Vieux Boucau - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu Vieux Boucau - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Vieux Boucau

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

16 Oktober 2006 | Frankrijk, Pau

Salut!!

Hier weer een berichtje van mij :-)

Vorige week hadden we een mailtje ontvangen met de vraag of we zin hadden om dit weekend te gaan party’en en zonnen op het strand. Natuurlijk had ik daar zin in en
Sharon en Lex ook, dus vertrokken we vrijdagavond met een bus vol studenten richting Vieux Boucau, een plaatsje in de buurt van Bayonne.

Toen we rond een uur of 10 daar aankwamen, werden we verzocht om een kamer te gaan zoeken en vervolgens naar de algemene zaal te komen, want daar werd het programma voor het weekend bekend gemaakt.

Toen de organisatrice het programma bekend ging maken, kwamen we er al snel achter dat we op een kamp voor eerstejaars studenten terecht waren gekomen van de faculteit recht en economie...we waren dus van te voren niet echt goed geïnformeerd haha. Gelukkig was dit Franse introkamp niet zo als een Nederlands introkamp en konden we zaterdagochtend lekker uitslapen tot 12.00 ’s middags. Vrijdagavond dus lekker gefeest en zaterdag na het ontbijt gingen we onze spullen pakken om naar het strand te gaan. Toen we wilden vertrekken kwam de organisatrice vragen waar we van plan waren om heen te gaan, want de spelletjes middag ging bijna beginnen. Wij dus uitleggen dat we hier naartoe waren gekomen voor het strand en niet voor spelletjes… uiteindelijk mochten we wel even naar het meer toe, wat op 300 meter van het kamphuis lag, als we maar binnen een 20 minuten terug waren. Heel leuk, maar toch geen strand… dus zijn we toch maar naar het strand gegaan, alleen zonder Lex want die wilde natuurlijk mee doen met de spelletjes… :p ;)

Het strand was super, de temperatuur tussen de 25 en 30 graden en dus de hele middag lekker van de zon genoten. ’s Avonds hadden we weer een feest avond en de organisatrice van het kamp was opvallend aardig tegen ons, dus heb ik daar nog een tijdje gezellig mee staan kletsen. Volgens mij had ze zoiets van: die gekke buitenlanders zoeken het maar uit.

Er vlogen ’s avonds trouwens best veel vleermuizen rond, echt cool om te zien!! Uiteindelijk een super leuke avond gehad met die Fransen en ze waren ook super sociaal trouwens. We hebben een uitnodiging gehad van een jongen om mee te gaan naar het kasteel van z’n tante en een ander meisje vroeg of ik zin had om een weekendje mee te gaan naar Spanje. Super leuk dus!!

Zondag hebben we alles schoongemaakt en zijn we daarna met de hele groep naar het strand geweest. Lekker in de zee gezwommen voor zover dat mogelijk was met al die hoge golven en nog best verkleurd ook!!

Heel erg bedankt trouwens voor de post die ik al ontvangen heb hier in Pau en ook voor al jullie berichtjes op mijn site!! Erg leuk om allemaal te lezen :-)
Ik heb ook nog wat foto’s van mijn kamer op m’n weblog gezet, krijgen jullie een beetje een idee van hoe ik hier woon!

Liefs,

Monique

  • 16 Oktober 2006 - 17:36

    Veer:

    Lieve Moni, wat goed dat je het nog steeds zo naar je zin hebt... en wat gemeen dat je zulk goed weer hebt... ik heb het gruwelijk koud en ik geloof dat ik een beetje ziekjes word, al is dat misschien een klein beetje mijn eigen schuld... maar geen details daarover ;)

    Keep writing, i'll keep reading!

    Liefs

  • 16 Oktober 2006 - 17:56

    Marianne:

    Lekker dat mooie weer.Maar wij mogen ook niet klagen, het is bij ons ook lekker weer.We zijn voor de laatste keer wezen varen op de Nieuwkoopse plassen. De boot is nu uit het water. Ik heb de boot gelijk schoongemaakt en staat nu met het kleine bootje schoon in de schuur. Ik moet je namens de oma's bedanken voor je kaart.
    Ik spreek je van de week weer doei hele dikke kus
    groetjes mama

  • 16 Oktober 2006 - 18:07

    Arjaan:

    Hey Schatje!

    Leuk om je net weer even te spreken en gelukkig kom ik over 3 weekjes naar je toe! Ik kijk er al erg naar uit!!

    Kus!!!

  • 16 Oktober 2006 - 21:07

    Lindy:

    Mooie plaatjes hoor!! Klinkt als een zeer geslaagd weekend! xx

  • 17 Oktober 2006 - 06:40

    Lenn:

    Heey Mo,
    het weer ziet er wat beter uit als hier.. Tis aan de koude kant, maar goed over 1,5 maand zit ik ook in een iets warmer land :P

  • 18 Oktober 2006 - 15:46

    Annette:

    Hai Mo,
    ziet er heerlijk uit allemaal! Zon, zee en lekker op het strand ;-)
    Lekker genieten dus!
    Veel plezier nog en de groeten aan Lex en Sharon.

    Greetz Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Pau

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 89515

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: