Super weekend!! - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu Super weekend!! - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Super weekend!!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

21 November 2006 | Frankrijk, Pau

Afgelopen donderdag stond ik om 8.30 op het vliegveld om Arjaan op te halen en ik voelde me echt enorm blij toen ik hem aan zag komen lopen! Gelukkig konden we meteen naar elkaar toe en hebben we daarna samen op zijn bagage gewacht.

Nadat we lekker wat gegeten hadden en bijgekletst waren, zijn we 's middags naar het centrum van Pau geweest.

Vrijdagochtend hebben we de shuttlebus naar het vliegveld genomen, want daar hadden we om 12.00 een auto gehuurd. We hadden betaald voor een Peugeot 307 en kregen een Kia Sorento (soort jeep), omdat ze die Peugeot niet meer hadden staan. Relaxt!! Aangezien we toch de hele dag de tijd hadden, zijn we naar San Sebastian door de bergen gereden. Op de Col de Marie-Blanque (bergtop) hebben we gezellig gepicknickt en deze keer had ik wat meer geluk als met mijn ouders: het was namelijk super mooi weer!

Zaterdagochtend wilden we ergens in de stad ontbijten en overal zagen we cafeetjes waar de bar vol stond met schalen tapas. Voor wie het niet precies weet: tapas zijn allemaal kleine hapjes. Dat kan met van alles zijn: vis, vlees, salade, stukje omelet etc.
Het zag er allemaal heel gezellig uit, dus zijn we daar lekker gaan ontbijten. Grappig om te zien was dat een hoop Spanjaarden rond een uur of 10 's morgens al aan een lekker glaasje rode wijn of een biertje zaten met wat tapas. Ook zagen we heel veel mensen in deftige kleren rondlopen en we vroegen ons al af of er een festiviteit of iets dergelijks was.. maar het is in Spanje dus heel normaal dat je op zaterdag en zondag in pak met stropdas of een mantelpakje draagt, omdat het dan weekend is.
Daarna hebben we door de stad gewandeld en San Sebastian is echt een gave stad, absoluut een aanrader om een keer heen te gaan! De stad ligt aan zee, in een baai en heeft ook hele mooie historische huizen en gebouwen. 's Avonds hebben we lekker op het strand gelopen en overal zag je lichtjes of dingen die verlicht zijn, heel romantisch!!

Zondag was het behoorlijk rotweer en zijn we er met de auto op uit gegaan. We zijn de kustlijn gaan volgen richting Bilbao en het bleef helaas maar regenen...
's Middags hebben we weer tapas gegeten in een klein dorpje: Laida. Het was daar super gezellig en druk.
Rond 15.30 kamen we in Bilbao aan en daar zijn we met een toeristische bus door de stad gegaan. Echt super fout haha.. maar het was de enige mogelijkheid aangezien er nergens een stadsplattegrond te vinden was. We zaten in die bus met een stel Amerikanen uit New York en dat was op zich wel gezellig.
Bilbao is een grote stad met een historisch stadsgedeelte en een modern stadsgedeelte (Het museum Gugenheim is heel bekend) Ze zijn daar altijd bezig met nieuwe projecten om de stad modern te houden. Wij vonden het erg leuk om de stad te zien, maar San Sebastian is toch net wat sfeervoller en romantischer.

Maandagochtend zijn we alweer op tijd richting Pau vertrokken, omdat we de auto om 12.00 terug moesten brengen. 's Avonds zijn we bij Mar langsgeweest die net terug was gekomen van een weekendje Amsterdam. Dat was erg gezellig en m'n complimenten Arjaan, voor je Fans! :-)

Vandaag moesten we alweer afscheid van elkaar nemen en dat viel me best zwaar na zes zulke leuke dagen.. maar de tijd gaat hier erg snel, over 4 weken ben ik alweer terug in Nederland!

Liefs,

Monique

# Nelke en Sanne: van harte gefeliciteerd met de kleine Evi he!! Zodra ik terug ben zal ik snel eens langskomen, ben super benieuwd!

## Dees en José: jullie ook gefeliciteerd hé als super trotse opa en oma!!

### Lindy: mijn adres hier is:

Cité Gaston Phoebus

Kus!!

• 21 November 2006 - 17:44

Tijmen:

Heej Monique!!
    Dat klinkt allemaal goed daar!!
    Geniet nog van je laatste weken!!

Liefs
    Tijmen

• 21 November 2006 - 18:38

Tijmen:

Heej Monique!!
    Dat klinkt allemaal goed daar!!
    Geniet nog van je laatste weken!!

Liefs
    Tijmen

• 21 November 2006 - 20:09

Claudia:

Echt leuk weekend dus :D GEWELDIG!!! Ik ga je straks even terug smsen!! En tot snel meid!!~
    Kusje van je zusje :D

• 22 November 2006 - 07:43

Arjaan:

Het was inderdaad een erg gezellig weekend. En bedankt voor de complimenten voor mijn F(r)ans! hahahahah!

Dikke kus en tot over 4 weken!!

• 22 November 2006 - 08:22

Lindy:

Hey Monique! En alwéér een stukje van jou waarin je alle leuke dingen die je hebt gedaan beschrijft.. Moet jij daar niet naar school/werk ofzo ;-) Geniet nog van je laatste maandje! xx

• 22 November 2006 - 12:05

Anouk:

Haii Mo!

Beetje late reactie van mij, sorry haha. Ik heb wel al van begin af aan je verhalen bijgehouden,op een of andere manier steeds vergeten te reageren :S. Echt supertof dat het allemaal ook bij jou zo leuk is :D
    Ben je serieus al over 4 weken weer thuis, ben je dan al helemaal klaar? Dan heb je er toch redelijk kort gezeten ofnie? Weet je al wat je met je stage gaat doen?

Meis, veel plezier nog, geniet van je laatste weken! En we spreken elkaar!!

Dikke X Anouk

• 22 November 2006 - 12:32

Annelies:

hahahah, Arjaan ziet er op de foto´s een stukje relaxter uit dan de laatste keer dat ik hem zag! hahaha. Was wel goed dat jullie weer ff lekker saampies waren heej.

Nog maar vier weken en we kunnen weer es lekker uit ons plaatje gaan!

Tot snel!! X Lies

• 22 November 2006 - 18:27

Annette:

Hai Monique,

wat een gezelligheid! Zeker een mooie plaats ja San Sebastian, is er één om te onthouden ;-).
    Nog 4 weken, gaat toch snel hè!
    Geniet er van!

Liefs Annette