Eerste dagen in Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Cusco

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

24 Januari 2008 | Peru, Cusco

Hola!

Vorige week dinsdag, 15 januari ben ik vertrokken richting Lima! Na een goede vlucht kwam ik rond 17.30 aan op het vliegveld van Lima. Daar werd ik opgewacht door iemand van het hostal Mami Panchita. Net als vorig jaar had die een bord met mijn naam erop bij zich, dus dat was allemaal goed geregeld. In Mami Panchita kwam ik nog een aantal Nederlanders tegen die gingen reizen door Zuid-Amerika of vrijwilligerswerk gingen doen, dus dat was wel gezellig!
Het was echt super warm en vochtig/bewolkt in Lima, dus ik was blij dat ik de volgende ochtend op het vliegtuig richting Cusco kon stappen. Om 7.00 ´s morgens kwam ik aan in Cusco en nadat ik m´n bagage opgehaald had ben ik natuurlijk meteen naar buiten gelopen en daar stond Erick mij op te wachten :-) Echt heerlijk om weer samen te zijn!
Die dag ben ik naar de Plaza de Armas gegaan (centrum, hoofdplein) en heb ik Elje en Marlies opgezocht in de talenschool van San Blas.
Afgelopen weekend zijn Erick en ik naar Ollantaytambo geweest en daar hebben we gewerkt in het restaurant. Het restaurant loopt redelijk goed en de toeristen zijn erg tevreden over het eten, dus dat is mooi! Het enige probleem is dat het nu laagseizoen is, dus dat er niet veel toeristen in Ollanta te vinden zijn.
Deze week heb ik me alvast wat georienteerd op m´n onderzoek en vanaf maandag zal ik daarmee aan de slag gaan. Verder heb ik natuurlijk allemaal vrienden bezocht hier in Cusco en relaxt aangedaan. Ik heb gelukkig geen last gehad van hoogteziekte.
Morgen gaan we naar de community Ccaccaccollo toe, de baas van het dorp heeft Erick gevraagd of hij peet oom van zijn dochtertje wil zijn... dus volgens het ritueel zal morgen het haar van dat meisje voor het eerst geknipt gaan worden en gaan we natuurlijk cavia eten voor deze speciale gelegenheid! :-) haha... Ik hoop dat ik er wat foto´s kan maken... dat zou wel leuk zijn!

Liefs,

Monique

  • 25 Januari 2008 - 00:13

    Jan Van Keulen:

    Hey Monique, leuk om regelmatig iets wat van je te vernemen. Ik begrijp dat je je prima vermaakt.Hier is niet zonnig of warm, maar dat zal je wel begrijpen ( januari) Ik ben net lekker met mijn bandje wezen oefenen, gaat lekker.
    Verder erg druk hier maar........ik moet nog alleen zatrdag werken en dan 2 weken vrij.
    'k ga dan een paar dagen film kijken op het R'dam filmfestival denk ik en verder weet ik nog niet.
    Gelukkig nog geen voorbereidingen voor het film by the sea.

    Maar ja dat is ook weer sneller dan je denkt hoor.

    groet, Jan

  • 25 Januari 2008 - 09:21

    Lens:

    He monique!

    Lijkt bijna alsof je thuis komt daar! Veel plezier en veel succes met je afstuderen toegewenst!

    Groeten Lens

  • 25 Januari 2008 - 10:26

    Denise:

    Hoi Monique!
    Ik ben blij om te horen dat je weer heelhuids aangekomen bent daar! Klinkt goed, zonnig en warm! Hier is het weer maar zozo, af en toe regen af en toe een zonnetje.
    Op het moment heb ik het erg druk op de CSW (wanneer niet eigenlijk?) want de Open Dagen komen er weer aan. Dat betekent veel advertenties maken en plaatsen in kranten, foldertjes maken en nog meer. En de invoering van de nieuwe huisstijl is ook niet zomaar gedaan... Maar ach, ik vermaak me wel!
    Veel plezier daar en ik ben benieuwd naar de foto's!

    Groetjes, Denise.

  • 25 Januari 2008 - 16:39

    Lindy:

    Meis geniet!!

  • 25 Januari 2008 - 19:22

    Claudia:

    Mooi dat je een goede reis hebt gehad! Blij om te lezen dat je goed gearriveerd bent! Veel succes met het starten van je onderzoek!! En verder veel plezier natuurlijk.. Enjoy it ;)
    Liefs Clau!

  • 28 Januari 2008 - 03:45

    Carl:

    Ha Mo!!

    Geniet ervan!! Succes daar

    Greets

    Carl

  • 28 Januari 2008 - 18:27

    Gerry:

    niet veel te zeggen, aleen wilde ik soms wel dat ik in jou schoenen stond, wat zou ik er van genieten.
    Alle goeds en plezier, gerry

  • 31 Januari 2008 - 13:20

    Inge:

    Hoi Monique!
    Heel veel plezier en succes in Peru!

    Groetjes Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 89459

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: