Een drukke week achter de rug.... - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu Een drukke week achter de rug.... - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Een drukke week achter de rug....

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

30 Oktober 2006 | Frankrijk, Pau

Deze week heb ik weer heel wat beleefd!

Dinsdag vierde Eva (Belgische) haar verjaardag en dat was heel erg gezellig. Woensdag zijn Mar en ik met nog wat andere Spanjaarden naar een karaoke bar geweest, dat was ook erg leuk en we hebben zelfs nog gezongen: ‘Me gustas tu’ van Manu Chao.

Donderdag hebben Sharon en ik een feestje gegeven in een zaaltje bij ons op de campus, wat ook erg leuk was!! Er waren een stuk of 30 mensen gekomen, het enige wat jammer is, is dat ze hier erg streng zijn en het feestje dus echt niet later dan 23.00 afgelopen mag zijn, ook al is er geen geluidsoverlast of iets dergelijks…

Woensdag kreeg ik een smsje van Anne, Frans meisje of ik nog wist dat Lex en ik uitgenodigd waren om bij haar thuis langs te komen dit weekend in Saint-Jean de Luz. We hadden haar ontmoet tijdens het weekend met de studentenvereniging in Vieux-Boucau en toen had ze inderdaad gezegd dat haar ouders vlakbij Spanje wonen en dat we uitgenodigd waren om een keer langs te komen…
Uiteindelijk zijn we met z’n vieren, Lex, Mar, Anne en ik vrijdagavond richting haar huis in Saint-Jean de Luz vertrokken. Haar ouders waren namelijk op vakantie en dus had ze een feestje georganiseerd.
In Saint-Jean de Luz wonen veelal rijke mensen en dat was goed te zien, want het huis van haar ouders was behoorlijk luxe. Nadat we een slaapkamer hadden uitgezocht en wat foto’s hadden bekeken van een Engelse privé kostschool waar ze op heeft gezeten met haar twee broers, werd algauw duidelijk dat Anne ook behoorlijk verwend is. Ze had bijvoorbeeld nog nooit gekookt. Uiteindelijk is het haar gelukt om wat pasta te koken, maar zelf wilde ze niet want die pasta was niet lekker. Naja… voor ons is pasta pasta en dus hebben we op zich goed gegeten. In de keuken stond ook nog een wasrekje met was die droog was. Nadat ze daar vijf minuten naar had gekeken kwam ze tot de conclusie dat dat toch echt het werk van de huishoudster was, omdat ze toch echt niet die was af ging halen… dus werd het wasrek maar even tijdelijk in de huiskamer gezet. Lex had zoiets van: anders doe ik het wel even, maar dat was ook niet bepaald de bedoeling.
Rond een uur of 21.30 kwamen haar vrienden binnen en dat was wel gezellig en goed voor ons om het Frans spreken en luisteren te oefenen!! Na een minuut of 10 kwam de secretaresse van haar moeder binnen die haar ouders naar het vliegveld had gebracht en de auto terug kwam brengen. Die secretaresse begon een hele tirade te houden over dat ze zich moesten gedragen, maar helaas voor haar maakte ze niet veel indruk op Anne.
We hebben een drankspelletje gedaan, wat best wel lachen was en rond een uur of 12 hadden de meesten iets teveel gedronken. Er waren ondertussen al twee stoelen kapot gegaan en ik had een beetje het gevoel alsof ik een film was terecht gekomen… Iedereen ging met eten gooien, drank over de vloer, flessen kapot en zelfs een element van de verwarming. Een hoop geschreeuw en gedoe, kortom één grote ravage en Anne kon het allemaal niets schelen.
Lex, Mar en ik waren blij toen de vader van één van die meisjes kwam om ons naar een discotheek in Spanje (!) te brengen. Stappen was erg leuk, super veel Spaanse muziek en het salsa dansen kunnen oefenen!
De volgende ochtend werd ik wakker van de schreeuwende secretaresse… die was namelijk langsgekomen om te kijken hoe het gesteld was met het huis. Na een half uur geschreeuw riep ze dat ze ’s middags langs zou komen om te controleren of alles schoongemaakt was. Anne was nog steeds niet onder de indruk en had er een nieuw probleem bij, want ze moest gaan schoonmaken en dat had ze nog nooit gedaan. Dat was goed te zien, want ze snapte er werkelijk niets van, daarbij kwam dat ze een enorme kater had van de vorige avond. We hebben haar geholpen met stofzuigen en in de tussentijd was Anne alweer verdwenen naar haar bed. We hebben toen besloten om lekker naar het strand te gaan, want uiteindelijk hadden wij al die troep niet veroorzaakt en het was echt super lekker weer! We zijn naar Anglet gereden waar Mar en ik lekker zijn gaan zonnen en Lex is gaan surfen. ’s Avonds zijn we weer teruggereden naar Pau, want zondag zouden we naar het kasteel van de tante van Jean-Batiste gaan! Het eerste deel van het weekend was wel een beetje bizar, maar we hebben ons goed vermaakt!

Zondag zijn we met z’n negenen naar het kasteel vertrokken: Charlotte, Ana (Zweden), Iolanda, Ethor (Brazilie), Andromachi (Griekenland), Mar (Spanje), Jean Batiste (Frankrijk) en Lex en ik.
Het kasteel lag vlakbij het plaatsje ‘Dax’, ten noordoosten van Pau. Toen we daar aankwamen was het niet helemaal wat ik me bij een kasteel had voorgesteld, we kwamen er dan ook al snel achter dat hier in Frankrijk huizen best snel een ‘kasteel’ genoemd worden. De tuin was wel enorm groot en mooi, maar het kasteel zelf was voor mij meer een groot huis met wat kleine torentjes haha. Uiteindelijk hebben we wel een hele gezellig dag gehad daar en was het ook super aardig van JB dat hij ons had uitgenodigd. We hebben helaas niet binnen kunnen kijken in het ‘kasteel’, omdat de eigenaar niet aanwezig was. Dus zijn we gaan zonnen en relaxen in de tuin en hebben we een picknick gehouden. ’s Avonds hebben we op de terugweg lekker wat gegeten bij de Mac!

Het is trouwens onvoorstelbaar hoe warm het hier nog is… het was vandaag zeker 25 graden en zaterdag was het zelfs nog warmer.

Ik hoop dat het bij jullie ook lekker weer is, of valt het tegen? Hou me op de hoogte hè, van wat jullie daar allemaal beleven in Nederland!!

Bisous,

Monique

  • 30 Oktober 2006 - 13:08

    Lenn:

    HeeJ Mo,

    hier is het toch wel een paar graden kouder brr.
    Kun je niet wat warmte opsturen :P

    Veel plezier nog
    Liefs
    Lenn

  • 30 Oktober 2006 - 13:25

    Arjaan:

    Wat een weekend!!

    Zo zie je maar geld maakt niet verstandig!! ;)

    Kus en tot de 16de!!

  • 30 Oktober 2006 - 17:11

    Veer:

    hey Lief,
    ik zal je zeker ook op de hoogte houden van wat hier allemaal gebeurt, ik zal je binnenkort wel weer eens een mail sturen!

    Kus

  • 31 Oktober 2006 - 09:33

    Lindy:

    Hoi hoi!
    Ziet er weer helemaal leuk uit hoor! Op dit moment miezert het hier.. Hopen dat het zo stopt, want dan moet ik naar buiten!
    xx Lindy

  • 31 Oktober 2006 - 20:17

    Clau:

    Heeeej Mo!!
    Wat een leuk verhaal... Hoe verwendt kan je zijn :P hahahahaha....
    Kus Clauuu!!

  • 03 November 2006 - 18:24

    Inge:

    Heej Mo!! Je hebt na dit jaar genoeg inspriratie om een fout filmscenario te schrijven haha. Veel plezier daar!!

    Kusje

  • 03 November 2006 - 21:07

    Corrie Klaver:

    Nou Monique, wat je met recht verwend noemt, gewoonweg verschrikkelijk. Ik ken je ouders goed genoeg om te weten dat jij anders opgevoed ben (gelukkig voor jou). Je moeder zei vanavond al tegen me dat ik dit moest lezen, ha ha. In de tussentijd heb je wel een moordtijd daar, geweldig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Pau

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 89505

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: