Nog 2 weekjes.... - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Monique Tol - WaarBenJij.nu Nog 2 weekjes.... - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Nog 2 weekjes....

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

11 Januari 2007 | Nederland, Vlissingen

Heej allemaal!!

Nog 2 weekjes en dan is het zover... 26 januari zal ik om 10.50 vanaf Schiphol vertrekken op weg naar Cusco, Peru voor een half jaar! Onderweg zal er een tussenstop op Bonaire gemaakt worden en de planning is dat ik om 19.50 plaatselijke tijd in Lima aan zal komen.
Vervolgens zal ik daar opgehaald worden door iemand van de pick up service die me naar een hostel in Lima zal brengen.

De volgende ochtend zal ik alweer vroeg teruggebracht worden naar het vliegveld in Lima (6.00 's morgens) en dan zal ik om 07.25 aankomen op het vliegveld in Cusco, waar ik zal worden opgehaald door mijn gastfamilie.

Afgelopen zaterdag (6 januari) zijn Arjaan en ik naar een informatiebijeenkomst van het Andere Reizen (organisatie via wie ik mijn stage, verblijf, reis etc. geregeld heb) geweest in Utrecht en dat was echt heel erg leuk en interessant. Ik heb daar een heel informatiepakket gekregen en m'n tickets.
De mensen die de presentatie gaven waren erg enthousiast en hebben veel goede tips gegeven. Ik moet zeggen dat ik echt heel erg veel zin heb om te vertrekken!!

Ik ga in iedergeval de eerste 8 weken bij een gastgezin wonen met 3 kinderen van 14, 11 en 6 jaar oud. Bij de beschrijving stond dat het gezin altijd erg ondernemend is met studenten, dus ik ben benieuwd! Klinkt in iedergeval leuk!

Verder zal ik de eerste 2 weken een taalcursus Spaans gaan volgen en op 12 februari zal ik gaan beginnen aan mijn stage bij GAP Adventures, een tour operator die dus ook een vestiging heeft in Cusco.

De bedoeling is dat ik op verschillende afdelingen zal gaan meelopen, te beginnen bij de financiele afdeling. Vervolgens de afdeling transfers (hotels regelen, gidsen, kortom van alles regelen voor toeristen die in Cusco aankomen) en vervolgens de afdeling die alles regelt voor de Incatrail. De Incatrail is de route die je lopend of met de trein kunt doen naar Machu Picchu, een hele oude Inca stad.
Daarnaast houdt GAP Adventures zich ook nog bezig met een duurzaamheidsproject met de mensen die in de bergen wonen (indianen) en ook daar zal ik m'n steentje aan gaan bijdragen.

Heel erg gaaf is dat Arjaan mij drie weken zal komen opzoeken in Cusco (van 29 april t/m 19 mei) Ik hoop dat ik dan mijn vakantiedagen kan opnemen, zodat we lekker met z'n tweeen kunnen gaan backpacken door Zuid-Peru!

M'n vaccinaties heb ik intussen allemaal gehaald, nu nog de laatste voorbereidingen en dan kan ik beginnen aan mijn volgende avontuur waar ik al met heel veel plezier naar uitkijk!!

-xxx-

Monique

  • 11 Januari 2007 - 15:19

    Floris:

    Jij stopt ook niet meer met avontuur en gereis! Het klinkt allemaal erg veelbelovend en je hebt er weer zin in. Kan je straks nog wel een beetje Nederlands praten denk je? De 17e heb ik een toets wiskunde voor mijn P dus die moet ik eerst halen. Daarna wil ik graag eens afspreken. Zullen we elkaar op de hoogte houden van ons gaan en staan?

    Veel liefs en groeten van Floris

    P.S. Doe ook de groeten aan Arjaan!

  • 11 Januari 2007 - 15:46

    Arjaan:

    Hey Schat!

    En in kom je opzoeken in Cusco!!!! Ik Heb er al erg veel zin in! Maar nu ben je gelukkig nog even thuis!

    Kus!

  • 11 Januari 2007 - 15:47

    Arjaan:

    Floris>> Groeten terug!!

  • 11 Januari 2007 - 16:17

    Lindy:

    Hey Monique!!
    Jammer dat we nu niet af kunnen spreken, maar ik ga je weer helemaal in de gaten houden via dit :D
    xxx

  • 11 Januari 2007 - 17:54

    Lenn:

    HeeJ, nu kom je lekker in de buurt wonen!!
    Grtz Lenn

  • 11 Januari 2007 - 20:05

    Claudia:

    Superspannend allemaal :D Hahaha :D

  • 11 Januari 2007 - 20:22

    Truus :

    Hoi Monique
    Wij wensen je een heel voorspoedige reis en ik blijf je volgen via deze site. succes Truus van Tol_Vork

  • 11 Januari 2007 - 21:57

    Carl:

    Hoi Monique

    Heel veel plezier natuurlijk en geniet weer van je nieuwe ervaringen.
    Ben stiekum wel een beetje jaloers

  • 12 Januari 2007 - 10:35

    Caroline Viavox:

    hey Monique,

    Jij hebt een gave tijd achter de rug in Frankrijk en hups alweer op naar een andere avontuur. Dat wordt een te gek 2007 voor je. Nou we lezen je verhalen allemaal hoor!!! Wanneer verwacht je weer terug te zijn?? Dan kunnen we je weer inplannen.

    Enfin heel veel plezier in Peru en geniet ervan!!

  • 12 Januari 2007 - 13:43

    Patricia S.:

    Hi,

    Super cool dat je naar Peru gaat en waarschijnlijk ook een paar weken gaat backpacken. De amazone schijnt heel mooi te zijn. Je moet ff een lonelyplanet kopen (als je die niet al hebt) want daar staat heel veel info in en handige tips. Jammer dat het te duur en te ver weg is om ff langs te komen. Peru zou ik ook wel heen willen!

    Heel veel plezier iig!

    xxx

  • 13 Januari 2007 - 12:32

    Veer:

    Yeah, gelukkig ben je nog even hier!! Onwijs veel zin in onze woensdagplannen :D
    En die date voor over een half jaar staat vast hoor!! Daar kun je niet meer onderuit...

    Veel liefs

  • 13 Januari 2007 - 12:49

    Bea (Pau):

    HI! ça va?
    je ne sais pas si cet endroit c´est pour faire des commentaires, donc je vais essayer :)

    Je vu les photos, ce sont très jolies! j´adore celles ci à San Sebastian et London! :)

    bon, à toute à l´heure!

  • 13 Januari 2007 - 12:51

    Bea (pau):

    Hi! c´est moi une autre fois :D

    j´ai oublié te dire que j´ai aussi vu ton commentaire à la Nutrimática (mon weblog), merci bcp! :)

  • 13 Januari 2007 - 21:00

    Alida:

    Hey monique ik kon er weer op komen dus zal de komende tijd je verhalen hier ook zeker volgen liefs alida

  • 15 Januari 2007 - 16:17

    Steef:

    Heyy Mo,
    Veel plezier daar in Peru. Het lijkt me egt geweldig daarzo. Maarjahh k kan natuurlijk niet mee:( Veel plezierr.

    XXX STEEF

  • 16 Januari 2007 - 11:25

    Ina:

    Heej Monique

    ik vind het echt een hele onderneming ik zou het zelf echtn iet durfen in mijn eentje.
    Ik wens je heel veel plezier en ga hier zeker vaak op kijken

    groetjes ina

  • 24 Januari 2007 - 18:32

    Tante Corrie:

    hoi Monique ik wil je even een heel goede reis en een prettige stage tijd toewensen groetjes Tante Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Vlissingen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 89511

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: