Weer een drukke week achter de rug! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu Weer een drukke week achter de rug! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Weer een drukke week achter de rug!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

31 Maart 2007 | Peru, Cusco

Heej!!

Afgelopen zaterdag ben ik om 06.30 ’s morgens met de zus van m’n gastmoeder (Sandra) naar de markt geweest om spullen te kopen voor de kindjes uit het dorp van Dina. Ik heb echt best veel kunnen kopen voor weinig geld eigenlijk! (zie foto’s) Echt heel cool!! Ik ben van plan om alles beetje bij beetje te kopen want dat is voor mij eigenlijk veel makkelijker.
’s Middags ben ik met een aantal Nederlandse amigas naar Tipon geweest met de bus een half uur rijden voor 1 sole (!) Daar hebben we lekker wat gedronken en gewandeld, hele leuke middag gehad!

Zondag heb ik lekker relaxt gedaan. M’n gastfamilie ging naar Pisac toe met andere familie leden en ze waren even vergeten dat er die dag een nieuwe studente aan zou komen. Aangezien ik toch geen plannen had heb ik aangeboden om het nieuwe meisje op te halen van het vliegveld. Ze heet Sokhany en ze komt uit Frankrijk maar is van oorsprong Cambodjaanse. Ze keek wel even heel raar toen ze een blond, blank meisje op het vliegveld zag staan haha… Verder blijft ze maar een week wat betekend dat ze morgen al weer weggaat. Het is trouwens een hele leuke meid, dus we zijn een paar keer samen uit geweest. :-)

Afgelopen week was de chef van Canada in Cusco samen met z’n Accounting Manager. Ze hebben alle financiële zaken gecontroleerd en alles was gelukkig in orde.
Dinsdag zijn we met een aantal van het werk gaan voetballen en Eliane en ik gingen iedereen aanmoedigen. Uiteindelijk heb ik ook nog ff meegedaan en 2x gescoord dus dat was wel lachen!! :-) De volgende keer mag ik weer meedoen haha… Daarna ben ik met Eliane en Grimaldo wat wezen eten bij een polleria. Lekker kip van het spit met frietjes!! (Maar niet zo lekker als die van José natuurlijk ;-))
Ik merk trouwens dat ik echt een stevigere maag gekregen heb intussen, ik kan eigenlijk alles eten zonder diarree of iets te krijgen, heel relaxt!

Woensdag heeft m’n baas een barbecue georganiseerd voor alle werknemers en dat was erg gezellig en laat geworden! Ik had een tijdje met de Accounting Manager zitten kletsen die van oorsprong Mexicaans is. Hij heeft me z’n visite kaartje gegeven voor het geval ik ooit nog eens connecties nodig heb voor het één of ander… super aardig!
Heel lekker gegeten en daarna was er een verloting van GAP kleding. Ik heb 2 T-shirts gewonnen, heel leuk dus als aandenken ook!! Daarna ging de helft ongeveer naar huis en een aantal stonden in de keuken te kletsen. Heb toen onwijs veel lol gehad met Eliane (Secretaresse), Edward (Financiën), Grimaldo (Transport) en Barney & Edwin (Inca trail). Heel veel cumbia gedanst, wat een soort van langzame salsa is. Later kwam de rest Erick (baas), Fernando (Operation Manager) en de 2 uit Canada er ook bij en zijn we nog doorgegaan tot 04.30. Volgende dag was dus erg zwaar op het werk hahaha… Wat dus uiteraard resulteerde in ontbijt en ijsjes, omdat er een hoop te laat waren.

Gisteravond ben ik wezen stappen in Mythology wat erg leuk was! Jammer is dat een aantal alweer aan hun laatste week hier beginnen en dus bijna weg zullen gaan…

Morgen gaan we als het goed is met de hele familie naar Conocc toe. Dat is een plek, ongeveer 1000 meter lager gelegen dan Cusco met warmwaterbronnen, hotsprings en dus ook allemaal muggen en beesten. Heleen gaat ook mee en ik heb er super veel zin in!! Lekker relaxen daar en het schijnt daar ook veel warmer te zijn dan hier in Cusco! Het is ongeveer 2,5 uur rijden en het schijnt er echt super mooi te zijn. Veel foto’s dus!!

Het weer is hier trouwens nog niet echt bijzonder. Vorige week hadden we een aantal mooi dagen, maar over het algemeen is het de hele dag bewolkt en regent het. Maar volgens een taxi chauffeur die ik laatst sprak zal het weer vanaf 5 april heel mooi worden… laten we het hopen!

Vanaf maandag ga ik trouwens met Boris werken, die transfers doet. Ben benieuwd hoe dat zal gaan! Maar daar zullen jullie later wel meer over horen!

Deze week is het ook Semana Santa (Pasen) Maandag is er een belangrijke processie waar ik met m’n familie heenga… ben benieuwd! Ik ga veel foto’s maken!!

Super leuk trouwens al die reacties die jullie plaatsen en mailtjes die ik ontvang!!!

Oja Lens, Inka Kola heeft niets met Coca Cola ofzo te maken. Het is een zoete frisdrank en typisch Peruaans. Minder zoet dan Fanta. Heel populair hier in Peru.

Liefs,

Monique

  • 31 Maart 2007 - 21:55

    Marianne:

    Hoi Wij hebben op dit moment beter weer.
    Maandag wordt een hele zonnige dag met 18 graden.
    We zijn blij dat het goed met je gaat.
    Dikke kus van ons allemaal.
    Groetjes mama.

  • 31 Maart 2007 - 22:46

    Arjaan:

    Weer leuke verhalen schat!

    Nog een paar weekjes en ik ben er ook!!!

    Dikke kus en tot dan!!!!

    Arjaan

  • 01 April 2007 - 10:37

    Claudia:

    Voetbaltalentje :D ;)

    Hahaha.... Leuke foto's hoor!!

    Kusje Clau

  • 01 April 2007 - 13:10

    Sharon:

    Hey Monique,

    Wat een leuke foto's, die lama's zijn echt cool! Echt een mooie omgeving. Alleen die gegrilde cavia's vind ik toch een beetje apart, maarja als ze maar lekker smaken he.

    Nog veel plezier daar,
    xx sharon

  • 01 April 2007 - 19:20

    Stefan:

    heyy mo...

    Tjahh je hebt dat voetbaltalent niet van een vreemde hoor;) Met mij gaat ook alles goed, zit nu in de toetsweek. Leuke foto's trouwens.

    xx Steef

  • 01 April 2007 - 19:46

    Manon:

    jaja de beruchte barbeques van GAP dat gaat vaak door in de laatste uurtjes.. (pff denkend aan me afscheids barbeque haha) Nou succes met boris en hopelijk heb je wat aan me mail met tips gehad.. Iig ni TE veel voor hem doen hahaha

    succes en laat ff horen hoe het je vergaat met hem:)

    Beso

  • 02 April 2007 - 06:44

    Annette:

    Hoi hoi!
    Wat een superstage heb jij zeg! Ben benieuwd naar die warmwaterbronnen in Conocc. Lijkt me echt heel apart. Ik lees het de volgende keer wel :-)
    Veel plezier iig!
    Liefs Annette

  • 04 April 2007 - 09:57

    Nog Een Marianne:

    Hey Mootje!

    Zo te zien heb je het ontzettend naar je zin. Echt leuk dat je al zoveel gezien en gedaan hebt. Ik heb vol verwondering vernomen dat je ook gegrilde cavia's hebt gegeten. Tikkeltje apart...of zullen we het maar 'avontuurlijk' noemen?

    Wanneer kom je eigenlijk weer terug?


    Groetjes Mar

  • 06 April 2007 - 08:28

    Kathelijn:

    Hoi hoi,

    Wat een leuk verhaal weer. Je maakt toch een hoop mee in Cuzco!
    Ik ben gister avond thuis gekomen van mn trip in Zuid Amerika. Heb een super tijd gehad en ik wens jou en je vriendje dan ook erg veel plezier! Gaat vast ook een toffe tijd worden!

    Ik mail je deze week de foto's van de familie en de ervaring in het gastgezin. Moet dit in het spaans? Gaat lastig worden denk ik.. haha

    Heel veel liefs, Kathelijn

    En groetjes aan thuis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 903
Totaal aantal bezoekers 89505

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: