Saint-Jean de Luz - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu Saint-Jean de Luz - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Saint-Jean de Luz

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

23 Oktober 2006 | Frankrijk, Pau

Heej!!

Zaterdag ben ik met Mar met een vereniging die excursies organiseert voor buitenlandse studenten naar Saint-Jean de Luz geweest. Dit dorpje ligt in Baskenland op 10 kilometer van de Spaanse grens, het ligt ook aan zee en wordt omringd door de Pyreneeën.

Om 10 uur vertrokken we met een bus vol studenten uit allerlei landen richting Saint-Jean de Luz. Rond 12 uur kwamen we op een plek ongeveer 2 uur lopen van St-Jean de Luz aan en zijn we door de duinen/bos verder gaan wandelen.

’s Middags hebben we lekker wat op het strand gezeten en Mar had Tortilla de Patatas (soort van quiche/omelet achtig iets met aardappels, ui, kaas,ei dat je samen met brood eet) gemaakt, iets wat ik nog niet kende, maar het was super lekker!!

Rond 15.30 kregen we vanuit de VVV een rondleiding door het plaatsje en dat was interessant, we hebben wat historische informatie gekregen, de kerk bekeken etc.

Afgelopen donderdag was er een feestje bij Lex en Sandra thuis met een stuk of 20 Erasmus studenten/fransen, dus dat was erg leuk! We zijn daarna met z’n allen naar Hypnose gegaan, een discotheek die op donderdag gratis is. Was wel een beetje een homo tent zeg, maar wel super goede muziek en heel veel studenten!!

Zondag heb ik met Mar, Manu en Beatriz(allemaal Spaans) getennist en ’s avonds gezellig met Mar gekookt en film gekeken.

Vandaag weer de hele dag les gehad en gehoord dat we maar tot 16 december les hebben!! Wel relaxt!

Mar en ik zijn trouwens door die Franse jongen, Jean-Batiste uitgenodigd om zondag mee te gaan naar het kasteel van zijn tante! Ik ben benieuwd... jullie horen daar volgende week meer van haha...

Liefs,

Monique

  • 23 Oktober 2006 - 15:22

    Arjaan:

    Hmmm....

    Ik moet wel uit gaan kijken als ik dit zo hoor! Met Jean-Batiste naar 't kasteel van z'n tante!!

    ;-)

    Dikke kus en we gaan lekker door met aftellen tot we elkaar weer zien!

  • 23 Oktober 2006 - 15:25

    Veer:

    hey Moni-meis,
    voel je vooral vrij om wat recepten voor me mee te brengen hoor! ;)
    En ik verwacht natuurlijk wel foto's van dat kasteel, dat snap je :D
    Is het weer nog steeds zo goed daar?
    Heb je trouwens je reisdagboek ook al gebruikt? hihi

    Liefs en Kus

  • 23 Oktober 2006 - 15:27

    Lindy:

    Klinkt leuk! Geniet meis! Ga ik nu ook doen, heb lekker onverwachts een weekje vrij, HEERLIJK!!!!

  • 23 Oktober 2006 - 17:38

    Sietse:

    hou haar maar goed in de gaten hoor arjaan. ;)
    en ook ik wil wel foto's zien van dat kasteel.

  • 23 Oktober 2006 - 19:41

    Mama, Steef En Papa:

    Hoi Mo,
    De omgeving lijkt ons erg mooi. Mama heeft al veel zin in het lang weekendje Frankrijk. Papa zegt dat je nog meer foto's moet maken:P. En Mama en Steef vinden dat natuurlijk ook;). We vinden het altijd erg leuk als we weer een verhaal van jou kunnen lezen en foto's bekijken. Groetjes van PapPa en mamMa en xxx van Stefan

  • 24 Oktober 2006 - 09:30

    Annelies:

    Heeej Mootje,

    Klinkt allemaal erg leuk zeg. Als vakantie zeg maar :)

    Zie dat je veel leuke mensen leert kennen daar. Maar kijk je wel uit voor die gladde fransen.. en spanjaarden??? Heb Lex al gevraagd of ie een beetje op je wil passen haha.. en dat zou hij doen.

    X Lies

  • 24 Oktober 2006 - 13:06

    Mar (die Andere):

    Heeey kleine Mo,

    Dat ziet er gezellie uit!
    Wanneer kom je nu precies terug?Zie ik je nog voordatik wegga, of ben je er dan nog niet?

  • 24 Oktober 2006 - 17:18

    TanteCorrie:

    hoi Monique wat leuk dat jullie zoveel zien en er op uit gaan bedankt voor je uitleg hoe het versturen moet ik werk bij het rode kruis niet bij de zonnebloem groetjes tante Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Pau

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 89509

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: