Het avontuur is begonnen.... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen.... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen....

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

27 Januari 2007 | Peru, Cusco

Hola!!

Mijn avontuur is begonnen! Vrijdagochtend ben ik samen met mijn ouders om 8.00 vertrokken richting Schiphol en om 10.50 ging ik de lucht in. Het was echt een lange reis en ik vond het eigenlijk wel lekker dat we een tussenstop op Bonaire hadden.. even de benen strekken!
Om 19.20 plaatselijke tijd (1.20 bij jullie) ben ik geland in Lima. Bij de uitgang stond iemand met ´Monique van Tol´ op een bordje, dus dat was gelukkig goed geregeld :-) Ik werd samen met nog een Nederlandse man naar een hotel in Lima gebracht.

Na een uur of 4 geslapen te hebben ging de wekker weer en om half 5 ´s morgens ben ik samen met een Nederlands meisje weer op het vliegveld afgezet.

De vlucht van Lima naar Cusco is goed verlopen. Ik zat naast een Amerikaans echtpaar uit South Carolina en daar heb ik de hele tijd gezellig mee gekletst.
Het was ook heel gaaf om over de Andes te vliegen en al die bergtoppen boven de wolken uit te zien steken.

En toen zagen we Cusco liggen... een grote uitgestrekte stad omringt door allemaal bergen, bergen, bergen! Indrukwekkend.
Bij de bagageband werden we al bestookt door allemaal mensen die je dingen aan wilden smeren van excursies tot kettingen en er werd wat sfeer gemaakt door een stel typische Peruaanse muzikanten.

Buiten werd ik opgewacht door de zus van mijn gastmoeder. M´n gastfamilie is nu namelijk op vakantie in Lima t/m 29 januari.
Toen we bij het huis aankwamen heb ik ook de huishoudster ontmoet, Dina, 27 jaar en haar super schattige dochtertje van 2 jaar oud: Jennifer.

Ik heb een kamer voor mezelf met een twee persoonsbed en een tv! De mensen waar ik bij terecht ben gekomen hebben een heel groot huis met een stuk of 6 slaapkamers en ook een ruime badkamer, keuken, woonkamer etc. Ze hebben gelukkig ook een wasmachine en ik dacht dat de huishoudster zei dat er ook warm water is... maar dat zal ik nog wel merken! :-)

´s Middags ben ik met ´de tante´ naar het centrum geweest, echt heel mooi allemaal!! Het is ongeveer 20 minuutjes lopen naar de talenschool dus dat is ook goed te doen.

Verder moet ik nog wel even wennen hier. Het is allemaal zo anders als in Nederland. Het zal ook wel komen omdat de reis erg vermoeiend was en ik al zoveel nieuwe indrukken heb gezien. Ik ga dus eerst vannacht even wat slaap inhalen :-)
Ik ben erg blij dat ik een redelijke basis Spaans heb en me vrij goed kan redden. Zowel de huishoudster als de ´tante´ spreken geen engels.

Maandag begin ik aan m´n talencursus en ben benieuwd wat deze week me nog meer zal brengen!!

Beso,

Monique

P.s Zal binnenkort eens wat foto´s maken!

  • 27 Januari 2007 - 22:00

    Karin:

    Wauw, Monique, klinkt allemaal super spannend!! Heel veel plezier, liefs!!

  • 27 Januari 2007 - 22:24

    Veer:

    we zetten de traditie gewoon voort en dus reageer ik gelijk. Ik heb onze date voor over een halfjaar ook alvast in mijn nieuwe telefoon overgezet haha.
    Foto's is een goed plan.

    Muchos Besos

  • 27 Januari 2007 - 23:12

    Truus Van Tol:

    Hoi Monique, Wat snel al een bericht van het verloop van de reis. Wij blijven je volgen succes met de talen curcus. Liefs Truus

  • 28 Januari 2007 - 08:27

    Carl:

    Ha Mo!

    Wat super gaaf allemaal!!
    Ben zeer benieuwd naar je ervaringen!!! keep us posted

  • 28 Januari 2007 - 09:23

    Gerry:

    vooral veel plezier, maar niet te veel anders wordt dat lopen naar je school wel erg lang denk ik, beso terug en doe maar een knuffel er bij

  • 28 Januari 2007 - 09:55

    Saskia:

    Hai Monique! haha Ik herken direct in welk gezin je terecht bent gekomen! Dina is de vrouw van Manfred, de directeur van de school. Het huis waarin jij nou zit, daar worden iedere week salsalessen gegeven, dus je zal altijd veel mensen over de vloer hebben!

    plezier!

    Enne waarschijnlijk ben ik er ook over twee weken!! Kom ik wel langs...

    kuskus Sas

  • 28 Januari 2007 - 10:02

    Claudia:

    Yoehoe Mo!!!!

    Ik ben blij dat je een goede reis hebt gehad!!! En je hebt alweer snel een bericht op je site gezet joh!! Ik reageer natuurlijk even :D
    Ik denk dat je echt een hele leuke tijd tegemoet gaat.. Echt beter dat je een eigen TV hebt en een 2persoonsbed ;) Doe maar luxe ;):P
    Ik wens je echt heeeeel veel plezier daar!!!! Maar zo te horen gaat dat vast goedkomen.

    Dikke knuffel van Clau :D

  • 28 Januari 2007 - 10:46

    Marianne:

    Hoi Monique, wat zijn wij blij dat je goed terechtgekomen bent. We hopen dat je daar een hele leuke tijd zult hebben. Geniet van alles.
    Hele dikke kus pappa en mamma

  • 28 Januari 2007 - 11:31

    Marcel:

    Hey mo,

    Mooi dat alles goed is met je, beetje lange vliegrijs achter de rug maar nu kan je gelukkig wel ff uitslapen neem ik aan :D nog veel plezier,
    Mzzl, Marc

  • 28 Januari 2007 - 14:18

    Inge:

    Hee Mootje,

    Heel veel plezier daar. Succes met je Spaans, maar dat zal wel lukken.

    kusje

  • 28 Januari 2007 - 15:04

    Arjaan:

    Ik ben erg blij dat alles zo goed is verlopen met de reis. Ik hoop snel foto's te zien!

    Kus!!!!

  • 28 Januari 2007 - 19:03

    Lies:

    Haaai Mo,

    Blij dat je goed bent aangekomen! Klinkt allemaal supergoed man. Je hebt het daar nogal getroffen denk ik!!!! COOOOL Nou gaan genieten hé!! kusje Lies

  • 28 Januari 2007 - 19:03

    Lies:

    Haaai Mo,

    Blij dat je goed bent aangekomen! Klinkt allemaal supergoed man. Je hebt het daar nogal getroffen denk ik!!!! COOOOL Nou gaan genieten hé!! kusje Lies

  • 28 Januari 2007 - 20:56

    Annette:

    Hoi Monique,

    Een huis waar salsa-lessen worden gegeven, dat is echt iets voor jou!! Je zit daar dus goed op je plekkie hihi.
    Veel plezier!

    ¡Adiós!
    Annette

  • 29 Januari 2007 - 09:39

    Bea (Pau):

    Hi Monique!
    ça va au Cusco? J´espere que oui. La, à Pau, il fait très froid maintenant. Il a neigé il y a quelques jours, mais après il n´a plus neigé donc la neige est en train de se fondre :(.

    Il y a 2 semaines nous sommes allés (ou "randonnés", si tu le préféres :P)à Bordeaux. C´est une ville très très jolie, je l´ai aimé bcp.

    Bon, un Bisou, prend soin de toi! :) à bientôt!
    ***********************
    Qué tal en Cuzco? Espero que bien- Aquí, en Pau, hace mucho frío ahora. Nevó hace unos días pero después no ha vuelto a nevar, así que la nieve se está fundiendo.

    Hace dos semanas fuimos a Burdeos ("excursionamos" a Burdeos, si lo prefieres :P). Es una ciudad muy muy bonita, me gustó mucho.

    Bueno, un beso, cuidate. Hasta luego!

  • 29 Januari 2007 - 18:01

    Annemarie:

    Hee chica!

    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen. Met dat wennen komt het wel goed, na een paar dagen zit je daar vast helemaal op je plek! Ik vond mijn 1e week Lanzarote ook maar raar, maar in mei ga ik terug voor de 4e keer ;) No worries dus en ik wens je een ontzettend geweldige tijd daar! ¡Mucha suerte!

    Liefs!!

  • 30 Januari 2007 - 13:15

    Sharon:

    Heey Monique,

    Ik wens je heel veel plezier daar, maar dat zal wel lukken, denk ik. Na een paar weken ben je daar vast helemaal ingeburgerd. Ik vertrek donderdag naar Madrid, spannend!
    Maar allé, succes en ik ben benieuwd naar de foto's die volgen..

  • 30 Januari 2007 - 17:39

    Lindy:

    Fijn dat de reis zo goed verlopen is, je in een mooi huis zit en dat je je verstaanbaar kunt maken! Ga nu je volgende verhaal lezen.. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 89502

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: