Laatste anderhalve week.... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu Laatste anderhalve week.... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Laatste anderhalve week....

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

13 Juli 2007 | Peru, Cusco

Holaa!!

Het is alweer een tijd geleden dat jullie iets van mij gehoord hebben… maar alles gaat nog steeds prima hier in Cusco!

De afgelopen twee weken ben ik druk geweest met het werk als reisleidster van een groep. Zoals ik eerder verteld heb was ik druk met de Planaterra projecten van GAP Adventures. Dit jaar zijn er voor het eerst groepen die tijdens hun reis vrijwilligerswerk doen bij de Planaterra projecten. (kindertehuis en community in Cusco) Samen met mijn baas heb ik een programma gemaakt voor deze reizen en uiteindelijk kreeg ik de mogelijkheid om zelf zo’n reis te begeleiden!

Ik heb mijn groep in Lima opgehaald, waardoor ik helaas Inti Raymi heb moeten missen, en daarna ben ik met ze naar Cusco gevlogen, in totaal had ik 14 passagiers. In Cusco hadden ze een vrije dag en daarna zijn we twee dagen naar het kindertehuis geweest. Daar hebben de passagiers de kinderen geholpen met hun huiswerk, gekookt voor de kinderen, geholpen met handwerken en met ze gespeeld. De drie dagen/twee nachten daarop zijn we naar de community geweest en daar hebben de passagiers in een gastgezin geslapen. In de community hebben ze hun gezin geholpen met werken op het land (aardappels, maïs), ze hebben de plaatselijke school bezocht en Engelse les gegeven en ze hebben leren weven. De laatste avond hadden we een afscheidsdiner met alle families samen en dat was echt super leuk!!
Vervolgens zijn we doorgegaan naar de Sacrad Valley waar we de ruines van Pisac en Ollantaytambo hebben bezocht. De dag erna zijn de passagiers de Inkatrail of de Lares trek gaan lopen en had ik even twee dagen vrij :-) Samen met de passagiers van de Lares trek ben ik naar Aguas Calientes gegaan, wat vlakbij Machu Picchu is. De volgende dag hebben we om 05.30 de bus naar Machu Picchu gepakt en hebben ze daar een rondleiding gekregen van de lokale gids. Die dag zijn we ’s middags weer terug naar Cusco gegaan en de dag erna waren de passagiers vrij. ’s Avonds hadden we ons afscheidsdiner wat erg leuk was en de dag erna zijn de meeste weer vertrokken naar hun land.

Zoals jullie waarschijnlijk wel gehoord hebben is Machu Picchu tot één van de 7 wereldwonderen gekozen!! Groot feest dus hier in Cusco afgelopen zondag!

In mijn groep zaten tien Amerikanen, een Australisch echtpaar en twee Ierse meiden. Ik vond het heel erg leuk om zo’n reis te begeleiden en heb er ook super veel van geleerd, alhoewel het wel heel vermoeiend was. De passagiers komen namelijk met al hun problemen bij jou en je moet elke dag zorgen dat je naar een goed restaurant gaat voor lunch en avondeten. Maar uiteindelijk waren ze allemaal wel tevreden met mij, dus dat was mooi! Ik had trouwens echt alle leeftijden in mijn groep zitten. De jongste waren 18 jaar oud en de oudste was 69 jaar oud.

Woensdag en donderdag waren er trouwens stakingen in heel Peru. De leraren zijn boos op veranderingen die de regering in wil voeren in het onderwijs en verder is de prijs van benzine gestegen en zijn producten in de supermarkt ook gestegen in prijs. De stakingen hier zijn best wel agressief, mensen gooien met stenen en blokkeren wegen buiten Cusco. Vanwege de stakingen had m’n baas besloten dat de bussen die naar de Sacrad Valley zouden gaan dinsdagavond zouden vertrekken. Één van onze bussen is bekogeld met stenen, één ruit brak en een passagier kreeg al het glas in haar gezicht. Echt onbegrijpelijk dat de lokale bevolking dat doet.

Verder ga ik aankomend weekend met mensen van kantoor naar Paucartambo toe. Daar is het feest Virgen del Carmen, dat schijnt echt super leuk te zijn!! De vader en oudste zoon van mijn familie gaan trouwens dansen op dat feest. Verder ga ik ook nog naar tres cruces toe, dat is een plek zo’n 100 km bij Paucartambo vandaan waar je een adembenemende zonsopgang kunt spotten volgens zeggen.

En dan ga ik volgende week eindelijk naar Dina haar dorp toe, er waren wat dingen tussengekomen… maar ik heb alles gekocht en ga het volgende week brengen!

Oja, ik heb ook nog een paar foto’s van Lares (personeelsuitje) op m’n weblog gezet!

Tot snel!!

Besitos,

Monique

  • 14 Juli 2007 - 06:09

    Katja & Martijn:

    Hoi Monique,

    we willen jou nog heel veel plezier wensen voor deze laatste anderhalve week. Geniet er van! en alvast een veilige terugreis!!

    We kijken er naar uit om je nadien te zien en je belevenissen 'live' te horen.

    Veel liefs en een dikke knuffel van onze kleine meid, Moranne.
    Katja & Martijn x

  • 14 Juli 2007 - 10:47

    Arjaan:

    Hey schatje!

    Leuke foto's! En tot over 1,5 week!

    Dikke kus!

  • 14 Juli 2007 - 15:18

    Stefan:

    Heyy mo, Nog 2 weekjes en dan zie je mij weer:D. Ik kijk er al naar uit:D:D

    XxX - Steef

  • 14 Juli 2007 - 16:03

    Carl:

    Ha die Mo!!!!!

    Gave foto's zeg!! Leuk dat je een zonsopgang hebt, hier gaat ie niet onder.. Geniet van je laatste dagen!!!

    Groetjes Carl

  • 14 Juli 2007 - 18:00

    Marianne:

    Hoi Monique,
    Nog heel veel plezier in Peru.
    Nog anderhalve week en dan zien we je weer.
    Leuk verhaal en mooie foto's.
    Dikke kus en tot 25 juli.
    Gaan we 's avonds gezellig uiteten.
    groetjes pappa en mamma.

  • 16 Juli 2007 - 09:50

    Manon:

    heey,

    nou geniet nog maar van de laatste daagjes. die vliegen voorbij.. super leuk om de foto's van het personeelsuitje te zien hahaha hadden ze mij ook belooft maja door omstandigheden helaas niet door gegaan.. doe ze daar allemaal nog maar de groeten..

    Grande Beso

  • 22 Juli 2007 - 15:53

    Béa (Pau):

    Hola Monique!
    que tal te va todo? hace mucho que no pasaba por tu pagina. te escribo en español porque seguro que ya entiendes todo :P. que haces este verano? sigues en peru? Estas de vacaciones? hagas lo que hagas, pasalo muy bien y se feliz :)
    bye!

    Salut Monique! je pense que tu comprendras tres bien l´espagnol maintenant, mais je vais t´ecrire en français quand même, pour ne pas oublier ce que l´on a apris :P. ça a été ton sejour à Cuzco? surement oui, tu seras tres heureuse d´y etre allée. Moi je suis deja rentree en espagne, chez moi. je suis contente de voir de nouveau tous mes amis d´ici :).
    bon, je t sohuaite un bon été :). amuse toi et prends soin de toi! ciao!

  • 22 Juli 2007 - 15:53

    Béa (Pau):

    Hola Monique!
    que tal te va todo? hace mucho que no pasaba por tu pagina. te escribo en español porque seguro que ya entiendes todo :P. que haces este verano? sigues en peru? Estas de vacaciones? hagas lo que hagas, pasalo muy bien y se feliz :)
    bye!

    Salut Monique! je pense que tu comprendras tres bien l´espagnol maintenant, mais je vais t´ecrire en français quand même, pour ne pas oublier ce que l´on a apris :P. ça a été ton sejour à Cuzco? surement oui, tu seras tres heureuse d´y etre allée. Moi je suis deja rentree en espagne, chez moi. je suis contente de voir de nouveau tous mes amis d´ici :).
    bon, je t sohuaite un bon été :). amuse toi et prends soin de toi! ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 89514

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: