Weekend 11-12 november - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu Weekend 11-12 november - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Weekend 11-12 november

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

14 November 2006 | Frankrijk, Pau

Afgelopen zaterdag zijn mijn ouders voor een weekend naar Pau gekomen!!

Ik heb zaterdag eerst meegedaan aan een excursie vanuit school: wandelen in de Pyreneeën. ’s Morgens om 10.00 zijn we vertrokken richting Lescun en het was echt zwaarbewolkt in Pau. Gelukkig werd het onderweg steeds mooier weer, doordat we steeds hoger in de bergen kwamen. Twee uur lopen voor Lescun werden we de bus uitgezet, echt zo super gaaf om te wandelen in de Pyreneeën, ben zeker van plan om dit nog vaker te gaan doen!! We hebben een watervalletje gezien en wat paarden die losliepen met een soort van bel om hun nek. ’s Middags hebben we in een vallei gepicknickt en rond 15.30 waren we weer terug bij de bus. Toen zijn we nog naar een Fromagerie gereden, maar dat was niet echt een succes. Het was daar een beetje een oude zooi en alle informatie die ze hadden was van 5 tot 10 jaar geleden, vervolgens kregen we een dia voorstelling te zien over het maken van kaas en die was Spaans gesproken, echt heel vreemd allemaal…

Zaterdagavond heb ik mijn ouders mijn kamer laten zien en daarna zijn we lekker wat gaan eten in de stad. Echt super gezellig om weer even bij te kletsen :-) Na het diner ben ik nog even langs geweest bij Sandra (zweedse), want zij vierde haar verjaardag.

Zondagochtend zijn we al om 9.00 vertrokken, om een tour te maken door de regio Béarn en Pays Basque. We zijn vanuit Pau de bergen ingereden en dat was erg mooi, alleen was het wel jammer dat het zwaarbewolkt was. We zijn wilde koeien en paarden tegengekomen die de weg blokkeerde en ook langs een dorpje gereden waar boeren de koeien door de straten aan het jagen waren op weg naar een stuk land. Het was alsof de tijd even stil stond, heel bijzonder. Onderweg lekker koffie gedronken en ’s middags kwamen we aan in Saint Jean Pied de Port, een heel schattig pittoresk baskisch dorpje waar ook de pelgrimsroute naar Saint-Jacques de Compostelle doorheen loopt.

’s Avonds zijn we weer lekker uit eten geweest en maandagmiddag zijn we via Cauterets naar Pont d’Espagne gegaan, echt een geweldige natuur daar!! Pont d’Espagne is een brug op 1496 meter hoogte met een stuk of drie à vier watervallen en nog grote watervallen ook! Het was de eerste keer in mijn leven dat ik zulke grote watervallen zag en ik vond het echt heel bijzonder en indrukwekkend. Pont d’Espagne ligt trouwens in het nationaal park van de Pyreneeën en de natuur daar is echt net een sprookje, geweldig!

Dinsdagochtend ben ik met mijn ouders naar Lourdes geweest, daar hebben we de basiliek bekeken en wat rond gewandeld. ’s Middags hebben we alweer afscheid van elkaar moeten nemen, maar over vijf weken zien we elkaar gelukkig weer! Mam en pap, echt super bedankt hé voor dit weekend, hartstikke leuk dat jullie langsgekomen zijn!!

Nu heb ik alweer wat nieuws om naar uit te kijken en dat is dat Arjaan over twee nachtjes zal komen!! Ik moet zeggen dat ik er enorm veel zin in heb, want we hebben het intussen al twee maanden zonder elkaar moeten stellen… Donderdagmorgen zal ik om 9 uur op het vliegveld staan, om Arjaan op te halen, ik kan niet wachten haha :-)
Maar voor het zover is moet ik vandaag en morgen nog even hard voor school werken om het weekend vrij te hebben. Komend weekend staat San Sebastian op het programma, een Spaans stadje aan de Atlantische Oceaan, maar daar zullen jullie volgende week meer over horen!

Liefs,

Monique

  • 14 November 2006 - 16:11

    Gerry:

    leuk dat je t naar je zin hebt gehad. En mocht je je studie niet afmaken of een andere richting kiezen zou ik fotograferen doen. Mooie foto,s en ....... veel plezier aankomend weekend

  • 14 November 2006 - 16:11

    Stefan:

    Heyy mo!!!:D
    Alles gaat goed hier hoor zonder mam en pap;)
    We hebben met zn drieen een heel leuk weekend gehad, en natuurlijk ook dingen gedaan die ze liever niet hadden;) Maar dat maakt niet uit. Ik ben nu bezig met het huis schoonmaken. Ik heb nog nooit zoveel gedaan in het huishouden:P Maarjahh je moet wat he;)
    Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hadden in Frankrijk. Owjahh Tommie is een beetje ziek. Hij heeft een hele grote bult en we weten niet wat het is. Wij denken natuurlijk meteen weer het ergste: een tumor. Hij is de hele week al niet egt lekker. Maar k ga nu weer verder met stofzuigen;)

    DOEGGG(K)(K)

    Steef

  • 14 November 2006 - 16:49

    Veer:

    Hey meis,
    ik wou dat het ook nog in mijn budget zat om langs te komen, maar dat gaat niet lukken vrees ik...
    gelukkig houd je ons goed op de hoogte, met de foto's erbij kan ik bijna doen alsof ik er ook ben :)

    Veel liefs & Kus

    ps kom je over 5 weken alweer terug? :D yay!

  • 14 November 2006 - 19:18

    Annemarie:

    Nou, jij vermaakt je daar geloof ik wel zo aan je verhalen te lezen! Leuk hoor, en ga vooral zo door ;) Nu kan je er nog ff van genieten, wacht maar tot je in t 4e jaar IBL zit... Dan is t geen genieten meer hoor, haha! Anika, Joanna en ik hebben week 51 al uigeroepen tot hell-week... Druk druk druk dus! Maarja, komt wel goed :)
    Hee meid, veel plezier daar en ook een fijne tijd met Arjaan!

    Liefs (K)
    Annemarie

  • 14 November 2006 - 20:10

    Arjaan:

    Tot donderdag, schatje! Ik ben nu bezig de laatste dingen in de koffer te doen!!

    Kus!!!!

  • 15 November 2006 - 20:59

    Claudia:

    Joehoe Moooo!!! :D
    Hier is alles prima!! Wij hebben zoals Steef al zei een gezellig weekendje gehad :D haha.... Het was echt gezellig met de jongens!!
    Nu zit Arjaan bij ons op de bank, want hij gaat morgen heerlijk naar jou toe!! Echt vet leuk voor je!! Dat gaat vast heeeeel gezellig worden!

    Nou meid, tot over 5 weken alweer.... Maar misschien ben ik er dan helemaal niet omdat ik al op trainingskamp ben naar Italie... Dat zou ik namelijk nog ff niet weten. Maar in iedergeval, TOT OOIT!!

    En trouwens, waren de pennen en de mappen goed? Ik had geen tijd meer om naar de primera te gaan omdat die dag erna al moest werken. Ik had nog wel grote potten pindakaas gekocht, maar die hadden pappa en mamma niet meegenomen hoorde ik!!
    Nou Mo, veel plezier deze week!! Dikke knuffel en kus van je zusje :D

  • 16 November 2006 - 21:29

    Marianne:

    Hoi Monique.
    Bedankt voor de leuke dagen in Frankrijk.
    We hebben echt heel veel gezien.
    We zijn weer lekker bijgekletst en voordat je het weet zijn die 5 weken voorbij en zien we je weer.
    Geniet nu van de leuke dagen met Arjaan.
    Ik hoop voor jullie dat het mooi weer blijft.
    Hele dikke kus en groetjes papa en mama.

  • 20 November 2006 - 16:48

    Lindy:

    Hoi hoi! Mooi dat je het zo naar je zin hebt gehad met je ouders! Leuk ook dat je er elke keer zo veel foto's bij doet! Dat het daar bewolkt was is jammer, maar bedenk je dan maar dat het hier REGENT :S En Arjaan is nu bij jou (geweest)? Leuk hoor!!! Wat is jouw adres daar eigenlijk?? Want je mailde je Franse tel. nr. wel, maar ik wil ook je adres graag hebben :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Pau

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 89512

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: