Aangekomen in Cancun - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Monique Tol - WaarBenJij.nu Aangekomen in Cancun - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Cancun

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

18 Juli 2010 | Mexico, Cancún

Hola!!

Hier even een korte update:

Na een super lange reis van 19 uur ben ik goed aangekomen in Cancún,Mexico!

Op vrijdagavond heb ik overnacht in een hostal in Brussel, dus ik was gister met 10 min. op het vliegveld. Op m´n eerste vlucht naar Londen zat ik naast een Belgische jongen die op weg was naar een conferentie in Maleisie, dat was erg gezellig!

Toen ik in Londen aankwam had ik nog meer dan een uur voordat ik m´n volgende vlucht naar Newark (New York om 12.05) zou hebben, dus ik dacht oo relaxt. Werd m´n naam opeens om 11.15 omgeroepen en moest ik zo snel mogelijk naar de gate komen. Dus ik vond het al een beetje raar, bleek dat je, ook als je alleen maar in transit bent in Amerika, je op internet een formulier moet invullen. Dit formulier is volgens mij een soort van visum en als je alle vragen goed beantwoord krijg je een akkoord. Die vragen op dat formulier gaan echt ver, je krijgt vragen als: `ben je betrokken bij terorrisme?`, `ben je betrokken geweest bij het neo nazisme in de jaren ´30?`.. Naja.. ik dus snel naar internet gelopen, het formulier ingevuld en toen mocht ik gelukkig mee naar Amerika :-)

Toen we bijna gingen landen had ik echt een prachtig uitzicht over New York City en Manhattan, echt heel vet! Toen we op het vliegveld aankwamen was het net alsof je in het leger zat, ze liepen je te commanderen en je werd van top tot teen ondervraagd. Ook dat heb ik gelukkig allemaal goed doorstaan haha en toen ging ik op weg naar m´n volgende vlucht, naar Cancún! Bij de Mac Donalds kwam ik nog een heel schattig omaatje uit Engeland tegen met wie ik samen gegeten heb. Ze was op weg naar haar zus en ze mistte Engeland zo, iets wat ik op zich wel kon begrijpen haha.

In Cancún stond Bram buiten op me te wachten en zijn we naar ons hostal gegaan. Ik heb echt heeeerlijk geslapen en ben nu weer aardig fit. We gaan vandaag Cancún verkennen en misschien al vanavond met de nachtbus naar Guatemala. Heerlijk om weer terug te zijn :D

Wordt vervolgd...

xxx


  • 18 Juli 2010 - 15:21

    Veerle:

    hey monimeis!
    wat fijn dat je goed aangekomen bent... jij vindt ook altijd overal wel iemand om mee te praten he? :)

    ik ben benieuwd naar je verdere avonturen en natuurlijk je foto's.

    Donderdag hebben we vuurwerk, ik zal foto's voor je maken haha.

    dikke kus!

  • 18 Juli 2010 - 17:02

    Stefan:

    Heyy Mo

    Leuk om wat verhalen te horen van je. Hopelijk gaat het een geslaagde reis worden.

    X

  • 18 Juli 2010 - 17:46

    Lindy:

    Klinkt goed! Lekker gekletst onderweg dus :-D Bram was al in Cancún? Veel plezier!

  • 19 Juli 2010 - 06:58

    Dieuwer:

    He Mo,

    Dat verhaal van Amerika ken ik ook...mijn collega had precies hetzelfde....dan vragen ze naar de nazi's...nou ze kennen der zelf ook wat van denk ik dan...

    Maar goed dat je alles hebt doorstaan! Nu heerlijk genieten!!!


  • 19 Juli 2010 - 07:05

    Carl:

    Ha Mo,

    Veel plezier!!

    Groet

  • 19 Juli 2010 - 07:17

    Lieke Segers:

    Hey Monique, wat gaaf om te lezen dat je weer in Zuid-Amerika bent! Geniet er lekker van! En als je tijd hebt... hou ons op de hoogte! Kus

  • 19 Juli 2010 - 08:58

    Julia:

    Ha Mo,

    goed om te lezen dat al het reizen (ondanks die lompe amerikanen) goed is gegaan!

    Geniet ervan, je hebt het verdiend!
    En niet teveel tijd aan je weblog verdoen hoor ;-)

    (we drinken naderhand wel een keer koffie! :-))

  • 19 Juli 2010 - 19:11

    Truus En Fam:

    Hoi monique
    Ik hoorde van Jan dat je weer onderweg was en weer je site had geopend leuk hoor. Heb mij gelijk aangemeld als je weer een verhaal schrijft krijg ik een mail. Veel plezier en doe voorzichtig.

  • 20 Juli 2010 - 11:24

    Annelize:

    Hey Monique,
    Fijn dat je vlucht goed gegaan is...Valt me nog alles mee dat je mee mocht,:-p haha!
    Geniet ervan!
    Groeten van iedereen ook hier! Annelize SFCO

  • 20 Juli 2010 - 16:39

    Marlies:

    Mo, darling,

    Ik ben jaloers!!!
    GENIET!
    X

  • 21 Juli 2010 - 15:03

    Papa En Mama:

    Hoi Mo,
    Via sms hebben we vernomen dat de reis goed is verlopen.
    Wij zetten hier in Vlissingen de bloemetjes buiten.
    We hebben het heel fijn met Rocky.
    Wij wensen je nog heel veel plezier en we horen weer van je.
    Hele dikke knuffel van papa en mama en Rocky.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 30 Juni 2006
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 89479

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 07 Juli 2014

Stage lopen en masterproject in El Salvador!

23 Januari 2013 - 29 April 2013

Nicaragua & Guatemala

18 Februari 2012 - 18 Maart 2012

Vakantie naar Cuba

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

3 weken backpacken in Guatemala

15 November 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: