Eerste lessen.... - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu Eerste lessen.... - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Eerste lessen....

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

03 Oktober 2006 | Frankrijk, Pau

Salut!!

Deze week zijn onze eerste lessen begonnen. Maandag hadden we als eerste Marketing en het was echt moeilijk om te verstaan! We zaten in een collegezaal en die leraar praatte super snel, gelukkig had hij ook een powerpoint presentatie dus heb ik die overgeschreven. Verder heb ik wat aantekeningen van Franse studenten overgenomen.. die doen daar gelukkig niet zo moeilijk over...
De anderen Erasmus studenten: Mar Spanje), Charlotte, Sandra (Zweden), Etor; Iolanda (Brazilie), Lex en Sharon hadden er ook niet veel van begrepen. 's Middags hebben we met z'n allen wat gegeten in het restaurant.

Daarna hadden we strategie en dat was super goed te doen!! We zaten in een klaslokaal en die leraar legde alles goed uit enzo. We gaan een case doen over bedrijfsanalyse. Dit hebben we vorig jaar ook al een beetje gehad op de HZ, dus dat scheelt! We moeten ook gaan discusseren, lijkt me wel een uitdaging om het tegen een stel Fransen op te nemen haha!!

's Middags zijn Mar en ik nog even naar de stad geweest en we hebben super leuke winkels ontdekt! Er is echt een mega grote Zara in het Centre Ville!

Zondagavond ben ik trouwens met Mar, Sharon en een ander Spaans meisje naar Pirates of the Carribean in het Frans geweest! Wel maf hoor om niet de 'echte' Johnny Depp te horen! 's Middags ben ik toen wezen tennissen met Fahmi, een jongen uit Tunesie, was heel leuk... we gaan morgen weer tennissen!!

Oja, zaterdag ben ik nog op pad geweest om een tweedehands fiets te kopen. Na iets van 45 minuten bussen kwamen we daar aan het was echt een schroothoop, niet normaal! Overal stonden koelkasten, wasmachines in de brandende zon en dus ook fietsen zonder trappers, wielen of kettingkasten en daar vroegen ze dan ook nog gewoon 40 à 50 euro voor... heb dus geen fiets gekocht.

's Avonds ben ik met Mar naar Julio, een spaanse jongen geweest. Daar waren nog iets van 10 spanjaarden en dat was super gezellig! We zijn met z'n dertienen iets gaan eten in een restaurant en daarna gingen we nog wat drinken bij Julio thuis. Hele leuke avond gehad dus! Gelijk m'n Spaans even kunnen oefenen haha..

Eigenlijk zou ik nu Histoire économie de l'Europe hebben... maar er is niemand te vinden bij het lokaal en er is ook geen roosterwijziging te vinden.. dus ben ik maar even een berichtje naar jullie gaan sturen!

Mijn adres in Pau is trouwens:

Cité Gaston Phoebus
Monique van Tol
Batiment D, no 312
BP 1164
64013 Pau Cedex
France

Mocht je niets te doen hebben, dan kun je me dus altijd post sturen!! :-)

Vrijdagavond ben ik trouwens nog uitgeweest met een hoop Erasmus studenten! We hadden afgesproken bij Le Garage, een kroeg en zijn later naar Canyon gegaan, de kroeg ernaast. CAF heb ik inderdaad al geregeld, Hanneke! Krijg dan iets van 40 euro huursubsidie. M'n kamer kost dan nog maar 80 euro per maand, echt chill...

Ik moet hier trouwens 30 studiepunten halen en ik heb nog geen internet op m'n kamer, maar Fahmi gaat daar van de week naar kijken... dus ik hoop dat dat gaat lukken!

Besous,

Monique

P.s Bij m'n bericht van de vorige keer heb ik wat foto's geplaatst!

  • 03 Oktober 2006 - 09:35

    Claudia:

    Heeej Mo!!
    Wat leuk om te lezen allemaal! Volgens mij heb je het daar echt naar je zin!!!! Echt supercool joh!!! Ik had afgelopen weekend weer mijn eerste schaatswedstrijd van het seizoen!! Ik reed 43.11 en 1.27.29... Dus dat waren wel goede tijden zo voor de eerste keer!!
    Adios &
    Liefs, Clau

  • 03 Oktober 2006 - 09:43

    Tijmen:

    Heej die Monique!
    Aan je verhaal te lezen lijtk het net of je er al maanden zit, als je ziet wie je allemaal alweer kent daar!! Leuk hoor!

    Geniet ervan!

    liefs Tijmen

  • 03 Oktober 2006 - 10:26

    Caroline:

    Hoi Monique,

    Nou dat lijkt mij ontzettend moeilijk om les in het Frans te volgen, maar als ik het zo lees dan heb je een leuke tijd en weinig gewenningsverschijnselen. Gaaf hoor met zo'n internationaal gezelschap. Geniet ervan!!

    Groetjes Caroline
    Viavox de Delta

  • 03 Oktober 2006 - 11:13

    Patricia:

    Hey monique,

    Echt leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar. Het is vast heel cool om dit mee te maken. Ik weet ook zeker dat je als je terug komt heel veel geleerd hebt en vloeiend alle talen spreekt. De les is nu misschien nog een beetje moeilijk te volgen, maar na een paar keer gaat dat prima. Echt heel gaaf, ik zou het zelf niet kunnen, maar het lijkt me een hele ervaring.

    Ben benieuwd naar je verdere verhalen!

    X Patricia

  • 03 Oktober 2006 - 13:37

    Arjaan:

    Hey Schat,

    Je bent er idd al erg goed aan het inburgeren! Ik hoop dat de adapter van je laptop er snel zal zijn dan kan je misschien wel wat vaker op internet met je eigen computer!

    Kus

  • 03 Oktober 2006 - 19:33

    Corrie Klaver:

    Hoi Monique,
    Ik kreeg je website door van je moeder vanavond. We zaten samen gezellig op de tribune naar de schaatstraining te kijken van Claudia en Jorn. Wat een fantastische ervaring doe je daar allemaal op, om jaloers op te worden: zucht ...., als ik toch nog jong zou zijn, lijkt me allemaal ontzettend leuk en interessant om mee te maken. De Klavertjes wensen jouw veel succes daar en vooral heel veel plezier, geniet er van.

    Veel liefs van ons, groetjes

  • 03 Oktober 2006 - 19:40

    Lindy:

    Hey meis! Klinkt alsof je het helemaal naar je zin hebt in France, mooi!! Hier in Leiden is het nu Leidens ontzet, één groot feest dus, erg gezellig!! Heel veel plezier nog! Heb je dat vak uiteindelijk nog gehad?
    xx

  • 03 Oktober 2006 - 20:08

    Marianne:

    Hoi Monique.
    Wat leuk dat je al veel vrienden hebt gemaakt.
    Met je Spaanse vrienden kan je lekker spaans oefenen.
    30 studiepunten halen is best veel.
    Hopen dat het allemaal lukt.
    Ga je donderdag nog naar Lourdes?
    Heel veel succes op school.
    Dikke kus mamma

  • 03 Oktober 2006 - 20:56

    Annette:

    Heey Mo
    Zo te lezen ben je al goed aan het inburgeren. En dan wel op jouw manier hè..veel kroegjes! Hihi.
    Tof dat het zo goed gaat met de lessen.
    Veel plezier en de groetjes aan Sharon en Lex!
    Liefs Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Pau

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 89515

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: