Lares - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu Lares - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Lares

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

05 Juni 2007 | Peru, Cusco

Holaaa!!

Hier weer een berichtje! Afgelopen weekend hadden we een personeelsuitje. Zaterdagochtend vertrokken we vroeg richting Lares om de eerste dag van de Lares tocht te gaan wandelen.
De eerste 2,5 uur was het stijgen en dat was behoorlijk pittig! Het hoogste punt was op 4400 meter! De natuur was wel super mooi en aan het einde van de middag kwamen we bij de hotsprings aan. Lekker gezwommen in de baden en de tenten opgezet om daar een nacht te gaan kamperen. Het was echt super gaaf om 's nachts te gaan zwemmen... er waren die nacht ongelofelijk veel sterren en het was net volle maan geweest, dus een hele mooie ervaring!!
Verder was bijna iedereen van kantoor mee en het was dus harstikke gezellig!!
Zondag zijn we rond de middag weer teruggegaan naar Cusco waar we rond 17.00 aankwamen.

Op m'n stage gaat ook alles prima! Ben druk bezig met de community Ccaccaccollo. Afgelopen maandag ben ik er heengeweest om huizen te controleren. Er zijn 13 families die graag toeristen willen ontvangen, maar we hebben er maar 8 nodig... was heel leuk om alle huizen te bekijken en de beste uit te kiezen!! Vrijdag ga ik weer terug voor een laatste check en dan zullen de toeristen volgende week komen...
Tijdens hun programma in Cusco bij het kindertehuis en de community zal ik de reisleider helpen en checken waar er nog dingen verbeterd moeten worden. Dat betekend dat ik ook 2 nachten in Ccaccaccollo ga slapen en dat lijkt me wel heel cool!
Waarschijnlijk mag ik eind juni zelf een keer reisleidster zijn van een groep die deze trip gaat doen!! Dat lijkt me wel heel gaaf!! Dan ga ik in Lima de groep met toeristen ontvangen en reis ik met ze naar Cusco. In Cusco ga ik 2 dagen met ze naar het kindertehuis en 2 nachten/2,5 dag naar de community. Vervolgens gaan ze een wandeltocht van 3 dagen maken waar ik ook bij mee mag en gaan we naar Machu Picchu toe. Lijkt me wel heel cool!! Hopelijk gaat dat lukken!

Aankomende vrijdag ga ik naar de community van Dina toe om alle spullen te geven die ik de afgelopen tijd gekocht heb! Ik heb er heel veel zin in en ik hoop echt dat ze er heel blij mee zullen zijn! Ik vind het echt super cool dat een hoop mensen zo enthousiast waren over mijn idee en me geholpen hebben! Foto's hiervan zullen volgende week volgen!

Ik hoop dat het bij jullie in Nederland ook allemaal goed gaat en tot het volgende bericht!!

Muchos besos!!

Monique

  • 05 Juni 2007 - 16:48

    Arjaan:

    Hey Schatje!!

    Mooi dat je vrijdag naar Dina d'r dorp gaat met je spullen! Ik denk wel dat de kinderen erg blij gaan zijn!

    Dikke kus en tot over een paar weekjes!!!

  • 05 Juni 2007 - 19:09

    Claudia:

    Heeej Mo,
    Wat een kort verhaal voor jou doen ;) Hahaha... Maar wel heeeeeeeel vet hoor om zelf die reis te gaan doen met de toeristen. Erg leerzaam!! Jij spreekt nu vast vloeiend Spaans???
    Echt leuke dingen maak je mee!
    En dan kom je al weer bijna naar dat koude Nederland.. Nee valt wel mee, het is hier nu opzich best lekker weer!!
    Liefs, Clau

  • 05 Juni 2007 - 20:00

    Gerry:

    heb helemaal niets te zeggen, maar zal je verhalen en avonturen missen als je weer in ons land bent..

  • 06 Juni 2007 - 12:46

    Annemarie:

    Hola chica!

    Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen... Tis niet dat ik je verhalen niet bijgehouden heb! Klinkt nog steeds allemaal leuk en die reis is volgens mij 1 enorme ervaring erbij ;)

    Afgelopen weken heb ik het flink druk gehad met mijn scriptie, die nu ingeleverd is. Vrijdag de 15 presenteer ik en dan zit het erop als het goed is!
    Daarnaast ben ik nog 2,5 week op Lanzarote geweest in mei, om te werken en vakantie te houden :D Ook helemaal niet verkeerd dus!

    Mucha suerte en plezier nog daar he!

    Beso -X-

  • 10 Juni 2007 - 14:06

    Linda:

    Hey Mo!

    Wat heb jij daar een supertijd zeg! Ik weet dat ik niet veel meer van me heb laten horen, maar ik was ontzettend druk met mn scriptie en presentatie. Gelukkig zit het er nu op: ben afgelopen donderdag met een 8 afgestudeerd! Super he, nu nog een baan...

    Ik wens je nog veel plezier toe daar aan de andere kant van de wereld en veel verder succes met je stage.
    Tot gauw!

    Liefs,
    Linda

  • 21 Juni 2007 - 17:42

    Nelke:

    Hi Monique,
    Net weer even je site gecheckt omdat we weer uitkijken naar een nieuw bericht :-) De afgelopen weekjes was het rustig vanuit Kudelstaart (Jong Oranje is weer volop aan het spelen, dus ik was veel aan het werk). Dank je wel voor de leuke kado's die je samen met Arjaan gekocht hebt. We zijn er erg blij mee, en Evi ziet er prachtig uit met haar muts! Heb je de foto gezien via Arjaan of zal ik je er één mailen?

    Kus Nelke (Sanne & Evi)

  • 23 Juni 2007 - 22:26

    Marlies:

    He Mo! Je zit er nog steeds, als het goed is. En het is bijna Inri Raymi. Ga je er een mooi stuk over schrijven?
    Gaat alles nog goed daar?
    Groetjes Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 89512

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: