Aangekomen in de jungle! - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Monique Tol - WaarBenJij.nu Aangekomen in de jungle! - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Aangekomen in de jungle!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

21 Juli 2010 | Guatemala, Flores

Hoihoi!!

Wat super leuk dat zoveel mensen een reactie hadden geplaatst op m´n vorige berichtje!

Afgelopen zondag hebben we Cancún verkend en eigenlijk is Cancún niet zo heel erg interessant. Het centrum is heel rustig en je hebt er een speciale hotel zone die aan het strand ligt, net zoiets als in Spanje zeg maar. We hebben daar wel heerlijk gezwommen in de prachtige azur blauwe Caribische zee.

Daarna besloten we om met de bus een uurtje zuidelijker te gaan naar Playa del Carmen. Playa del Carmen is echt cool!! Super toeristisch maar ook echt heel gezellig, mocht je ooit nog eens naar Cancún willen gaan, dan raad ik zeker Playa del Carmen aan, ook daar heb je van die hotel resorts enzo. We hebben daar ´s avonds heerlijk aan het strand gegeten tussen de palmbomen.

De volgende dag hebben we echt een heel gaaf avontuur beleefd: we hebben gezwommen met whale sharks!! (walvis haaien) We zaten met z´n 10´en op een klein open bootje en we gingen de open oceaan op, op weg naar een plek waar elk jaar tussen mei en september heel veel walvis haaien komen, die gaan daar dan plankton eten. Ze eten iets van 6 uur lang plankton per dag. Het was ongeveer een uur of 2 varen en na een uur begon het echt keihard te regenen. Zaten we daar midden in de regen op de open oceaan te zoeken naar walvis haaien, ik voelde me net van National Geographic ofzo haha... Overal waar je keek zag je alleen maar donkere wolken en regen... best spannend. Uiteindelijk hebben we de walvis haaien gevonden en het waren er echt veel!! Per tweetal mocht je met de gids het water in om te snorkelen en bij die walvissen te zwemmen. De meeste mensen waren al zeeziek voor we daar aankwamen en die hebben maar 1x gezwommen. Ik heb in totaal 3x gezwommen, omdat ik het echt zo speciaal vond! Dit heb ik uiteindelijk later wel moeten bekopen met 3x over m´n nek gaan haha...omdat ik ook niet echt gemaakt ben voor de open oceaan. Maar het was een super leuke ervaring. Ik heb 1x vlak boven zo´n whaleshark gezwommen, die beesten zijn trouwens tussen de 8 en 13 meter lang. Ze hebben er zelfs wel eens eentje gespot van 18 meter lang. Als je er vlak boven zwemt dan zwem je zeg maar met dat beest mee. Ik heb ook nog 1x een meter ernaast gezwommen, dat was ook heel bijzonder. Op de terugweg zijn we gestopt bij Isla de las Mujeres, een tropisch eilandje voor de kust van Cancún. Echt zo´n eiland met een bounty strand, azur blauwe zee, palmbomen... kortom je krijgt er echt zo´n gevoel van ik wil hier blijven.

´s Avonds hebben we de bus naar Cancún gepakt en van hieruit zijn we naar Chetumal, grensplaatsje gegaan. Gisterochtend vroeg hebben we de bus naar Guatemala (Flores) gepakt en daar zijn we nu nog steeds.

We zijn gister van Mexico naar Belize naar Guatemala gereden en aan het einde van de dag was ik wel een beetje gefrustreerd van al het geld wat we hebben moeten betalen aan de douane. Belize is trouwens ook een prachtig land! Het doet me wel een beetje denken aan Jamaica, vanwege al die huisjes, tropisch klimaat, donkere mensen, ze spreken er Engels. We stopten daar bij een benzine station en die vrouwtjes daar noemen je allemaal ´´darling´´ en ´´sweatheart´´, wel grappig, heel relaxt gaat het er daar aan toe.

Morgen gaan we een jungle tour doen naar Tikal en daar een hele bijzondere Maya ruine bekijken, ik heb er al super veel zin in! Vandaag hier een beetje relaxen, Flores ligt aan een heel mooi en groot meer. Het enige nadeel hier zijn de mosquitos, het stikt ervan.

Ik ga proberen om binnenkort een paar foto´s online te zetten omdat ik weet dat jullie dat heel leuk vinden en ik ook graag wil laten zien waar ik ben geweest! Ik ben alleen m´n kabel vergeten, maar als ik dat gefixt heb komen er wat prachtige foto´s op m´n weblog te staan!!

Hasta luego!!

Monique

Wat me opvalt is dat eigenlijk heel Latina America wel op elkaar lijkt wat betreft bouwstijlen van huizen enzo.

  • 21 Juli 2010 - 15:59

    Annelies:

    Hey Mo,

    Klinkt super allemaal! Vond je het niet eng tussen die grote beesten?

    XX Lies

  • 21 Juli 2010 - 16:44

    Dieuwer:

    Ik hoor net dat we op vakantie moeten naar Playa del carmen volgend jaar! :)

  • 21 Juli 2010 - 16:46

    Papa En Mama:

    Wat een leuke ervaring om met walvishaaien te zwemmen.
    Het lijkt ons super eng.
    Kijk maar uit.
    Pas goed op jezelf in de jungle neem geen risico's.
    In je huis gaat alles perfect.
    we genieten met volle teugen.
    Hele dikke knuffel van papa, mama en Rocky.

  • 21 Juli 2010 - 18:41

    Wim Bax:

    Hai Monique,
    Ja als dat Latijns-Amerika virus je eenmaal te pakken heeft... jaloers-makend! Zelf ben ik van het voorjaar voor de 2e maal in Peru geweest. dus ik weet er ook van.
    Heel veel mooie ervaringen en belevenissen !!!

  • 21 Juli 2010 - 21:10

    Lindy:

    Klinkt helemaal geweldig!! Geniet!

  • 22 Juli 2010 - 06:25

    Denise:

    Hey Monique!

    Dat zwemmen met walvis haaien klinkt geweldig! Gelukkig eten ze alleen plankton :-)
    Veel plezier in de jungle!

    X Denise.

  • 22 Juli 2010 - 06:29

    Julian:

    Hey daar Mo,

    dat klinkt inderdaad allemaal weer fantastisch ja. Heb je toch maar weer mooi geregeld allemaal! :-)

    Ben wel benieuwd naar je foto's zeker van die Maya ruine. Als de foto's niet lukken kom ik ze wel onder het genot van een kopje koffe bekijken hoor, binnenkort. ;-)

    Geniet er maar van!

  • 22 Juli 2010 - 08:10

    Veer:

    Ik denk dat dit dan ook op het wensenlijstje komt... Menno is bezig met zijn volgende duikbrevet, dus walvishaaien kan hij vast ook wel waarderen... :D

  • 22 Juli 2010 - 08:11

    Marijke Koek:

    Hoi Monique, wat leuk om je te volgen.
    Je maakt me enthousiasit met je verhalen,ik wil ook naar Mexico!
    Ik geniet thuis van je verhalen en jij onderweg.
    Geniet ervan en wij blijven je volgen.
    Groetjes Jan en Marijke

  • 22 Juli 2010 - 09:16

    Claudia:

    Lieve zus!!

    Cool je verhalen!!!!! :D Ik vond het zo vet om je sms te krijgen!! ;-)
    Maar wat gaaf zeg, dat zwemmen!!
    Heeel veel plezier in de jungle.. Doe voorzichtig meis!! En ik ben inderdaad zeer benieuwd naar foto's!!

    Hele dikke kus!!

  • 22 Juli 2010 - 20:21

    Truusje:

    Ha Monique, wat leuk om te lezen wat je allemaal nu al hebt beleefd! Echt grappig met die haaien. Lijkt me wel eng hoor. Ik ben benieuwd naar je foto's. Héé geniet verder van je vakantie en ontspan! Liefs, Truusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 89474

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: