Verjaardagsfeest - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu Verjaardagsfeest - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Verjaardagsfeest

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

04 December 2006 | Frankrijk, Pau

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de telefoontjes(!), post, smsjes en e-mailtjes die ik heb gekregen voor m’n verjaardag!! Ook al ben ik best ver weg, toch hebben jullie aan mij gedacht en dat vind ik echt hartstikke leuk!! Ik voelde me helemaal jarig haha :-)

Mijn feestje heb ik niet woensdag maar donderdag gegeven, omdat ik donderdagochtend een tentamen had. Die woensdag zelf had ik trouwens ook een tentamen en dat was echt moeilijk! Het was meerkeuze en er werd veel gevraagd over een onderwerp waar ik helemaal niets van in m’n aantekeningen had staan, de andere Erasmus studenten trouwens ook niet… Maar nu is het zo dat wij alleen de theorielessen volgen en de anderen studenten ook nog een soort van werkles doen ofzo en ik denk dat ze daar dus ook nog andere dingen bespreken. Maar goed, we zullen het wel zien!

Na m’n tentamen is Mar nog wel even bij mij langs geweest en dat was natuurlijk hartstikke gezellig! Ze had ook allemaal cadeautjes voor me meegenomen, echt super lief: armband met een soort van kleine belletjes eraan, zodat hij elke keer als je je arm beweegt geluid maakt. En ook heb ik een rode abanico van haar gehad, dat is zo’n Spaanse waaier en oorbellen.

Donderdagochtend ben ik geslaagd voor m’n eerste tentamen en ik was echt heel erg blij!! Het was een mondeling met de leraar van ongeveer 20 minuten en het ging eigenlijk best wel goed!

’s Avonds vierde ik mijn verjaardag en ik had weer de foyer tot 23.00 gereserveerd bij ons op de campus. Het was echt heel erg gezellig en ik ga al die mensen hier absoluut missen als ik straks weer in Nederland ben. Iedereen had ook allemaal cadeautjes meegenomen, echt wel super aardig! Ik had een zwart handtasje gehad van Lex, Sharon, de Zweden, Eva en nog 2 Fransen met daarop ‘64’, dat is het nummer van de regio hier (Béarn / Pays Basque), dus dat is wel een heel leuk aandenken ook meteen aan Pau.
De Spanjaarden hadden een chocoladetaart laten maken bij een Patisserie met daarop: Joyeux anniversaire, Monique, Erasmus 2006 en daar hadden ze van die kaarsjes opgezet die telkens weer aangaan als je ze uitblaast… dus ik maar blazen…en iedereen natuurlijk lachen en roepen dat ik harder moest blazen… :-)
Daarnaast heb ik nog een hele mooie roze riem van ze gehad, ook met het nummer ‘64’ erop en nog een spelletje ‘Jungle Speed’.
Nadat we alles hadden schoongemaakt, zijn we om 23.00 doorgegaan naar de stad: ‘El barrio libre’ een Spaans danscafé. Daar hebben zijn we verder gaan feesten en rond 4.30 lag ik weer in bed met herinneringen aan een geslaagd verjaardagsfeest!!

Dit weekend heb ik verder niet veel bijzonders gedaan. Er was wel een excursie om naar San Sebastian te gaan, maar daar ben ik natuurlijk al een weekend heen geweest. Dus heb ik aan een opdracht voor strategie gewerkt en ben ik zaterdagavond wezen stappen met Mar en nog wat Spanjaarden. Zondag lekker uitgeslapen en ‘Jungle Speed’ gespeeld met Magalie, Manu en Beatriz.

Deze week heb ik een tentamen Engels en Spaans en verder nog even volop genieten van m'n laatste weekjes hier!!

Liefs,
Monique

  • 04 December 2006 - 11:19

    Annelies:

    Heey Mootje,

    Echt supercool om je verjaardag zo eens te vieren. Wij hebben je wel gemist hoor hier! Je bent alleen binnenkort gelukkig weer ffies in Vliss, ik kijk er naar uit! En verder GENIET ERVAN je laatste weken daar!

    Tot snel veel liefs knuffels en XX Lies

  • 04 December 2006 - 11:34

    Giel:

    Hey moniek, sorry dat ik je nog niet gefeliciteerd heb! Bij deze natuurlijk. Echt vet dat je het zo naar je zin heb en dat het ook goed gaat. Hopelijk heb je nog veel feestjes daarzo :P haha Tot snel hoop ik. x Giel

  • 04 December 2006 - 16:14

    Lindy:

    Leuk leuk leuk!!

  • 04 December 2006 - 16:15

    Arjaan:

    Hey Schatje!

    Ik vond het ook leuk om je op je verjaardag te spreken! Nog maar even en je bent thuis!!
    Tot dan!!!

    Kus.

  • 04 December 2006 - 17:28

    Veer:

    Ja, eigenlijk niks meer aan toe te voegen he... hebben we telefonisch al gedaan :D

    dikke kus!

  • 04 December 2006 - 19:19

    Claudia:

    Wat leuk allemaal om te horen!!! Jah veel post he ;-) ENIG toch :D En natuurlijk weer leuke foto's!!!

    Dikke kus!! :D

  • 04 December 2006 - 19:20

    Claudia:

    Trouwens echt supervet om zo je verjaardag te vieren!!! Vooral die taart vind ik geweldig :D
    Kusje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Pau

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 89509

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: