Bayamo - Reisverslag uit Bayamo, Cuba van Monique Tol - WaarBenJij.nu Bayamo - Reisverslag uit Bayamo, Cuba van Monique Tol - WaarBenJij.nu

Bayamo

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

06 Maart 2012 | Cuba, Bayamo

Hoihoi!

Hier nog even snel een berichtje vanuit Cuba!

In Trinidad hebben we echt een top tijd gehad! We sliepen bij super lieve mensen in een Casa Particular die ook echt super lekker konden koken.
Samen met de andere 2 Nederlandse meiden zijn we de eerste dag lekker gaan relaxen op het strand. Die avond waren we naar Casa de la Musica gegaan, dat is een discotheek met een openlucht gedeelte waar ´s avonds een salsa bandje speelt en dans shows zijn.

De tweede dag in Trinidad hebben Mirjam en ik een bergje beklommen vanaf waar je een heel mooi uitzicht over de stad had. Het was super warm, maar zeker de moeite waard. ´s Middags hebben we lekker door Trinidad gewandeld en winkeltjes gekeken enzo. ´s Avonds zijn we met z´n vieren eerst even naar Casa de la Musica gegaan, daar 2 mojitos gedronken en toen naar een grot gegaan. Echt super vet, je hebt daar een discotheek in een grot, was ook weer echt een top avond!

De dag erna waren we allemaal super brak en zijn we niet veel verder gekomen dan het strand. Ik heb in Trinidad ook nog een paar Cubaanse salsa lessen genomen, dat was heel erg leuk. De Salsa lerares heeft ons op vrijdagavond meegenomen naar een bandje die speelde in casa de cultura. Wow, wat hebben we daar een lol gehad! Dat bandje was een beetje te vergelijken met Kane in Nederland en er stonden vooraan allemaal joelende Cubaanse meisjes. Ze hadden een paar lampen op het podium gericht waar 4 kleuren uitkwamen: groen, rood, blauw of wit. En verder was iedereen heel hard aan het meezingen en dansen, echt heel leuk. Rum drinken is hier echt super populair, we hebben met z´n allen iets van 2 flessen opgedronken, wel lekker haha.

Afgelopen zaterdag hebben we afscheid genomen van de 2 Nederlandse meiden en zijn Mirjam en ik verder gereisd naar Camamguey. Camamguey is de derde stad van Cuba en heeft allemaal hele grappige kleine straatjes. We zijn naar de markt geweest en hebben wat rondgelopen door het stadje, terrasje gepakt en het rustig aan gedaan.
We zaten daar weer in een leuke casa.

Gisteren zijn we verder gereisd naar Bayamo waar we nu nog steeds zijn. We werden op het busstation opgewacht door een bici taxi (fietstaxi) chauffeur en dat was echt gaaf. Hij had namelijk onze tassen achterop gebonden, wij in die fietstaxi, toen heeft hij keihard Prince Royce met Stand by me (bachata) aangezet en zo reden we daar door de straten. Allemaal mensen naar ons kijken en zwaaien, echt hilarisch.

Vanmorgen zijn we om half 8 naar de Sierra Maestra vertrokken, het grootste gebergte op Cuba. We hebben een wandeling van 3 uur door tropisch bos gemaakt en we hebben gezien waar Fidel, Che etc. tijdens de revolutie in de bergen zaten. Comandancia de la plata heet dat. We hebben Fidel z´n huis bekeken, een museumpje bekeken en daarnaast nog wat wachtposten en andere huisjes voor het opslaan van voedsel enzo. Dat was echt heel interessant om te zien en daarnaast is de natuur ook zoooo prachig mooi daar.

Op de terugweg wilde onze taxi chauffeur nog even een bakje koffie doen bij iemand, dus zaten we daar thuis aan de koffie. Echt grappig!

Dat was het weer even snel voor nu.

Besitos Monique

• 06 Maart 2012 - 21:25

Sietse:

Wederom goed om te horen dat het goed gaat daar en dat je een hoop lol maakt. Ik maak me alleen wel een beetje zorgen om je party meter... Die moet je niet helemaal leeg maken hoor wand in nederland moet er ook weer gepartyd worden ;-)
    Groetjes!

• 06 Maart 2012 - 22:34

Claudia:

Lieve lieve Monique!!

Weer super om je verhaal te lezen!
    Aan je schrijfwijze te zien heb je het super!!! Ik leef met je mee!! Het klinkt prachtig, ik zie je daar bij wijze van spreken lopen en je ding doen!! Ik ben echt benieuwd naar je foto's!! Je bent alweer over de helft, de tijd gaat echt te snel!! Geniet, geniet en geniet!!! Voor je het weet ben je alweer op Nederlandse aardbodem!!!!

Dikke kus van je zus!!

• 07 Maart 2012 - 09:55

Dieuw:

jemig, ik geloof dat ibiza verbleekt bij cuba als party-eiland! :)

• 07 Maart 2012 - 12:44

Denise:

Wat een heerlijk verhaal weer! Wat beleef en zie je veel! Ik ben benieuwd naar de foto's straks :-) XXX

• 08 Maart 2012 - 09:45

Lindy:

Monique, wat mooi dat je bijhoudt hoeveel rum/coctails je hebt gedronken :P Vrolijke, positieve verhalen. Leuk!

• 10 Maart 2012 - 13:38

Richarda:

Lieve Mo,

Heerlijk je verhaal te lezen, ik word er helemaal vrolijk van! Was bij je vorige verhaal ook al het geval. Zo te lezen zijn de mensen echt fantastisch en kun je zoveel verschillende dingen doen. Wat gaaf dat je lessen hebt genomen, ik wil dat heel snel eens zien! :-) Geniet nog van je laatste tijd op Cuba.
    Liefs Char

• 11 Maart 2012 - 13:11

Simon:

Zo te lezen zou ik maar verlenging aanvragen. Zo'n gave vakantie verveelt nooit! Ben jaloers ha ha.

• 14 Maart 2012 - 13:13

Annelies:

Heerlijke vakantie heb jij daar zeg! Lekker relaxen.. jammer dat het er al weer bijna op zit.

wij zijn ook net terug van vakantie dus ik ben even aan het updaten met je reisverslag, maar t klinkt als een toptijd. Ik ben benieuwd naar de foto's.

Tot snel XX Lies