Planeterra - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu Planeterra - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Planeterra

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

27 April 2007 | Peru, Cusco

Heyhey!!

Afgelopen zaterdag ben ik ^s morgens met Dina naar de markt geweest om weer een tas vol kleren te kopen voor haar dorpje. (Zie foto^s) We hebben nu genoeg kleren en schoenen. Binnenkort wil ik naar El Molino gaan om speelgoed, schoolspullen, bolhoedjes etc. te kopen en dan heb ik alles!
hadden we weer een barbeque bij mijn baas thuis, dit ter afscheid van Grimaldo. Hij gaat weg bij GAP en gaat bij zijn ouders in het restaurant werken.
Het was echt een super gezellige avond en het we zijn daarna nog naar El Muki gegaan met een groep. El Muki is een discotheek waar eigenlijk alleen maar latin muziek gedraaid wordt en waar ook bijna alleen maar Peruanen komen.
Uiteindelijk lag ik om 7.00 ^s morgens weer in mijn bed en om 8.30 ging de wekker alweer...

Ik moest zondag namelijk werken met Boris. Passagiers naar het vliegveld brengen en een nieuwe groep weer ophalen. Mijn gastouders zouden zondag naar Pisac gaan, naar een recreatiepark met zwembad waar een vriend van hun zijn verjaardag vierde. Ze hadden gevraagd of ik ook meeging, maar die zondag was ik zo gaar dat ik ze had gesmsd dat het werk uitliep en ze anders maar moesten gaan. Toen stuurden ze heel vriendelijk terug dat het geen enkel probleem was en ze wel op me zouden wachten... hahaha.
Naja.. toen toch maar meegegaan naar Pisac en daar een hele gezellige dag gehad. Janine en Sokhany waren ook mee.

Woensdag ben ik met mijn baas en Danielle die uit Canada komt naar een project van Planeterra geweest. Danielle werkt op het hoofdkantoor in Toronto en coordineert alle projecten van Planeterre in de wereld.
We zijn ^s morgens naar Ccaccaccollo geweest, een gemeenschap in de geheime vallei. De afgelopen 2 jaar heeft GAP deze mensen heel erg geholpen door een weef project op te zetten voor de vrouwen en de mannen werk te geven als drager (porter) in de Incatrail. Wanneer ik terugkom van vakantie zal ik samen met mijn baas verder gaan werken aan deze projecten. In juni komt er namelijk een groep toeristen die 2 dagen in hun dorpje zullen verblijven. We gaan een programma opzetten voor deze toeristen en we gaan huisvesting voor ze zoeken en kijken of er nog dingen aan die huizen veranderd moeten worden.

^s middags ben ik naar het andere project in Cusco geweest: Inti Runakunaq Wasin oftewel House of the People of the Sun. Dit is een opvangtehuis voor extreem arme kinderen. Zij komen daar ^s ochtends of ^s middags en doen daar activeiten, huiswerk maken etc. Ook met dit project zal ik me na m^n vakantie gaan bezighouden.

Ik heb er super veel zin in om me met deze projecten bezig te gaan houden!! Het lijkt me een hele interessante uitdaging! Ook krijg ik redelijk veel vrijheid om dingen zelf te beslissen enzo, omdat mijn baas het ook erg druk heeft met andere dingen.

Gisteravond moest Ciencieno weer spelen voor de Copa Libertadores tegen Toluca, Mexico. Helaas deden ze het niet zo goed en hebben ze met 3-1 verloren. Ik heb die wedstrijd trouwens met nog wat collega^s in het ziekenhuis gekeken bij Grimaldo, die net geopereerd was aan z^n buik.

Vanavond ga ik lekker stappen met m^n vriendinnen en zaterdag en zondag werken met Boris. Maandag om 07.25 zal Arjaan op het vliegveld van Cusco aankomen en dan zal onze vakantie beginnen!!
Ik weet dus niet in hoeverre ik de komende weken tijd zal hebben om m^n weblog bij te houden...

Liefs vanuit Peru!!

Monique

  • 27 April 2007 - 20:54

    Arjaan:

    Hey Schatje!

    Dit zal waarschijnlijk het laatste berichtje zijn voor dat ik in Cuzco aankom. Ik heb er echt superveel zin in om naar je toe te komen!

    Dikke kus en tot maandag, dan gaan we die Peru(h)anen laten zien wat Koninginne dag is! (hahahaha)

    Nogmaals kus!

  • 27 April 2007 - 21:05

    Eva:

    Monique, wat geweldig weer allemaal! Geniet van je vakantie met Arjaan, maar dat zal wel geen probleem zijn zeker...
    Bisous!

  • 27 April 2007 - 21:07

    Eva:

    Trouwens, ik ben begin april Sandra gaan opzoeken, samen met Anna en Charlotte en het was super geweldig leuk. Lang leve reunies! Hopelijk kan jij er volgende keer ook is bij zijn...
    xxx

  • 27 April 2007 - 21:39

    Lenn:

    Hee Mo,

    super om te lezen dat je het lekker druk en naar je zin hebt. Ik heb gister mijn laatste dag gehad. Best moeilijk om afscheid te nemen van mensen waar je een half jaar lief en leed mee hebt gedeeld. Ook in moeilijke tijden.. Ik ga ze nog opzoeken voordat ik weg ben.
    Enne het is super om lieve mensen (familie) op te halen op het vliegveld en ze te laten zien waar je werkt en waar en hoe je leeft.
    Veel plezier met Arjaan en de rest van de periode die je daar zit, geniet ervan. Het vliegt ontzettend snel voorbij.
    Nog 2 weken en dan vlieg ik bijna weer terug naar Nederland.

    Liefs
    Lenn

  • 28 April 2007 - 06:42

    Kathelijn:

    Hola guapa!!!

    Kei leuk verhaal! Ga jij je nu ook in het vrijwilligerswerk verdiepen? Super leuk die projecten!

    Heeeeeel veel plezier met Arjaan, als je nog tips wilt moet je me mailen he!!!

    Liefs, Kathelijn

  • 28 April 2007 - 08:19

    Claudia:

    Haayy!!

    Leuk hoor, al die projecten... Lijkt mij ook wel echt een uitdaging..
    Veel plezier in je vakantie met Arjaan.. Maar dat komt vast wel goed!!!
    Kus Clau!!

  • 28 April 2007 - 21:27

    Marianne:

    Hoi Monique.
    Wij wensen jou een hele fijne vakantie met Arjaan.
    Heel veel plezier.
    Groetjes en dikke kus pappa en mamma.

  • 28 April 2007 - 22:07

    Kaat:

    Heejj lieverds! Geniet van jullie vakantie samen! En Mo, ik zal toch een alternatief moeten zoeken voor het feestje want het is hier niet echt te krijgen...Kuzz, Kaat

  • 01 Mei 2007 - 07:05

    Saskia:

    Wat een gaaf verhaal weer Monique! Heb het dit keer vergeleken met wat ik allemaal hier in Nederland moet doen... Mis het gevoel wel hoor...Dat je je nuttig maakt voor anderen..Maar voor nu wens ik je veel plezier op je welverdiende vakantie met Arjaan!

    tot het volgende verhaal!

    groetjes Sas

  • 01 Mei 2007 - 17:45

    Truus En Jan:

    Hallo Monique
    Ik geniet nog steeds erg van je varhalen en wat en leuke kleding heb je gekocht ik zal nog wat overmaken naar jou Prettige vakantie Truus

  • 11 Mei 2007 - 08:01

    Nelke:

    Hi Monique, je bent nu lekker aan het genieten van je vakantie. Ik hoop dat jullie veel plezier hebben! Wat zal het een vrolijke boel worden in je 'geadopteerde' bergdorp met al die leuke kleding. Goed gedaan!

    Liefs Nelke en Evi

  • 14 Mei 2007 - 03:00

    Heleeno&Marlijneo:

    hee moooooo!!!

    met ons alles goed hieroooooo, we zijn nou in chilooooo! Morgen gaan we tal vez naar Aricoooo!
    Volgende keer een beter berichtooooo!

    Besoooooooo

    p.s.o Al je al veel gezieno van Peruo met Arjaano?

  • 14 Mei 2007 - 03:02

    Heleeno&Marlijneo:

    (dit is al ons tweede glaasjo vinooo.....)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 89512

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: