Alweer bijna een week voorbij.... - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu Alweer bijna een week voorbij.... - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Alweer bijna een week voorbij....

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

06 Oktober 2006 | Frankrijk, Pau

Hola!

De tijd gaat hier echt snel zeg! Ben hier nu alweer 2 weken...

Afgelopen woensdag vierde Lex zijn verjaardag (zie foto's) en dat was gezellig!! Later zijn we met z'n allen naar de stad gegaan om verder te party'en.

Gisteren ben ik met Sharon naar Lourdes geweest en dat was best wel indrukwekkend!
Eerst waren we naar de basiliek gegaan en hebben we daar wat rondgekeken. Toevallig was er net een mis aan de gang en iedereen was aan het zingen en aan het zwaaien met sjaaltjes, dat was wel heel mooi om te zien. Elk land had z'n eigen kleur sjaaltje.
Vervolgens wilden we natuurlijk ook langs de grot waar Maria ooit verschenen is.
We hebben wel veertig minuten moeten wachten voordat we ook even in de grot konden kijken, mijn verwachtingen waren daardoor iets te hoog gespannen... maar de sfeer die daar hing was wel heel mooi. Wat ik ook heel indrukwekkend vond waren al die mensen in rolstoelen en op brancards die met zoveel overtuiging naar Lourdes zijn gekomen...

Er is in Lourdes ook nog een kasteel waar we heen wilden, maar toen we daar aankwamen was de entree net gesloten helaas.

Dit weekend ga ik misschien met Lex mee naar Bayonne/Anglais, hij gaat daar surfen. Omdat de weersverwachtingen voor zondag goed zijn (25 graden) hebben Mar en ik wel zin om een beetje te relaxen op het strand...

Jullie horen weer van mij!!

xXx

Monique

  • 06 Oktober 2006 - 14:55

    Veer:

    aaaaaaaargh 25 graden???? en hier is de herfst in volle gang... regen wind en kou... (maar t ruikt allemaal wel lekker herfstig)

    Liefs & Kus

  • 06 Oktober 2006 - 14:57

    Lindy:

    Hey Monique,
    Leuke foto's hoor! Ben zelf nooit in Lourdes geweest, maar zal idd best indrukwekkend zijn om te zien met hoe veel overtuiging (en hoop??) mensen daar heen gaan!
    Jammer dat je nu niet in Nederland bent, vanavond vier ik mijn verjaardag. Ach ja.. gelukkig hebben wel elkaar laatst nog gezien!
    Het weer bij jou is ook beter begrijp ik, fijn hoor! Hier regent het pijpenstelen :(
    Veel plezier nog! Ik zal aan je denken als ik door de regen fiets en jij lekker op het strand ligt :S :P
    xx Lindy

  • 06 Oktober 2006 - 15:45

    Sas:

    Haa die Monique,

    ik hoor dat je het al aardig naar je zin heb daar! Dat mariabeeldje in die optocht deed me ook even weer aan Peru denken..haha! Er staat je nog veel te wachten.. Geniet ervan!

    kuskus

  • 06 Oktober 2006 - 19:03

    Marianne:

    Hoi Monique,
    Je hebt mooie foto's gemaakt.
    Ik herinner alles weer van Lourdes toen ik je foto's zag.
    Ik zal de foto's aan oma laten zien.
    Toen ik bij de grot was, ging er van alles door me heen. Er was eerst een heilige mis, ontzettend druk.
    De mis was in het Nederlands en er werd door een koor gezongen.
    Na afloop ging rij voor rij door de grot.
    Er waren zoveel zieke mensen die de muren in de grot wilde aanraken en hoopte op een wonder.
    Ook zieke kinderen,dat deed mij echt wel wat.
    Nu heb je toch een beeld van Lourdes.
    Bij ons is het super slecht weer.
    Geniet maar van het lekkere weer.
    Dikke kus en liefs mama.

  • 07 Oktober 2006 - 08:25

    Claudia:

    Heeee Mo!
    Superleuk dat je foto's op je site hebt geplaatst!!! Lourdes ziet er vet mooi uit!!! Het lijkt mij ook wel indrukwekkend!!!
    Ik ben wel jaloers op jou... Heerlijk weertje, hier is het echt SLECHT weer!!! :( Ik ga volgende week een week naar de Ardennen.. Op outdoorkamp! Ik hoop dat het dan een beetje goed weer is, anders is het echt niet leuk!! En de week daarna ga ik een week naar Erfurt met schaatsen!! Echt onwijs veel zin in!! Daar is het echt supervet!!!!
    Nou adiosss!!! En ik blijf je site in de gaten houden want ik vind het superleuk om alles te lezen!!! Zo weet ik toch wat je allemaal meemaakt daar!!!!
    Dikke kus en liefs van Clau

  • 13 Oktober 2006 - 16:37

    Gerry:

    leuk met die foto,s, weet ik nu ook hoe t er uit ziet, en hoef ik er zelf niet meer heen.
    De comp is een week of 3 stuk geweest dus moet een hoop inhalen.
    Wel jaloers op t mooie weer. Maar we mogen hier ook nog niet echt klagen. Mon tot een volgende keer en nogmaals geniet ze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Pau

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 89502

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: