Tambo Machay y Pisac - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu Tambo Machay y Pisac - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Tambo Machay y Pisac

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

05 Februari 2007 | Peru, Cusco

Heej!!

Afgelopen weekend was een erg leuk weekend! Vrijdagavond ben ik wezen salsa dansen met nog een aantal anderen studenten, dit was erg leuk! Ik heb ook voor het eerst ‘pisco sour’ gedronken, een typisch Peruaans drankje. Het is een mix van pisco, citroensap, geklopt eiwit, suiker en een snufje kaneel. Ik vond het wel lekker maar niet super geweldig eigenlijk, het is best wel sterk.
Na het salsa dansen zijn we met een groep naar Mythologie gegaan, een discotheek / danscafé vlakbij Plaza de Armas. Het was erg gezellig, maar je ziet wel dat het een toeristen plek is. Ik denk dat iets van 70% van de mensen blank is en daarnaast zijn er voornamelijk Peruaanse mannen die blonde vrouwen wel zien zitten.

Zaterdagochtend heb ik met nog twee Nederlanders een toeristenkaart gekocht. Met deze kaart kun je totaal 16 dingen bezoeken in en rondom Cusco, het zijn vooral Inca ruines en musea. ’s Morgens hebben we de bus naar Tambo Machay gepakt, een Inca ruïne die bestaat uit een tempel. De Inca’ vereerden onder anderen het water en vermoedt wordt dat Tambo Machay een plaats was voor rituele wassingen. Toen we daar rondliepen kwamen we een man tegen die in een klein dorpje vlakbij de ruïne woont. Hij heeft ons meegenomen naar allerlei mooie plekjes en we mochten ook gewoon door de ruïne heenlopen, heel gaaf was dat! Vervolgens zijn we een heel stuk geklommen, ongeveer 100 meter, wat echt super vermoeiend was! Maar uiteindelijk hadden we een prachtig uitzicht over de Andes en waren we bij een grot gekomen waar de Inca’s op maandag, donderdag en zaterdag dingen offerden aan één van hun goden. Erg interessant allemaal! Tegenwoordig offeren mensen er ook nog dingen en op 24 juni tijdens het Inti Raymi feest wordt er ook van alles geofferd. Tijdens het Inti Raymi feest vierden de Inca’s de winterzonnewende.
Ook heb ik nog een Alpaca trui gekocht, dit is een trui gemaakt van Lama en lekker warm.

Vervolgens zijn we verder gegaan naar Pukapukara een ruïne vlakbij Tambo Machay. Dit was vroeger een militaire vestigingsplaats. De Inca’s beschermden vanuit Pukapukara de tempel, de offer grot en ook de omliggende kleine dorpjes. Deze ruïne vond ik niet heel veel voorstellen en ik genoot eigenlijk meer van het prachtige uitzicht. Daarna zijn we verder gegaan naar Saqsaywaman een heel groot fort van de Inca’s. Het was al best wel laat toen we daar aankwamen, we hadden namelijk het hele stuk teruggelopen vanaf Tambo Machay en dus hebben we besloten om dit van de week te gaan bekijken. We zijn verder gelopen naar Cusco en ik was echt kei moe toen ik eindelijk weer thuis was. We waren van 11.00 t/m 18.30 onderweg en ik denk dat we wel een kilometer of 15 gelopen hebben. ’s Nachts heb ik dus erg goed geslapen :-)

Zondagochtend om 9.00 hadden we met een groep Nederlanders, acht in totaal, afgesproken op Plaza de Armas om naar Pisac te gaan. Pisac ligt ongeveer 30 kilometer ten noordoosten van Cusco en het stadje staat bekend om de indiaanse markt op zondag en de incaruïnes op een berg boven het dorp. Die markt is echt heel erg leuk en ik had er wel uren rond kunnen lopen, zoveel leuke dingen verkopen ze daar! Ik ga er zeker nog een keer naar terug om souvenirs te kopen :-)
De ruïnes lagen echt heel erg hoog, we hebben in anderhalf uur tijd minstens 350 meter geklommen en ik vond het behoorlijk pittig! Ik was ook enorm trots op mezelf toen ik eindelijk boven op die berg stond!! Je kunt echt goed merken dat je door die hoogte veel sneller buiten adem bent. Natuurlijk hadden we weer een prachtig uitzicht en wat ik ook cool vond was dat we het zagen onweren achter de berg die tegenover ons stond. Elke keer zag je een bliksem en hoorde je een seconde of 20 later een donder. Echt gek was dat eigenlijk, want wij liepen gewoon in de zon en in de hitte. Voor m’n gevoel was het de hele dag zeker een graad of 25 en dat op een hoogte van 3800 meter… Ben ook al best bruin geworden hier!! :D

Nou, deze week zal ik weer druk zijn met m’n Spaanse lessen. Ik hoop dat het bij jullie in Nederland ook allemaal goed gaat!!

Ciao,

Monique

P.s Foto´s van Pisco zet ik er morgen op!!

  • 05 Februari 2007 - 04:46

    Carl:

    Echt super gaaf om te zien zeg!! Succes met je spaans!!

  • 05 Februari 2007 - 07:24

    Arjaan:

    Hey Schatje,

    Super mooie foto's zeg!! Wel mooi wat je allemaal gezien hebt!!

    Kus + Ik mis je!!

  • 05 Februari 2007 - 08:54

    Tijmen:

    Heej Monique!

    Dat ziet er allemaal erg leuk uit daar!! Veel last gehad van het hoogte verschil eigenlijk toen je aankwam??
    Hier verder alles goed!!

    liefs

  • 05 Februari 2007 - 09:10

    Claudia:

    Heej,
    Leuke foto's!! Echt mooi landschap, en best groot hoor, Cusco.
    Succes met je Spaans deze week.
    Liefs, Clau

  • 05 Februari 2007 - 10:03

    Lindy:

    Hey Monique!
    Ziet er leuk uit hoor! En veeeel gelopen heb je zeg! Succes met je Spaanse les!
    Xx Lindy

  • 05 Februari 2007 - 10:16

    Merel:

    Heej Mo!!

    Ik zie en lees dat je het daar al aardig naar je zin hebt!! Echt super cool hoor!! Enjoy en succes!!!

    Liefs Merel

  • 05 Februari 2007 - 10:59

    Annelies:

    Echt superfantastisch daar!!! Heel wat anders dan Frankrijk! Echt een hele beleving daar zeg en mooie foto´s!!!

    Dikke kus Lies

  • 05 Februari 2007 - 18:38

    Bettina:

    Ik ben en collega van mama en vindt je verhalen erg leuk en hoop dat je een heerlijke en interessante stage tegemoet gaat en ik blijf je volgen veel plezier

  • 05 Februari 2007 - 18:41

    Marianne:

    Hoi Monique wat een mooie foto's. Je hebt al heel wat gezien. Echt gaaf.
    Succes met de spaanse les.
    Hele dikke kus mamma.

  • 05 Februari 2007 - 21:15

    Veer:

    ALPACAS ZIJN COOOOOOOL!!!!
    Heerlijk zacht is alpacawol he? ik zag ze in australië ook overal, die beesten zijn eigenlijk de upgrade van lama's, een stuk minder sjago dan de gemiddelde lama hahaha...

    verder sluit ik me aan bij de krabbels van de anderen ;)

    kiss

  • 06 Februari 2007 - 17:37

    Sas:

    Hee monique!

    Nou ik zit in Lima hoor, zal vrijdag in Cusco zijn, misschien kunnen voor van het weekend afspreken, of misschien zie ik je vrijdag wel bij GAP!
    haha, echt grappig!

    Tot snel!
    kuskus

  • 07 Februari 2007 - 20:57

    Erna:

    Als ik je mama was zou ik zeker een vakantie boeken...
    Wat een prachtig land,
    Succes!

  • 08 Februari 2007 - 09:52

    HZ-Astrid:

    Hoi Monique,
    Het klinkt allemaal geweldig! Heel veel plezier en succes bij GAP!
    Groetjes uit een wit Vlissingen

  • 12 Februari 2007 - 20:40

    Bea Desde Pau:

    Heej Monique!ça va au Cuzco?
    j´adore tes photos! tu dois savoir beaucoup d´espagnol maintenant, ou pas? un bisou! :)

  • 13 Februari 2007 - 17:38

    Michelle:

    eey monique!
    zo, je verhalen zijn nu al leuk! al veel meegemaakt en mooie omgeving ook! nog veel plezier daar en natuurlijk succes op je stage :)

    X mies

    www.michelleinhamburg.web-log.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 89506

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: