Bijna een week in Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu Bijna een week in Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Bijna een week in Cusco

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

02 Februari 2007 | Peru, Cusco

Hola!!

De tijd gaat snel, ik ben morgen alweer een week hier in Cusco en ik heb intussen alweer allemaal leuke dingen te vertellen!

Deze week heb ik elke dag van 8.30 tot 13.00 Spaanse les gehad van een super aardige lerares, Gaby. Ik zat met nog twee Nederlandse jongens in de klas en ik heb al een hoop geleerd! Elke middag heb ik wel wat huiswerk moeten maken, maar dat is alleen maar leuk als je merkt dat je steeds beter wordt in het Spaans spreken.
Volgende week krijg ik ook weer les van Gaby en dan zit ik samen in de les met nog één iemand anders. Die ander is wel iets beter dan ik zei Gaby, maar dat is alleen maar goed voor mij om me daaraan op te trekken :-)

Vandaag waren we met onze klas naar Christo Blanco geweest. Dat is een wit beeld van Jezus wat boven op een berg staat en wat je vanuit heel veel plekken in Cusco kunt zien. Als je bij dat beeld bent heb je echt een heel mooi uitzicht over de hele stad!
We hebben daar een beetje gepicknickt en daarna zijn we weer terug gelopen naar Cusco.

Vanmiddag ben ik door een coördinator van de talenschool geïntroduceerd bij mijn stage bedrijf: GAP Adventures. Ik moet zeggen dat ik echt heel veel zin heb om bij hun stage te gaan lopen! De baas heet Erick en is echt super aardig! Ik ga eerst 2 maanden meelopen met een vrouw (waarvan ik de naam ben vergeten) en die zal mij dan van alles leren over het bedrijf en mij laten zien welke afdelingen er zijn, hoe het bedrijf werkt etc.
Vervolgens zal ik op afdelingen mee gaan lopen zoals: transfers en de Inca Trail naar Macchu Piccu.
Erick vroeg meteen of ik van wandelen houdt, want dan mag ik een keer gratis meelopen met de Inca Trail!! Wow, dat lijkt me echt heel gaaf!! Ik heb namelijk al van meerdere mensen gehoord dat het wandelen van de Inca Trail normaal iets van 300(!) dollar kost.
Op donderdagavond gaat het hele bedrijf elke week naar de discotheek Mythologie, stappen op kosten van de baas! Klinkt ook erg goed dus! :D
Verder doet Erick ook nog aan auto racen door het hele land heen en hij neemt regelmatig werknemers mee die goed hun best doen in binnen het bedrijf, dus als ik goed m’n best doe maak ik daar ook kans op haha. :-)
De sfeer was erg relaxt en ik denk dat ik het daar erg naar m’n zin ga hebben! Ik was in ieder geval super enthousiast toen ik weer buiten stond! Toen ik net naar huis liep en ook overal salsa muziek hoorde vanuit de winkels kon m’n humeur helemaal niet meer stuk, haha!

Vanavond ga ik trouwens naar m’n eerste salsa les toe! Dat wordt georganiseerd vanuit de school op vrijdagavond om 20.00. De salsa lessen worden gegeven door een jongen die Neto heet en familie is van de familie waar ik woon. De familie is trouwens helemaal enthousiast dat ik naar salsa les ga, want ze gaan regelmatig met het gezin naar de discotheek toe om te dansen en het is natuurlijk hartstikke leuk als ik het dan ook een beetje kan. Verder is de moeder, Lilia op 12 februari jarig (net als jij Clau!!) en dan komt er een groot feest met de hele familie en veel dansen enzo… ben benieuwd!

De familie is trouwens gisteren thuis gekomen. Ze hadden onderweg een ongeluk gehad en de voorkant van de auto was beschadigd, waardoor ze vertraging opgelopen hadden. Zowel Edy (vader) als Lilia (moeder) zijn erg aardig! Edy zei meteen dat dit nu ook mijn huis is en dat ik weg kan gaan, thuis kan komen wanneer ik wil en ook gewoon mensen mee mag nemen enzo als ik daar zin in heb. Edy heeft een bedrijf dat kleding verkoopt en Lilia werkt bij een toeristisch bedrijf, ik weet niet precies of dat nou een VVV kantoor is of een Tour Operator. Verder heb ik hun zoontje Sebastian ontmoet van 7 jaar die nog erg verlegen is op het moment en ook een beetje verwend volgens mij. Ik verbaasde me er vanmiddag echt over dat hij zelf niet ging eten, Dina moest hem namelijk voeren. En dan zat hij vervolgens nog eens heel irritant te doen.. beetje vreemd vond ik dat voor een jongen van 7 jaar. Mauricio zal ik 11 februari zien, dan komt hij namelijk terug uit Lima. Rodrigo is 18 en gaat vanaf maart studeren aan de privé universiteit in Lima, die zal ik dus pas van de zomer zien als hij vakantie heeft.

Het eten bestaat hier vooral uit heel veel rijst, aardappelen, kip en heel soms een stukje wortel of wat erwtjes. Is dus wel iets voor jou Arjaan… geen groente ;-) hahaha…

Afgelopen woensdag kwam ik thuis van het internet café en toen trof ik Insigna alleen aan buiten op de stoep. Insigna (8 jaar) is een nichtje van Dina en woont normaal gezien in de bergen, maar deze week logeert ze bij ons. Dina was even snel weg voor een boodschap zei ze en ze zou om 18.00 weer terug zijn. Insigna spreekt alleen maar Quechua dus was dit het enige wat ik ervan begreep en ik dacht dat het wel goed zou komen. Dus ik dat kind mee naar binnen genomen, het was namelijk al 17.30 en koud buiten, en toen is ze gaan kleuren en ik ben huiswerk gaan maken. Ik had Jennifer en Insigna laatst een kleurboek gegeven met potloodjes… blij dat ze er mee waren! Echt heel gaaf om te zien! Insigna heeft alleen een klein stukje van het cadeaupapier opengemaakt zodat het boek er precies uit kan en elke keer als ze klaar is dan gaat ie weer terug in de verpakking en alle plakbandjes er weer netjes op haha. Voor Dina heb ik een roze vest gekocht met een wit t-shirt, ze glunderde echt helemaal.. zo leuk om te zien! Ik had namelijk voor de familie wat meegenomen, maar ik wist niet dat Dina en Jennifer er ook woonde dus ja… nog maar even snel wat leuks gekocht in Cusco.
Maar goed.. om 18.00 was Dina er nog niet, 19.00 nog niet en om 19.30 ook nog niet. Beetje raar dus.. Insigna begon ondertussen te huilen en er kwam een stortvloed aan woorden uit waar ik niks van begreep. Toen besloot ik om de contactpersoon van de school maar even te bellen, het was inmiddels al kei donker en ik wist me ook geen raad met Insigna die nogal overstuur raakte. Wij de straat op, hoofd van de school gebeld en die probeerde de familie te bereiken, die toen nog niet thuis waren, maar steeds geen gehoor. Uiteindelijk zei hij: nou.. ik kom wel naar jullie toe! Om 20.30 was hij er net 10 minuten later nadat Dina was teruggekomen. Ik was dus wel een beetje boos op Dina dat ze niet even een notitie had achtergelaten enzo. Dina werd vervolgens heel boos op Insigna, omdat ze ging huilen.. wat ik overigens echt niet terecht vond.. maar goed. Uiteindelijk nog even met Manfred, de baas van de school gepraat en Dina beloofde dat ze voortaan een notitie neer zou leggen als ze een tijd wegging.

Weer heel wat beleefd dus! Dit weekend ga ik waarschijnlijk met nog wat Nederlandse meisjes naar Inca ruines toe vlakbij Cusco en zondag misschien naar de markt in Pisco. Dit kan namelijk allemaal via een toeristenkaart die 10 dagen geldig is en je voor 10 dollar kan kopen.

Nou, weer een lang verhaal.. maar had ook zoveel te vertellen!!

Beso,

Monique

  • 02 Februari 2007 - 22:46

    Arjaan:

    Wow!! Wat een belevenissen allemaal, Schatje! Leuk voor je dat je allemaal gave dingen gaat doen.....

    Veel plezier!!

    Kus.......

  • 02 Februari 2007 - 22:54

    Gerry:

    zie uit naar je volgende bericht, net een boek dat wat langzaam leest.
    maar wel heel leuk, prettige avond verder. doei

  • 03 Februari 2007 - 08:16

    Claudia:

    Yoehoe!!
    Dat stagebedrijf klinkt echt supervet :D Leuk hoor!!! Cool dat je steeds beter Spaans gaat praten :-)
    Nog veel plezier, en ik type weer een bericht als je volgende verhaal op deze site staat!!
    Kusje, Clau

  • 03 Februari 2007 - 13:09

    Veer:

    Was het lang dan? ik had het zó uit!!! Misschien kunnen we ooit samen een boek schrijven ;)

    Ik kan niet wachten tot je foto's hebt!!!

    Kus

  • 03 Februari 2007 - 13:12

    Veer:

    Oh ja, heb je die giga baby al gezien die in Cusco geboren is van de week? Ze noemen hem Super Tonio en hij weegt ruim 5 kilo!! :O arme moeder...

  • 03 Februari 2007 - 15:19

    Marcel:

    had ik ook maar eens plezier in m'n huiswerk :P nou nog veel plezier
    en doe ze allemaal de groeten :P mzzl

  • 04 Februari 2007 - 10:50

    Annelies:

    Whow Mo, klinkt echt allemaal superleuk daar!!!! Wat een belevenissen en wat een leuk stagebedrijf. Goed dat je ook echt Spaans leert! En wat gaaf dat die familie je zo opneemt in huis!! Alleen maar hele positieve leuke berichten!! En dat wandelen... helemaal TOP!! Last van de hoogte?? Liefs en XX Lies

  • 04 Februari 2007 - 14:42

    Truus:

    Hoi Monique
    Weer met veel plezier je verhaal gelezen. Je schrijft ook zo gezellig. succes verder Liefs Truus en de rest

  • 04 Februari 2007 - 18:38

    Monique:

    Oma van Tol is bij ons en geniet erg van jou verslagen die ome Gert voor haar uit geprint had de laatste krijg ze nu van ons mee. Oma zegt dat je voorzichtig moet zijn maar je moet er wel met volle teugen van genieten. Een dikke kus van oma

  • 04 Februari 2007 - 19:12

    Ilona:

    Heey monique,

    Weet niet of je al van je zusje heb gehoord,maar ik ben ilona van zwemmen haha. als je me nog kent :P
    Ik heb veel van clau over je gehoord,je leuke reizen enzo! Echt leuk joh!

    Kusjes Ilona

  • 05 Februari 2007 - 12:14

    Charline:

    Hey Monique,
    Zoals ik lees heb je het wel behoorlijk naar je zin e... ik heb je site doorgekregen van Arjaan en ik vind het heel leuk om af en toe eens te kijken en te lezen hoe je het maakt. Maak er een hele mooie tijd van en geniet vooral want tis zo weer voorbij.
    Veel plezier en vanaf nu ben ik een vaste bezoeker op je site.
    Groetjes Charline (vriendin lens, moest je het niet meer weten ;-)

  • 07 Februari 2007 - 15:55

    Nelke:

    Hey meisje, leuk die salsa-les! Mag je me ook leren als je weer terug bent. En wat een lief verhaal van dat boek dat terug gaat in het cadeupapier... schattig!! Waar doe je de kindertjes plezier mee? Dan stuur ik wat op (kleding kan ook - laat maar weten).
    Kus Evi en Nelke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 89502

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: