Introductiedag - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu Introductiedag - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Introductiedag

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

29 September 2006 | Frankrijk, Pau

Heej!!

Hier weer even een berichtje van mij...

Afgelopen woensdag hadden we introductiedag. Lex is toen 's morgens ook naar Pau gekomen en het was natuurlijk erg leuk om hem weer te zien!!

Om 10.00 moesten we bij een grote collegezaal zijn waar we erg veel informatie kregen over van de school, sport faciliteiten, studentenvereniging etc.
Het duurde allemaal erg lang, omdat fransen veel woorden nodig hebben om iets simpels te vertellen. Het voordeel is wel dat als je het de eerste keer niet begrijpt je nog twee kansen hebt om het wel te snappen :-)

De meeste Erasmus studenten hier komen uit Duitsland(33), Engeland(42) of Spanje(39). Wij zijn de enige 3 Nederlanders en dat vindt ik wel beter eigenlijk. In totaal zijn er 160 Erasmus studenten.

Aan het eind van de middag moest iedereen met z'n coordinatoor het rooster bekijken en bepalen welke vakken je gaat volgen. Onze coordinatoor heet Marc Valax en hij is echt cool!!! Hij is ongeveer 30 jaar oud ofzo en super relaxt. Hij heeft ons al uitgenodigd om een keer bij hem wat te komen drinken. Hij vond het ook erg belangrijk dat we hier lol maken en veel mensen leren kennen enzo en niet hele dagen aan het studeren zijn haha.. :D

Ik heb wat leuke mensen uit Spanje ontmoet en ook een jongen en meisje uit Brazilie!

Lex had wat problemen met z'n huisvesting, omdat hij eigenlijk naar Bayonne zou gaan. Aangezien Bayonne een master is en wij pas derde jaars zijn gaat hij toch in Pau studeren. Hij heeft 2 nachten bij ons geslapen, maar heeft nu gelukkig iets voor zichzelf gevonden in een residentie 10 min. bij ons vandaan.

Gisteravond hebben we in onze residentie gezellig een wijntje gedronken met de Brazilianen, was erg gezellig!

Vandaag heb ik een studentenkaart geregeld en vanmiddag krijgen we met de andere Erasmus studenten een rondleiding door het centrum van Pau!

Het is hier trouwens super lekker weer!! Echt relaxt haha...

Ik ga weer eens stoppen!

Bisous,

Monique

• 29 September 2006 - 13:27

Arjaan:

Hey Schatje!!

Gelukkig heeft Lex nu ook woonruimte gevonden!
    En mooi dat het zo'n lekker weer is!!

Kus!!!!

• 29 September 2006 - 13:29

Lindy:

Leuk dat jullie alles aan het opstarten zijn daar en dat je het zo naar je zin hebt! Heb je al internet op je kamer? Gaat dat nog komen? Hoeveel studiepunten moet je eigenlijk halen in de periode dat je daar bent?
    Bisous terug :)

• 29 September 2006 - 13:33

Veer:

Lief!! ik ga morgen solliciteren bij de KLM!! misschien kun je straks met al je wereldreizen wel een keer met me meevliegen :D :D hihi

Liefs en dikke kus!

• 29 September 2006 - 17:24

Lenn:

HeeJ Mo,
    goed te horen dat je veilig bent aangekomen en dat je het naar je zin hebt.
    Grtz
    Lenneke

• 30 September 2006 - 08:49

Michelle:

eey monique!

Echt leuk hoor om je verhalen te lezen! Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt daar!!!
    Doe de groetjes maar aan sharon en lex, en veel plezier nog! Ik ga je weblog in de gaten houden hoor :D

X mies

• 30 September 2006 - 08:49

Inge:

Lex ook daar?!!! Ik kom ook maar geloof ik. Ben toch nog student haha.
    Kusje

• 30 September 2006 - 20:07

Jeroen:

Ey dan...

Zit net al je verhalen van deze week eens te lezen. Was er helaas nog niet aan toe gekomen. Klinkt goed allemaal hoor! Paar weken terug je moeder een poosje gesproken over de 'verloren' dochter en het e-mail adres maar eens doorgegeven.

Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt! Zo te horen ben je prima terechtgekomen en heb je alweer genoeg mensen leren kennen. Marc heeft trouwens helemaal gelijk; maak zoveel mogelijk tijd naast je studie om lekker te genieten van je leventje daar. Ik heb er ook zeker geen spijt van gehad om m'n studietijd goed te spenderen!

We gaan binnenkort wel weer effies meer van elkaar horen (eerst weer even wat meer tijd maken).

Grtz van het neefje.

• 30 September 2006 - 20:15

Alla:

Hey monique!

Super leuk zeg al die dingetjes die je doet, lijkt me echt super spannend om in een vreemd land te zijn. Hier in het huis is alles ok, allemaal jongens, dus ben als enige meisje achtergebleven. Maar ja de jongens zijn wel gezellig. Nou nog heel veel plezier en succes met je studie.

Greetz. alla

• 01 Oktober 2006 - 13:47

Marianne:

Hoi Wat leuk een rondleiding door Pau. Heeft Pau een gezellig centrum? Morgen je eerste lessen, ik ben benieuwd hoe dat gaat. Ik hoor het wel weer. Veel plezier.

• 01 Oktober 2006 - 18:49

Sietse:

Goed om te horen dat je het goed hebt daar!! En gezellig met sexy lexy! hier is het trouwens honde weer. veel regen enzoo echt boerenkoolweer.
    Veel succes

XXX

• 02 Oktober 2006 - 07:51

Marion:

Hoi Monique,
    Hardstikke leuk om je berichten te lezen. Mooi daar hè, Pau en omgeving ?? Ik heb er veel rondgereden (ook een keertje met je moeder toen we in Lourdes waren).Succes met je studie, en ook veel lol gewenst !
    Bon courage et à bientôt!
    Marion / Interzon -Nijmegen