Super vakantie gehad! - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Monique Tol - WaarBenJij.nu Super vakantie gehad! - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Super vakantie gehad!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

05 November 2007 | Nederland, Vlissingen

Jaja, ik ben vandaag weer teruggekomen naar Vlissingen en heb echt een super vakantie achter de rug!

De afgelopen twee weken was Erick druk met het openen van een restaurant in Ollantaytambo en heb ik hem daarbij geholpen. Het restaurant zou eigenlijk op 17 september al open gaan, maar zoals altijd in Peru lopen dingen nogal vertraging op. De vertraging kwam vooral door de schilder die van 's ochtends 6.00 tot 's avonds 20.00 aan het werk was en zelfs in het restaurant bleef slapen, maar iets van 70% van de tijd aan het socializen was met andere mensen. Dat soort dingen kan ik gewoon niet begrijpen, als ik hem was geweest had ik wat harder doorgewerkt zodat ik weer lekker in m'n eigen bedje kon gaan slapen. Hij kreeg namelijk een salaris voor al het schilderwerk in totaal, maar goed...
Het restaurant is echt heel gaaf geworden. Als je binnenkomt zie je Peruaanse figuren hangen met daarachter een blauw licht zodat de omtrek van de figuren blauw is, ook hangen er in de hoeken blauw licht effecten. In het midden hangt een blacklight licht wat een heel gaaf effect geeft en verder staan er banken en tafels waar mensen lekker kunnen relaxen.
Als je doorloopt zie je een pizza oven staan die gemaakt is van cement en ook de keuken met glazen ramen, zodat je naar binnen kunt kijken. Boven is nog een ruimte waar zo'n 30 mensen kunnen zitten en waar ook blauw licht effecten en blacklight hangt. Verder hangen er ook overal dimlichten, zodat het geheel echt een prachtig effect geeft.
In het restaurant wordt lounge of andean lounge (met panfluit) muziek gedraaid, zodat mensen in een modern restaurant zitten maar wel met een Peruaanse sfeer.
Het leukste van alles was om de menu kaart te bedenken en al het eten te proeven. Er staan Peruaanse gerechten op de menu kaart, maar ook pizza's, wrabs, burrito's, soepen, hamburgers etc.
Afgelopen vrijdag was de officiele opening en waren er allemaal vrienden uitgenodigd om de gerechten te komen proeven, Elje was ook gekomen en het was een super gezellige avond!
Omdat Ollantaytambo anderhalf uur rijden van Cusco is en er in het hotel van Erick in Ollantaytambo nog kamers vrij waren, kon iedereen daar blijven slapen. Super handig dus!

Afgelopen woensdag was het Halloween en dat wordt best wel groots gevierd in Peru als je het vergelijkt met Nederland. Allemaal mensen verkleedt enzo en het was echt ongelofelijk druk in alle cafés en discotheken. Wij waren op stap gegaan met mensen van kantoor en ook ben ik Marlies en Elje nog tegengekomen, kortom een hele leuke avond!

Verder hebben we ook heel vaak Frontón gespeeld 's morgens om 7.00, dat is een soort van squash. Het is ook met een muur, alleen gebruik je een slaghout en een ander soort balletje.

Ik ben trouwens ook nog langsgeweest bij m'n gastfamilie en Dina werkt er niet meer. Ze is naar Puerto Maldonado (jungle) gegaan, omdat haar vriend daar nu werk heeft vanwege de bouw van een weg naar Brazilie. Erick zei me dat hij dan best redelijk verdiend dus hopelijk zal ze daar een beter leven opbouwen en gelukkig worden. Nu werkt haar nichtje bij de familie en ik hoop dat ze die wat beter zullen behandelen.

Heel erg leuk is dat ik een afstudeeropdracht heb gevonden in Cusco! Dit betekend dat ik in januari weer terug zal gaan voor 4 maanden. :D Ik wil een marktonderzoek gaan doen naar het openen van een koffie café zoals Starbucks in Cusco. Maar daarover zal ik later meer vertellen!

De terugreis was trouwens heel goed verlopen, van de 12 uur heb ik er 8 geslapen dus de tijd ging heel snel voorbij. De stewardess was trouwens best wel een kenau en daardoor waren veel passagiers een beetje bang voor haar. Tegen mij deedt ze wel heel aardig, maar dat kwam volgens mij omdat ik Nederlands ben hahahaha.. :-)

Liefs,

Monique

  • 05 November 2007 - 20:18

    Heleen:

    Yo Mo

    Welcome back in het regenachtig NL! Zo te lezen heb je het wel fijn gehad daar, mooi zo! En relex dat je een afstudeerproject hebt gevonden, kan je over twee maandjes wéér terug,rrrrrelex!
    Ik hoor je verhalen nog wel een keer, Cuidate,

    x Heleen

  • 05 November 2007 - 20:54

    Manon:

    heey,

    zow tikawasi is echt mooi geworden.. toen ik er slieg was het nogal anders haha leuk om te zien hoe het nu daad werkelijk is geworden. Super dat je een afstudeer opdracht hebt gevonden en je weer terug kan;) haha. Ik ga nu bijna zeker na India ook echt zin in;)

    groetjes aan Erick nog he

    Beso

  • 05 November 2007 - 22:26

    Jootje:

    ziet er mooi uit dat restaurant en hotel. Moet volgens mij ook wel gezellig zijn in ollantaytambo. Lopen er nog veel toeristen rond in het laagseizoen?

    Grtjs en tot gauw!!

  • 05 November 2007 - 22:46

    Elje:

    Jo Mo! ben je gewoon al weer thuis. 't was erg gezellig, maar ik zie je in jan. al weer.
    smok El

  • 06 November 2007 - 03:38

    Carl:

    Hey Monique!!!

    Jij hebt het ook maar weer getroffen he, lekker afstuderen in Peru. Goedezaak :-D Hier in SA is het buffelen en beslist geen vakantieland aanrader hahaha

    greets

    Carl

  • 06 November 2007 - 07:28

    Lens:

    He monique, klinkt meer alsof je hier op vakantie bent! Je blijft maar terug gaan! Wel prachtig dat je deze kansen krijgt, geniet ervan en hou je taai!

    Groeten Lens

  • 06 November 2007 - 07:55

    Heee Mo!:

    Leuk te lezen dat je een mega vakantie hebt gehad! Ga vanavond eens lekker foto's gluren, ben nu op mijn werk. He en met afstudeerstage ook gelukt. Super gaaf! I LOVE starbucks.....wanneer ga je afstuderen? Wie weet kom ik nog wel even bij je op de koffie...(bij de starbucks...ghegheghe)...By the way..nog zin om ergens deze of volgende week een filmpje te doen.??? Let me know!

    Doeiiii Dieuwer

  • 06 November 2007 - 15:19

    Mieps:

    Dag wijffie! fijn dat je het hier weer naar je zin had! Had je graaaaaaaag vaker willen zien, maar ja. ziek, druk en werk. Gelukkig zie ik je in januari weer en dan gaan we gewoon wat schade inhalen. hoop dat je weer wat kanwennen in NEderland!

    liefs.Marlies

  • 06 November 2007 - 15:29

    Denise:

    Hoi Monique!
    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad! Klinkt leuk, dat halloween zo uitgebreid geviert wordt daar.
    Super dat je je afstudeerstage weer in Peru kan doen. Heb je weer iets leuks om naar uit te kijken!

    Groetjes, Denise.

  • 06 November 2007 - 17:36

    Veer:

    Hey Lieffie!!
    jammer dat ik geen internet had in Curaçao, anders had ik je wel een berichtje gestuurd. Ik ben ook gisteren aangekomen op schiphol :)

    cool dat je een leuke vakantie had, moeten snel afspreken om verhalel e.d. uit te wisselen!

    Kus!

  • 08 November 2007 - 09:10

    Janine:

    Hé Mo!

    Wat een leuk verhaal weer!
    Nog steeds in love lees ik? :-)
    Wel goed dat Dina weg is gegaan.
    Maar is ze nu weer bij die ene vent dan?

    Groetjes!
    Janine

  • 08 November 2007 - 12:30

    Lindy:

    Lieve Monique!
    Ik dacht dat je 2,5 maand in Peru zou blijven, maar dat had ik dus fout. Het restaurant klinkt echt heel leuk, zoals je het beschrijft! En een afstudeeropdracht daar, helemaal super! Gefeliciteerd!
    Wanneer komt Erick naar Nederland? Rond kerst toch? Gaat dat lukken? Hoop het voor jullie!
    Liefs, Lindy

  • 27 December 2007 - 21:03

    Wim Bax:

    Wat leuk, Monique, blijkt dat we elkaar hadden kunnen tegenkomen. Ik zat van 13 t/m 27 oktober in Peru. Cusco, Puerto Maldanado, Ollantaytambo, MatchuPichu, voor mij plaatsen met een bijzondere betekenis geworden.
    Heel veel succes met je volgende stage in Cusco.
    Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Vlissingen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 89459

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: