Quad safari - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu Quad safari - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Quad safari

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

13 Maart 2007 | Peru, Cusco

Hola!!

Jaja, hier dan weer eens een berichtje vanuit Peru! Afgelopen week heb ik niet veel bijzonders gedaan eigenlijk.

Op m’n stage gaat alles goed, ik heb echt super leuke collega’s en het is nog even wachten tot het hoogseizoen gaat beginnen. Op dit moment werk ik veel samen met Yuri, hij regelt en koopt de kaartjes voor de trein naar Machu Picchu. Ik ben dan al een paar keer mee geweest naar het station ‘Perurail’ om daar de kaartjes te halen en dat vind ik best wel leuk om te doen! Verder moet hij zich natuurlijk ook verantwoorden aan de afdeling financiën en dus zijn we deze week bezig om alle gekochte kaartjes te verwerken in Excel. Dit vind ik eigenlijk best wel leuk werk. Je moet dan allerlei gegevens invoeren en uiteindelijk wat berekeningen maken en dan kun je precies zien of het gekregen geld gelijk staat aan het aantal gekochte treinkaartjes.
Verder ga ik binnenkort ook met een Tourleader een dagje mee naar de Valle Sagrado. Hier bezoeken de toeristen Pisac, Chinchero en Ollantaytambo. Deze 3 plaatsen heb ik zelf al bezocht met mijn bolleto turistico, maar ik vind het heel interessant om eens een dagje mee te gaan en te kijken hoe dat allemaal werkt. Verder heeft GAP nog een project lopen in de Valle Sagrado, met een klein dorpje waar de toeristen dan langskomen en dingen kunnen kopen enzo. Dat lijkt me ook erg interessant om een keer te bezoeken!!

Vrijdagavond ben ik naar het afscheidsfeestje van Kathelijn, mijn huisgenootje geweest. En dat was erg gezellig en leuk!

Afgelopen zaterdag ben ik op quad safari geweest samen met nog 5 anderen amigas. Het was echt super leuk en super modderig allemaal! (zie foto’s) Hele mooie natuur en een hele leuke dag gehad. Het enige wat minder was, was dat we aan het einde een beetje problemen hadden. Een Peruaanse amigo had namelijk het rode plastic plaatje wat om het achterlicht zit van de quad voor hem kapot gereden. Toen we weer terug waren op het reisbureau kregen we te horen dat iedereen z’n paspoort pas terugkreeg als daar 90 dollar (!) voor was betaald. Nu maakt ik me niet zo’n zorgen, aangezien ik alleen maar een kopie ingeleverd had en m’n echte paspoort veilig thuis in m’n koffer lag. Maar 3 andere chicas hadden dus wel hun echte paspoort ingeleverd. Uiteindelijk heeft het reisbureau na een hoop gediscussieer wat met die jongen (Peruaans) geregeld en is het allemaal wel goed gekomen… maar dat heeft wel zo’n 2,5 uur geduurd.

Zaterdagavond zijn Kathelijn en ik nog even naar de stad gegaan, maar het was echt zo druk joh overal! Echt super veel toeristen.. ik heb het dan ook niet laat gemaakt…

Zondag lekker uitgeslapen en ’s middags met de hele familie geluncht bij Maos. Daar kun je echt lekkere friet met kip eten.. hmmm haha.. Dit was dan tevens ook de afscheidslunch van Kathelijn. ’s Avonds is ze met de nachtbus vertrokken richting Arequipa en ik zal haar zeker missen! We hebben hele leuke weken gehad samen. En ik wens je natuurlijk heel veel succes Kathelijn, met het vervolg van je reis!!

Gisterochtend is er een nieuw meisje gearriveerd, die uit de Verenigde Staten komt. Ik weet nog niet helemaal wat ik ervan moet denken… het is niet echt m’n typ. Maar goed.. ze blijf maar tot zondag, dus dat komt allemaal wel goed!

Oja, ik heb ook nog wat foto’s van hoe je cavia’s bereidt op m’n weblog gezet… dus mocht je erg gehecht zijn aan je cavia, dan kun je er denk beter niet naar kijken :-)
Verder staan er wat foto’s op van Jennifer en het pannenkoeken eten. Kathelijn en ik hebben namelijk vorige week vrijdagavond pannenkoeken gebakken voor de hele familie, wat trouwens erg goed in de smaak viel!! En ik heb nog een paar foto’s van Cusco erbij gezet!

Verder vindt ik het heel erg leuk dat jullie veel van jullie zo enthouasiast gereageerd hebben op mijn idee om het dorp van Dina een beetje te helpen!! Ik ga zondag a.s. met Dina naar de zwarte markt (El Molino) toe om inkopen te doen!!

Nou… dat was het weer even voor nu!

Ciao,

Monique

  • 13 Maart 2007 - 18:59

    Veer:

    yeah! that's my girl! slim genoeg om niet je echte pasaporta in te leveren!!

    Verder is mijn verjaardagsgeld naar je onderweg :)
    Als ik meer kan doen laat je het maar weten he?

    Dikke kus!!

  • 13 Maart 2007 - 19:34

    Claudia:

    Het klinkt allemaal erg gezellig :D
    Die cavia's... Dat is wel een berucht item geworden he op die moniquevantol15.waarbenjij.nu ;) :P hahahahah... Vette grap....

    Much besos!! Clau

  • 13 Maart 2007 - 19:35

    Claudia:

    Even ter verbetering:

    Muchos Besos :P

  • 13 Maart 2007 - 19:52

    Kathelijn:

    Haaai huisgenootje,

    Hoe is het ermee? Mis je me al? haha
    Quad rijden was idd super gaaf, vooral jouw flinke slip!
    Met mij gaat het prima, Arequipa is erg mooi. Donderdag vertrekken we naar Titicaca meer!

    Doe heel veel groetjes aan de familie!
    Veel plezier nog en we houden contact!

    Liefs, Kath

  • 13 Maart 2007 - 19:56

    Manon:

    en al de cavia's geprobeerd;)..

    nog steeds super leuk om te lezen dat het jou ook zow bevalt. Ik heb zelf niet veel met Yuri gewerkt maar wel super aardige jongen idd..

    Doe ze allemaal de groeten..
    Ook gustavo, neto etc..
    (of ze zijn me alweer vergeten na de zoveelste nieuwe groep toeristen:P:P) hahaha

    nog veel plezier daar (maar dat zal wel lukken)

  • 13 Maart 2007 - 20:23

    Arjaan:

    Hey Schat!

    Dat was weer een aardig avontuur met de quad en het achterlichje!

    Dia cavia's zien er gebakken wel goed uit! Nog 6 weken en dan kan ik er ook een verorberen!!

    Leuke foto's van Jenny trouwens.

    Veel plezier verder, Kus!!!!

  • 14 Maart 2007 - 08:29

    Saskia:

    Hee monique!

    Goh leuk zeg dat quad rijden, weer een ideetje voor de volgende keer;-) Zeg en wie is die tourleader met wie je gaat? Uitstapje heb ik nl ook gedaan. Mocht dat dorpje in Valle Sagrado nou toevallig Ccaccaccoyllo heten, zou je dan de groetjes willen doen aan Dina, dat is een meisje van ongeveer 14, die mij ooit vroeg of ik haar 'godmother'wilde zijn.. hihi

    groetjes!

    kus Sas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 89502

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: