M'n eerste week in Nicaragua - Reisverslag uit León, Nicaragua van Monique Tol - WaarBenJij.nu M'n eerste week in Nicaragua - Reisverslag uit León, Nicaragua van Monique Tol - WaarBenJij.nu

M'n eerste week in Nicaragua

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

28 Januari 2013 | Nicaragua, León

Hola!!

Hoe gaat het daar in Nederland? Is het nog steeds zo koud? Hier gaat alles goed! Jullie hebben vast al wat foto's voorbij zien komen op Facebook :-)

Mijn reis is goed gegaan! Het was een lange reis, maar alles verliep heel voorspoedig. Toen ik in Miami aankwam deden ze gelukkig niet zo moeilijk bij de douane als de laatste keer in Newark. Ik was prima op tijd voor m'n connecting flight naar Managua en op deze vlucht heb ik eigenlijk de hele tijd zitten kletsen met een Mexicaanse-Amerikaanse man die een weekendje ging vissen op de Corn Island met een vriend. We zaten helemaal achterin in het vliegtuig en plotseling kwam de steward met een leuke verrassing: een lekkere baileys met ijs, ja die ging er wel in haha :-)

In Managua stond het nichtje van Xiomara (de vrouw van Floris) mij met haar vriend op te wachten. Ze hebben me bij het hostal afgezet waar ik heerlijk heb geslapen. De volgende dag was Xiomara om 09.30 bij het hostal om mij op te pikken. We zijn naar het busstation gegaan en daar hebben we op Floris gewacht. Wat een leuk weerzien was dat!! Heel de busreis van Managua naar Matagalpa hebben we bijgekletst en voor ik het wist kwamen we in Matagalpa aan.

Het hele weekend ben ik bij Floris, Xiomara en de 2 super lieve honden gebleven. Vrijdag zijn Floris en ik een bergje gaan beklimmen vanaf waar we een prachtig uitzicht hadden over Matagalpa (zie m'n profielfoto). 's Avonds gingen we met de familie van Xiomara uit eten, want haar nichtje was 20 geworden. Echt super lief dat ik ook uitgenodigd was, het was een super gezellige avond.

Zaterdagmiddag ben ik met Xiomara bij een Mexicaans restaurantje gaan eten, want Floris moest werken. We hebben het super gezellig gehad en 's avonds zijn we op stap gegaan! We hebben bijna heel de avond gedanst, rum gedronken :-) haha en ons echt prima vermaakt! Ze draaien hier ook veel Cumbia, echt leuk, dat deed me weer denken aan de tijd in Peru. Om een uur of 3 kwamen we thuis. Zondag lekker uitgeslapen en daarna een boswandeling gemaakt bij een koffieplantage. Matagalpa staat namelijk bekend om z'n goede kwaliteit koffie... dus ja... Juul... je hebt geluk ;-)

Vanmorgen heb ik om 07.00 de bus naar León gepakt en daar ben ik nu. Ik ga me zo eens even opfrissen en daarna het stadje bekijken. Morgen wil ik een vulkaan gaan beklimmen, dat lijkt me wel vet.

Nou, nog een fijne avond allemaal!! En voor foto's, check Facebook :-)

Liefs xx Monique

  • 28 Januari 2013 - 19:37

    Yvonne:

    Heej Mo,
    Dat klinkt allemaal super zeg! Hier (Zweden) is het nog koud en donker. Nederland valt geloof ik wel mee. We hebben wel wat gemist. De koningin gaat 30 april de troon afstaan aan Willem Alexander. Ben je mooi op tijd voor terug

  • 28 Januari 2013 - 19:41

    Yvonne:

    Hmm soms is het internet niet zo handig aan boord. Weet zeker dat ik net nog xxx aan je had gegeven dus bij deze als nog :-)
    xxx Yvonne

  • 28 Januari 2013 - 19:45

    Monique Van Tol:

    Echt Yvonne!! Dat meen je niet?! Dat wist ik nog niet!! Jeetje dat wordt een speciale koninginnedag!! Mooi dat ik dan weer terug ben :-) Hoe is het op zee? Xx

  • 28 Januari 2013 - 19:50

    Monique Van Tol:

    Ik heb er trouwens toch nog wat foto's opgezet!! Voor degene die geen facebook hebben ;-) Ze staan onder het verhaal....

  • 28 Januari 2013 - 19:53

    Yvonne:

    Ja echt ze heeft het een klein uurtje geleden aangekondigd. De zee is nogal wild helaas...
    Ga nu even je foto's bekijken!!!

  • 28 Januari 2013 - 20:00

    Yvonne:

    Leuke foto's! Wat een ontbijt! Mooie omgeving en je haar is echt gaaf!

  • 28 Januari 2013 - 20:41

    Marijke Koek:

    Hoi Monique, wat leuk om je belevenissen te volgen.
    Kijk nu al uit naar je volgend reisverslag. Succes met je stage.groetjes Marijke

  • 29 Januari 2013 - 06:29

    Gerry:

    vooral heel veel plezier en tot je volgende verslag.x

  • 29 Januari 2013 - 11:21

    Julian Maijers:

    Ha die Mo, :-)

    Klinkt gezellig (en lekker!) daaro.....

    kan niet wachten tot je thuis bent! ;-)
    hahaha..

    Hier in NL gaat alles goed, de sneeuw en de kou is weg, de regen is weer terug..
    Geniet er daar maar lekker van.

    Julian & Jolein

  • 29 Januari 2013 - 15:56

    Marian De Jong:

    Hallo Monique hier is de kou weer verdwenen maar nu regent het weer ,Ik vind het leuk om je reis te volgen en wat je allemaal ziet en meemaakt ik zou zo met je willen ruilen maar dat gaat nou eenmaal niet. Ik wens je veel plezier en een goede stage .De hartelijke groeten van Marian de Jong

  • 30 Januari 2013 - 14:00

    Fien:

    Hallo tante mo,

    Wat leuk dat je het zo leuk hebt. Ik heb het ook leuk, ik speel lekker in de box met mama, alleen is mama een beetje ziekjes. Verder begin ik al lekker van mn buik op mn rug te rollen en krijg ik binnenkort mn eerste hapje. Ik zal vragen of mama en foto van mij maakt en deze op facebook zet. Nou ik ga ff slapen. Truste en een dikke kus van mama!

  • 30 Januari 2013 - 14:00

    Fien:

    Hallo tante mo,

    Wat leuk dat je het zo leuk hebt. Ik heb het ook leuk, ik speel lekker in de box met mama, alleen is mama een beetje ziekjes. Verder begin ik al lekker van mn buik op mn rug te rollen en krijg ik binnenkort mn eerste hapje. Ik zal vragen of mama en foto van mij maakt en deze op facebook zet. Nou ik ga ff slapen. Truste en een dikke kus van mama!

  • 30 Januari 2013 - 14:00

    Fien:

    Hallo tante mo,

    Wat leuk dat je het zo leuk hebt. Ik heb het ook leuk, ik speel lekker in de box met mama, alleen is mama een beetje ziekjes. Verder begin ik al lekker van mn buik op mn rug te rollen en krijg ik binnenkort mn eerste hapje. Ik zal vragen of mama en foto van mij maakt en deze op facebook zet. Nou ik ga ff slapen. Truste en een dikke kus van mama!

  • 30 Januari 2013 - 14:54

    Denise:

    Hey Monique!
    Klinkt allemaal weer geweldig! Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt daar. De enige cumbia die ik hoor is bij Zumba :-)
    Gave foto's! Ik kijk uit naar je volgende verslag!
    XXX Denise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 89467

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: