Weer terug in Nederland - Reisverslag uit Noorden, Nederland van Monique Tol - WaarBenJij.nu Weer terug in Nederland - Reisverslag uit Noorden, Nederland van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Weer terug in Nederland

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

27 Juli 2007 | Nederland, Noorden

Heej allemaal!

Helaas zit m'n stage periode er alweer op, dit afgelopen half jaar is echt voorbij gevlogen!!

In het weekend van 15 juli ben ik naar het feest in Paucartambo geweest en dat was echt een super belevenis!! Het is wel een beetje te vergelijken met het carneval hier... iedereen loopt in pakken rond en met maskers op. (zie foto's)

Toen we daar zondag aankwamen hebben we naar wat parades gekeken en 's avonds zijn we aan de rum gegaan en hebben we prachtig vuurwerk gezien!! Een beetje onverantwoordelijk was wel dat het vuurwerk midden tussen het publiek afgestoken werd. Wij stonden er super dicht bij en dat was super gaaf maar ook wel een beetje eng. Aangezien het vuurwerk ook niet van echt goede kwaliteit was hoorde je regelmatig mensen gillen als er een pijl het publiek in vloog maar gelukkig is er niets ernstigs gebeurd en konden we er om lachen!!

's Nachts om 01.00 zijn we vertrokken naar tres cruces hier kun je een prachtige zonsopgang zien! Op het punt tres cruces sta je op de laatste berg van de Andes en kijk je uit over de jungle die een stuk lager licht. Als je geluk hebt is er geen bewolking en kun je een hele spectaculaire zonsopgang zien. Dit is trouwens in het Nationaal Park Manu, dus ook wel cool dat ik daar geweest ben!! :-) Wij hadden wel bewolking, maar alsnog was het super mooi!! Die nacht was het trouwens onbewolkt en hebben we er ook een prachtige sterrenhemel kunnen spotten.

De volgende ochtend zijn we rond 07.15 weer teruggereden naar Paucartambo en daar nog wat mooie optochten gezien. Maandagmiddag zijn we weer teruggegaan naar Cusco. Als ik daar ooit nog eens kom weet ik zeker dat ik meer dagen naar dat feest wil gaan... het was echt super leuk!!

Vorige week vrijdag ben ik dan eindelijk naar het dorp van Dina geweest. Ik ben daar met Abel (buschauffeur van GAP), Dina en Jenny heengeweest. Wow.. dat was echt een onvergetelijke ervaring!! Je kunt je niet voorstellen hoe blij die kindjes waren met alle kleren, schoenen, hoeden en speelgoed!! Ik wil iedereen die mij geholpen heeft bij deze actie onzettend bedanken!! Ik heb 35 kindjes ongelofelijk gelukkig gemaakt en dat was zonder jullie hulp nooit gelukt!!

We begonnen met de kleding, hoeden en schoenen en toen we iedereen aangekleedt hadden kwam het speelgoed te voorschijn. Ik had poppen, knuffels, puzzels, tekenspullen, schriften, voetballen, springtouwen, lego etc. gekocht voor ze. Iedereen wou op het speelgoed afstormen toen ze het zagen, maar met een beetje streng optreden kregen we iedereen netjes in een rij en konden we het allemaal eerlijk over de families verdelen. De kindjes glunderden enorm toen ze al die mooie spullen kregen en daarna kreeg ik een hele hoop knuffels van ze dus dat was heel erg leuk!!!
Natuurlijk staan er foto's op de site. Ik had nog een foto willen maken van alle gekochte spullen samen, maar daar is helaas niet van gekomen.

Het grappigste van alles was dat toen we weggingen ze nog een cadeau voor mij hadden. Jullie raden nooit wat voor cadeau dat was: een haan! Ik was een moment verbaasd, maar toen dacht ik: waarom ook niet, ik heb nog nooit zo'n orgineel cadeau gehad! Dus wij die haan meegenomen in de auto en die heeft nog drie dagen in de tuin rondgelopen. Iedereen mij natuurlijk plagen met m'n haan en ik dat arme beest mais gevoerd en water gegeven. Uiteindelijk is hij toch in de pan belandt en hebben we op m'n laatste dag hanensoep en gefrituurde haan als lunch gegeten. Toch smaakte het me uiteindelijk niet super goed haha...

Vrijdagavond had ik mijn afscheidsfeestje en m'n baas had een barbeque voor me georganiseerd. Ik heb echt een super leuke avond gehad! Alle collega's van m'n werk waren langsgekomen en nog 2 Nederlandse vriendinnen en 3 koks hadden een hele maaltijd bereidt!

Dinsdag ben ik 's morgens om 6.15 naar het vliegveld vertrokken en na een hele dag wachten op het vliegveld van Lima vertrok 's avonds eindelijk mijn vlucht naar Amsterdam. Woensdagmiddag ben ik op Schiphol aangekomen en daar stonden m'n vader, Arjaan en m'n broertje me op te wachten! Dat was natuurlijk super leuk!

Nu nog een paar daagjes relaxen en dan vertrek ik dinsdag met m'n zusje naar Spanje toe om daar een week vakantie te gaan vieren bij m'n ouders en broertjes!

Het afgelopen half jaar is een half jaar geweest om nooit te vergeten! Ik zal daar nog elke dag met heel veel plezier aan terugdenken en ik ben super blij dat ik naar Peru gegaan ben voor m'n stage. Ik heb een hoop geleerd op zowel sociaal als werkgebied en ik heb zoveel nieuwe vrienden gemaakt en leuke mensen ontmoet! Op dit moment is het heel erg wennen om weer terug in Nederland te zijn en mis ik Cusco en m'n vrienden daar best wel erg. Maar ik verwacht wel weer snel aan het leventje hier in Nederland gewend te raken....

Muchos besitos!!!

Monique

  • 27 Juli 2007 - 16:50

    Gerry:

    Lekker dat je weer thuis bent. Maaaaar ik ben voor 3 weken naar Frankrijk dus zie je hopelijk daarna wel weer.
    gaan vanavond om 9 uur rijden.
    Dikke knuffel ger

  • 27 Juli 2007 - 20:21

    De Siberier:

    Ha die Mo!!

    Wat geweldig die haan!!!!! Ik heb hetzelfde eens gehad met een lief klein geitje echter die smaakte zeer goed ;-)
    hihi geniet van je thuis komst!! en succes met wennen in Nederland.

    greets

  • 28 Juli 2007 - 11:10

    Sas:

    Haa die Monique!
    Welkom thuis! Nou zelfs ik krijg heimwee als ik die foto's van je zie..kreeg gewoon tranen in mn ogen, omdat ik precies weet hoe je je moet hebben gevoeld..of in ieder geval hoe ik me voelde in diezelfde situatie..

    dikke kus,

    Sas

    ps; fijne vakantie!

  • 28 Juli 2007 - 18:15

    Marianne:

    Heeeey mo!

    Weer terug, dat zal wel wennen zijn!Snel even bijkletsen? Wel in het nederlands graag, mijn spaans is echt belabberd :)

    Kus Mar

  • 29 Juli 2007 - 09:18

    Annemarie:

    Hee meid,

    Welcome back!! Jij hebt volgens mij echt ontzettend veel leuke dingen meegemaakt, je site stond altijd vol ;-) Zal wel raar zijn dat dat nu even niet meer zo zal zijn, maar ook wel leuk natuurlijk om nu die verhalen allemaal in het echt nog eens te kunnen navertellen :D

    Succes met het wennen aan NL, maar ik las dat je nog ff naar Spanje gaat... Geniet ervan!!

    Besos!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Noorden

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 89514

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: