Le chateau de Pau - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu Le chateau de Pau - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Le chateau de Pau

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

07 November 2006 | Frankrijk, Pau

Deze week heb ik het best wel rustig gehad met school, vanwege de vakantie. Ik zelf had officieel geen vakantie, maar andere opleidingen weer wel en veel leraren hadden een weekje vakantie genomen waardoor veel lessen uitvielen. Uiteindelijk heb ik alleen op donderdag ‘s morgens les gehad en op vrijdag de hele dag, relaxt dus!

We hebben hier een bioscoop ontdekt die films in de officiële taal draait!! Aangezien die films ook nog maar eens 3,60 euro kosten zijn we daar van de week een paar keer heen geweest. Maandagavond ben ik met Mar, Manu en Magali naar A Scanner Darkly geweest, een hele vage film, maar aangezien hij in het Engels was met Franse ondertiteling snapte ik alles en dat is wel een stuk beter dan Frans gesproken films!

Dinsdag was het hier Halloween feest en omdat we woensdag toch vrij waren in verband met Allerheiligen zijn we wezen stappen met heel veel mensen uit veel verschillende landen, super leuk!! Vooral de Engelsen waren helemaal in Halloween stijl dat was wel grappig om te zien!

Woensdag heb ik lekker uitgeslapen en ben ik ’s middags met Mar, Manu en Magali naar de stad gegaan. Daar hebben we bij een soort cafeetje met heel veel boeken die je kunt lezen of kopen koffie gedronken en een Spaans kaartspelletje gedaan. ’s Avonds zijn we naar Scoop geweest, een film van Woody Allen. Goede film!

Zaterdag hebben Mar en ik een fietstocht gemaakt in de omgeving van Pau. Ik heb zelf geen fiets, maar kon die van Manu en Magali een dagje lenen. Op de terugweg reden we langs het kasteel van Pau en daar was een soort van feest, dus zijn we daar natuurlijk even gaan kijken!! Mannen in klederdracht waren bezig om de druiven te plukken uit een soort van haag en een stel Spaanse muzikanten (La Tuna) speelden traditionele Spaanse en Zuid-Amerikaanse liedjes, hartstikke leuk dus!! Toen alle druiven geplukt waren gingen ze er wijn (witte) van maken en uiteindelijk mocht iedereen die wijn proeven. De wijn smaakte goed, en met de Spaanse muziek op de achtergrond hebben we nog een tijdje met wat mensen staan kletsen. Het bleek een feest te zijn wat één keer per jaar gehouden wordt, dus we hadden net geluk dat we daar langskwamen!
De eerste zondag van de maand kun je het kasteel van Pau gratis bezoeken, dus zijn we met een hele groep zondag daar naartoe gegaan. Het was wel op zich best wel interessant, alleen duurde de rondleiding meer dan een uur, best wel lang dus en die vrouw sprak behoorlijk snel waardoor ik niet alles begrepen heb. Maar gelukkig kon je een Spaanse of Engelse vertaling krijgen, dus mocht ik willen dan kan ik het nog een keer nalezen :-)

Deze week heb ik weer veel les en ook het eerste examen komt eraan, dus het studeren gaat nu echt beginnen haha. Aankomende zaterdag komen mijn ouders naar hier voor een lang weekend en ik moet zeggen dat ik er al super veel zin in heb!!!

Liefs, Monique

  • 07 November 2006 - 14:28

    Arjaan:

    Nog 9 nachtjes slapen!!! En dan kom ik gewoon naar je toe!!!!

    Dikke kus en tot dan!!

  • 07 November 2006 - 14:41

    Steef:D:

    He zusje van me;) Wat vet zeg daar in Frankrijk, Ik wil daar ook wel zijn, maar k moet leren voor de toetsweek:(, Gelukkig heb jij het erg gezellig daar zoww. Ik ga weer lekker aan filosofie werken;)

    Nog fijn weekend met pap en mam

    xxxxx Steef

  • 07 November 2006 - 21:09

    Gerry:

    He meisje ik wilde je even een heel fijn weekend toewensen met je ouders.
    En als Arjaan komt mog t dubbele.En geen dingen doen die ik ook niet zou doentot een volgende keer

  • 08 November 2006 - 10:45

    Annelies:

    Heeej Meissie,

    Ziet er super uit hoor daar, Frankrijk is echt een beter land he! Ik zie dat het ook nog best te doen is met het weer enzo.

    Hier is het niet zoveel meer hoor!! Het wordt koud en tijd om kaarsjes aan te steken hahaha.

    Veel plezier met je ouders en Arjaan hè!!!!

    Ik ben niet bang dat dat gaat mislukken haha XX Lies

  • 12 November 2006 - 19:29

    Lindy:

    Hey Monique! Wat leuk dat je ons zo goed op de hoogte blijft houden, mét foto's ook nog! Klinkt helemaal leuk! Succes met leren voor je examens! Morgen ga ik voor twee dagen naar Brugge toe, heb er zin in!! xx Lindy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Pau

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 89508

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: