilt, vervolgens gaan ze die voor je vangen en grillen. Super lekker!!
Daarna zijn we doorgereden naar Ollantaytambo en daar hebben we in het restaurant gegeten en film gekeken. Helaas waren er geen passagiers dit weekend in verband met de staking.

De regering heeft een nieuwe wet aangenomen waarin het mogelijk is om een ruine/archeologische site op te kopen. Particuliere bedrijven kunnen die ruines dan zelf onderhouden en ze mogen er vlakbij 4 of 5 sterren restaurants/hotels bouwen. Heel Cusco was in rep en roer want de mensen dachten dat de regering het deedt voor de ´eigen´ mensen in Lima, zodat Limeños geld kunnen verdienen aan de ruines of de Chilenen. Natuurlijk is dit niet zo en kan iedereen die geld heeft een bod doen, alleen de meeste mensen met geld komen uit Lima of zijn Chileen.
Het grappige hier van stakingen is dat de helft van de mensen niet eens weet waarom ze aan het staken zijn. Ze lopen dan op straat rond met spandoeken enzo en dan vraagt een journalist ´goh, waarom staakt u eigenlijk vandaag?´ Antwoordt de staker ´ja ik weet niet, m´n buurman vroeg of ik meeging staken´.

Maar goed, zondag hebben we gewandeld en zijn we naar een voetbalwedstrijd wezen kijken. Fredi de manager van het restaurant vroeg of we ff kwamen kijken. Het was super warm en het niveau van het voetbal was zo slecht dat het hilarisch was. Constant schopte of kopte de voetballers naast de bal en vervolgens moesten alle toeschouwers keihard lachen.

´s Middags zijn we met Fredi naar een dorpje vlakbij Ollanta geweest, want het was daar ´het feest van de perzik´. Er waren alleen geen perzikken te bekennen. Maar wel een hoop alcohol, mensen, Peruaans eten, podium met optredens enzo. Het was een gezellige middag en leuk om op zo´n lokaal feest geweest te zijn! Maar het beste is om er niet te lang te blijven, want wanneer men dronken raakt komen er gevechten en loopt de boel normaal gesproken uit de hand.
´s Avonds zijn we weer richting Cusco gegaan en deze week zal ik weer aan de slag gaan met m´n onderzoek.

Tot het volgende bericht!

Ik hoop dat het bij jullie allemaal goed gaat in Nederland en als er nog nieuwtjes zijn, dan hoor ik die natuurlijk graag ;)


Liefs,

Monique

  • 18 Februari 2008 - 22:37

    Gerry:

    dat de stakers niet weten waar ze voor staken hebben we hier in nederland ook last van hoor,
    Voor de rest hier alles goed alleen t weer zou beter kunnen.x

  • 19 Februari 2008 - 07:57

    Tijmen:

    Heeje je zit weer lekker te genieten daar in Cusco!!
    Hier in Holland is alles goed, ben alweer aardig gewend hier in het Nederlandse ;). Mis de Duitse taal nog niet haha.

    Geniet er nog van daar!

    Dikke Knuf

  • 19 Februari 2008 - 07:58

    Claudia:

    Weer een leuk verhaal hoor!! Ook leuk dat je foto's erop zet, dan heb ik er een beetje een beeld bij ;-)
    En nog bedankt dat je me belde voor m'n verjaardag!!
    Liefsss

  • 19 Februari 2008 - 08:08

    Lindy:

    Hey Monique!
    Ziet er leuk en lekker uit hoor!
    Over een paar uurtjes gaan m'n ouders, Marlieke en ik de lucht in richting Thailand. M'n ouders zijn 25 jaar getrouwd en daarvoor gaan we 2 weken op vakantie, heerlijk!!!
    Liefs,
    Lindy

  • 19 Februari 2008 - 10:26

    Dieuw:

    Hoe is het met je afstudeeropdracht???
    ;)

  • 19 Februari 2008 - 12:19

    Sharon:

    Gezellig sfeertje daar en lekker weer, super! Hier bij mij gaat ook alles top, ik mis Nederland zeker niet:)!
    Vooral het weer niet, haha..
    Veel suc6 met je opdracht en veel plezier met alles wat je verder onderneemt;)

    X sharon

  • 19 Februari 2008 - 13:32

    Manon:

    Vanekam monique (een beetje Tamil erdoor heen),

    Leuk weer een verhaal uit peru te lezen.. moet eerlijk toegeven dat ik het wel stiekem een beetje mis.

    HIer in India gaat het ook echt super, zow anders als peru maar den mensen zijn echt super aardig hier:D..

    NOg succes met het afstuderen en spreek je

    Beso

  • 19 Februari 2008 - 16:35

    Stefan:

    Heyy mo,
    Wat een mooi verhaal, het voetbal in peru is dus net zo slecht als dat van Nsv'46:P. Maar wel leuk dat je het zo naar je zin hebt:). Nog veel plezier daar in Peru, en we horen wel weer wat van je

    xx Stefan

  • 19 Februari 2008 - 17:15

    Veer:

    hahaha das echt weer Dieuwer he, aaaaltijd aan de studie ;)

    Hoe was je cenar junto nog? la cena romantica? :p dat had je me nog niet verteld, maar zal wel weer jaloersmakend geweldig geweest zijn... (en het is je gegund)

    die vissen lijkt me wel wat, moeten ze hier ook invoeren, is weer eens wat anders dan het stukje vis met twee happen roerbakgroente...

    spreek je snel weer!

    Liefs

  • 20 Februari 2008 - 18:48

    Marianne:

    Hey Mootje,

    Zo te horen heb je het weer gruwelijk naar je zin. Heerlijk hoor! Komt er ook nog wat van je schoolwerk terecht, of ben je vooral aan het genieten van de omgeving. (Kan ik je natuurlijk niet kwalijk nemen...)Hou me op de hoogte!

    Groetjes Mar

  • 08 Maart 2008 - 12:10

    Wim Bax:

    Ik vind het heel leuk om je te volgen, Monique. Zo herkenbaar, zelfs als je zoals ik ooit maar twee weken in Peru geweest ben. Ollantaytambo is zo herkenbaar. Genieten, he!
    Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 89459

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: