Vervolg aangekomen in Pau... - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu Vervolg aangekomen in Pau... - Reisverslag uit Pau, Frankrijk van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Vervolg aangekomen in Pau...

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

26 September 2006 | Frankrijk, Pau

Zondag zijn we naar het centrum van Pau geweest en dat was ook erg leuk. We hebben daar lekker wat gedronken aan de boulevard met uitzicht op de Pyreneen... echt heel gaaf!! Overal op de boulevard zie je palmbomen staan, dat geeft wel echt een vakantiegevoel haha. 's Avonds heb ik nog een tijdje staan kletsen met Fabrizio, een jongen die ook bij de receptie werkt. (er zit daar 24 uur per dag iemand)En ik merkte al dat het beter ging met frans praten!

Ik heb al best veel foto' gemaakt, maar die kan ik er nu helaas niet opzetten omdat deze computer geen usb aansluiting heeft. Ik zit nu in een internet zaaltje bij onze residentie en de computers zijn erg oud.

De residentie waar we wonen heet Cité Gaston Phoebus en de kamers zijn nog best wel groot. Iedereen heeft een eigen wastafel, dat vindt ik wel prettig. De douche, keuken en toiletten moet je delen met de rest van de etage. Dat is dus ook niet altijd even schoon...
Bijna alle studenten in onze residentie zijn Frans of komen uit Afrika en spreken goed frans.

Gisteren heeft Klajdi ons een rondleiding gegeven over de campus en de faculteit laten zien waar we les zullen hebben. Het is echt super groot vergeleken met de HZ en ook onwijs veel studenten!!! We hebben toen middag gegeten in het restaurant. Daar heb je voor ongeveer 2,50 een complete maaltijd!
Klajdi had om 14.00 les en toen zijn wij naar de Le Clerc gegaan. Veel inkopen gedaan en 's avonds samen met Klajdi gegeten. 's Avonds is Fabrizio nog langs geweest om te kletsen.

Ik ga nu stoppen, want anderen willen op het internet...

Super leuk trouwens al jullie reacties op mijn eerste bericht!!! Dat is echt heel leuk om te lezen!

Liefs,

Monique

P.s als er spelfouten in m'n bericht staan komt dat door het toetsenbord, dat is echt heel raar....

  • 26 September 2006 - 12:47

    Arjaan:

    Hey Liefje!!

    Grappig hè, zo'n ander (AZERTY) toetsenbord. Je went er hopelijk snel aan!

    Leuk dat je al heel wat "vrienden" hebt gemaakt!

    Kus en tot horens!!

  • 26 September 2006 - 14:35

    Annemarie:

    Hee meis! Leuk om te lezen dat je het al naar je zin hebt in La France! En met je Frans komt het dan wel goed, altijd beter dan een lesje van Raas eej ;) Met dat toetsenbord heb ik ook beaucoup de problèmes gehad, wordt leuk als je over een tijdje weer in NL bent, gnagna :D Nee joh, gaat lukken! Veel plezier daar!!
    Bisous vanuit Pays-Bas
    van moi :)

  • 26 September 2006 - 17:12

    Veer:

    Hey Lief!! Ben erg benieuwd naar de foto's! Ik wil ooooooook!!!! :D
    Iedereen gaat maar naar het buitenland tegenwoordig... hmpf...

    Maar je kent mijn geheimpje he? ;)

    Liefs en dikke kus!!

  • 26 September 2006 - 18:44

    Hanneke:

    Hey Monique! Echt goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Weet zeker dat je daar een hele gave tijd gaat hebben...net als ik daar had! Ook echt heel leuk om alle bekende dingen over Pau terug te lezen :-) Misschien nog wel een tip voor je: Bij het CAF (Caisse Allocataire Familiale) kun je huursubisdie krijgen. Dat zit in het centrum. En bij de E. LeClerc zit een hele grote bisocoop waar wij in het weekend vaak naar toe gingen. En in het centrum zat toen een barretje wat Le Garage heette. Daar waren vaak heel veel studenten en was super gezellig! Bonne courage! Ciao, Hanneke

  • 27 September 2006 - 06:34

    Merel:

    Heeeej Mo!!!

    Ik hoorde gister van Mar dat je al weg bent...ik dacht eigenlijk dat je aankomende zaterdag pas weg ging haha...foutje!!!! Maar goed ik wens daar enorm veel plezier, maar zal ongetwijfeld lukken!! Have fun....

    Liefs Merel xxx

  • 27 September 2006 - 09:36

    Floris:

    Voor lekker eten moet ikzelf iets verder dus ik benijd je. Als ik naar een fatsoenlijke supermarkt moet zit ik eerst twintig minuten met minimaal 20 personen in een 10 persoons busje. Vering hebben ze erafgehaald en je zit met zijn vijfen en wat vee op 3 stoelen. Voordat ik weer ga lopen moet ik eerst een paar minuten wachten tot ik weer gevoel heb inh mijn slapende benen. Dan loop ik door chaotisch verkeer (plus links rijden) en moet ik een handvol straatventers en een handvol bedelende kinderen van me af werken waarna ik in een strengbewaakte supermarkt ben. Daar lopen de westerse mensen en de prijzen zijn er ook niet mis naar Malawiaanse standaard. Zo kom ik aan mijn eten en dan moet ik uiteraard nog terug en een potje koken. Een hele tour!!!, maar het went en wordt zelfs gezellig en leuk. Blijf schrijven!

    Malawian Hugs,

    Floris van Nouhuys
    Lilongwe
    Malawi

  • 27 September 2006 - 10:24

    Lindy:

    Hey Monique!
    Wat fijn dat het zo snel en goed geregeld is met je huisvesting! Scheelt weer een zorg! Ben benieuwd naar je foto's, maar moet dus gewoon nog even geduld hebben :-)
    Liefs, Lindy

  • 27 September 2006 - 10:56

    Annelies:

    Wat een goed begin! Zelf een kamer uitzoeken en meteen leuke feestjes!!

    Ben benieuwd hoe je de lessen gaat vinden daar!

    Dikke kus Lies


  • 28 September 2006 - 18:09

    Marianne:

    Hoi Monique wat leuk dat je het goed naar je zin hebt en vrienden hebt gemaakt. Ik ben benieuwd of de lessen volgende week leuk zijn.Gisteravond moest Nederland niet voetballen maar PSV. PSV heeft met 1 - 0 gewonnen. Marcel helemaal blij. Vanavond moet AJAX voetballen. Stefan is er naar toe. Hopen dat ze winnen. Nederland speelt deze week niet. We horen wel weer wat van je. We vinden het erg leuk om je verhaal te lezen dikke kus mamma doei!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Pau

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Einde van de reis

07 December 2008

Brazil!!!

28 November 2008

Nieuwe avonturen!

24 November 2008

De reis is begonnen!

18 November 2008

Ik ben weer terug in Cusco!!
Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 89513

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: